Jaahas, oli tullut masterin allekirjoitukseen uusi konemerkki Ja kuvia saamme nähdä
Muokkasin otsikkoa taasen...
Valtra A93H
Valvoja: automies560
Viimeksi muokannut Kontio, 20 Syys 2015, 20:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
1,5-2 vk päästä saapuu.
Hyvin varustettu yksilö, kiertänyt v. 2006 lähes koko suomen (ex. esittelykone).
Mm.
Ilmastointi
Ilmapenkki
TRI2 palarenkaat
120 l muuttuv.til. keulapumppu säiliöllä
Q45 kuormain jossa softdrive ja 2 sähkölisälaiteventtiiliä (liikkuu ripeästi)
Pikakytkentäkourat
Nappikytkin vaihteistossa
Nappikytkin VOA
Lisätankki
Sähkönostolaite
Takapyöräpainot
Levyvanteet
3 hydr. lohkoa
Ja jotain pienempää tilpehööriä
n. 2000 tuntia ajettu...
Hyvin varustettu yksilö, kiertänyt v. 2006 lähes koko suomen (ex. esittelykone).
Mm.
Ilmastointi
Ilmapenkki
TRI2 palarenkaat
120 l muuttuv.til. keulapumppu säiliöllä
Q45 kuormain jossa softdrive ja 2 sähkölisälaiteventtiiliä (liikkuu ripeästi)
Pikakytkentäkourat
Nappikytkin vaihteistossa
Nappikytkin VOA
Lisätankki
Sähkönostolaite
Takapyöräpainot
Levyvanteet
3 hydr. lohkoa
Ja jotain pienempää tilpehööriä
n. 2000 tuntia ajettu...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Joko se on Masterin maanviljelys noin nopeasti laajentunut, kun pitää NÄIN paljon uudempaa kalustoa laittaa?! Onnittelut uuden hankinnan johdosta!
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei se maatalous kyllä näitä koneita ylläpidä. Itseasiassa maatalouspuoli on nuhvien varassa kokonaan.
Kiinteistö, kesämökki ja okt piha/puutarha/kiinteistöhuoltotöihin on tuo urakointipuoli tulossa keskittymään.
Kiinteistö, kesämökki ja okt piha/puutarha/kiinteistöhuoltotöihin on tuo urakointipuoli tulossa keskittymään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:49
- Konekalustoani: leyland 272 77 peugeut 306 96 mazda 626 glx 2.0 89 ford fiesta 89 lada 1200l nappiailmä suzuki pv 80cc ym koneita
- NLCF r.y jäsen Nro: 455
- Paikkakunta: suomussalmi
kannattaa varoa ettei peruuttele äkkinäisesti jos kauhassa paljon tavaraa. on valmetti niin kiikkerä vehje kun etukuormain. tuossa varmaan pitempi akseliväli kuin eim 05sarjassa sesevasta kiikkutuoli on. saapi tosi varovasti nostella paaleja tai paskaa jos ei mitään konetta takana. john deere mielestäni kaikista vakain etukuormaajan kanssa. kärsii peruutella miten haluaa eikä tiiä mittään heilumisesta.
kokemusta on näistä. ford ja nh myös vakaita etukormaajan kanssa. tuohan ei mikään hirmu ketterä oo verrattuna vaikka 605 valmettiin. ei renkaat mahdu kääntymään kovin paljon. serkulla 865 niin tuo varmaan samanlainen ketteryydeltään.
kokemusta on näistä. ford ja nh myös vakaita etukormaajan kanssa. tuohan ei mikään hirmu ketterä oo verrattuna vaikka 605 valmettiin. ei renkaat mahdu kääntymään kovin paljon. serkulla 865 niin tuo varmaan samanlainen ketteryydeltään.
leyland 272
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onhan se kiikkerä jos ei painoteta oikein. Helpompi on painottaa lisää kuin ottaa rungosta painoa pois raskaasta koneesta
Varsinkin tällä isommalla quikalla pitää pitää järki päässä, särkee koneen jos ei ole malttia mukana. Puolentoista tonnin puntti perään niin alkaa pysymään perse maassa.
Vaan ketteryydessä olen toistamieltä, aivan saakelin ketterä peli nelikoksi, mahtuu puiden alle, sopii kapeastakin välistä, näkyvyys hyvä ja painoa on maltillisesti. Voihan niitä olla ketterämpiäkin, mutta harvemmin tarjolla yhtähyvin varustein ja sopivaan hintaan.
Tässä jo malttamattomana odotellaan milloinka soitto tulee
Myyntikuva:
Varsinkin tällä isommalla quikalla pitää pitää järki päässä, särkee koneen jos ei ole malttia mukana. Puolentoista tonnin puntti perään niin alkaa pysymään perse maassa.
Vaan ketteryydessä olen toistamieltä, aivan saakelin ketterä peli nelikoksi, mahtuu puiden alle, sopii kapeastakin välistä, näkyvyys hyvä ja painoa on maltillisesti. Voihan niitä olla ketterämpiäkin, mutta harvemmin tarjolla yhtähyvin varustein ja sopivaan hintaan.
Tässä jo malttamattomana odotellaan milloinka soitto tulee
Myyntikuva:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Onnea uudelle, fiksun näköinen peli!
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ootahhan kunhan tulokas fixataan ja vahataan...Leukkumies kirjoitti:Onnea uudelle, fiksun näköinen peli!
Meinaakohan väki kivittää minut keväämmällä kun valmetin hommasin
No aina voi puolustautua, että kone ei ole toistaiseksi oma vaan pankin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nythän sulla on kunnon traktori, ei tarvi heti purkaa ja kasata uudestaan että pääsee tienaamaan.
No miten se nyt pankkiin kävelytti?
No miten se nyt pankkiin kävelytti?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ne välttämättä ole nämäkään sen varmempia, mutta katotaan nyt... Kaks kertaa katkastu kytkimen takia jo ja kerran laitettu täyd. suunnanvaihtaja.tommi kirjoitti:Nythän sulla on kunnon traktori, ei tarvi heti purkaa ja kasata uudestaan että pääsee tienaamaan.
No miten se nyt pankkiin kävelytti?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Voi kauhia. No raportoi ihmeessä jos jotakin tulee joskus, alkanut itsellekkin pukkimaan sellaisia takin kääntäviä ajatuksia, että laittais tuommoisen joskus, vaikka olen suhtautunut aika epäilevästi noiden kestävyyteen ja koppia pitänyt liian ahtaana(taakse päin, omia tarpeita ajatellen).
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mihin kosketkin jäljiltä Suolahden,aina isket kätesi... rasvaan....
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Onnea vaan uudelle traktorille! Noista olen kuullut sellaista että ne joko kestää tai sitten ei kestä. Ja tankilla saa käydä tiuhaan...Itsekin tuollaista joskus harkinnu mutta tullut siihen tulokseen että ne hieman hepposasti rakennettu, kuitenkin satakin pollee moottorissa tehoa ja voimansiirto ei "liian" järeä. Itse olen sitten tyytynyt vanhempiin 6000-sarjalaisiin liekkö nuo sen parempia mutta ainakin hieman mukavempia ajaa...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joo, omat ongelmansa näissä on kuten toki muissakin. uskoisin, ettei tässä ole voimansiirto niin tiukilla kuin siinä satapolleisessa. Varsinkin ylennysvaihteinen malli on se voimansiirron kannalta herkempi särkymään, mutta tässä suunnanvaihdinlootassa ei ole sitä samaa ongelmaa. Tässähän on vain 88 heppaa eli vanhoja diniheppoja 80 hv.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.