Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

29 Maalis 2011, 16:50

Jaahas, oli tullut masterin allekirjoitukseen uusi konemerkki :D Ja kuvia saamme nähdä :?:


Muokkasin otsikkoa taasen...
Viimeksi muokannut Kontio, 20 Syys 2015, 20:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Maalis 2011, 09:19

1,5-2 vk päästä saapuu.

Hyvin varustettu yksilö, kiertänyt v. 2006 lähes koko suomen (ex. esittelykone).

Mm.
Ilmastointi
Ilmapenkki
TRI2 palarenkaat
120 l muuttuv.til. keulapumppu säiliöllä
Q45 kuormain jossa softdrive ja 2 sähkölisälaiteventtiiliä (liikkuu ripeästi)
Pikakytkentäkourat
Nappikytkin vaihteistossa
Nappikytkin VOA
Lisätankki
Sähkönostolaite
Takapyöräpainot
Levyvanteet
3 hydr. lohkoa
Ja jotain pienempää tilpehööriä

n. 2000 tuntia ajettu...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Timppasavosta
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

30 Maalis 2011, 15:10

Joko se on Masterin maanviljelys noin nopeasti laajentunut, kun pitää NÄIN paljon uudempaa kalustoa laittaa?! Onnittelut uuden hankinnan johdosta!
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red

Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Maalis 2011, 19:36

Ei se maatalous kyllä näitä koneita ylläpidä. Itseasiassa maatalouspuoli on nuhvien varassa kokonaan.

Kiinteistö, kesämökki ja okt piha/puutarha/kiinteistöhuoltotöihin on tuo urakointipuoli tulossa keskittymään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
lelu
Kutos -nuffisti
Viestit: 77
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:49
Konekalustoani: leyland 272 77 peugeut 306 96 mazda 626 glx 2.0 89 ford fiesta 89 lada 1200l nappiailmä suzuki pv 80cc ym koneita
NLCF r.y jäsen Nro: 455
Paikkakunta: suomussalmi

03 Huhti 2011, 09:46

kannattaa varoa ettei peruuttele äkkinäisesti jos kauhassa paljon tavaraa. on valmetti niin kiikkerä vehje kun etukuormain. tuossa varmaan pitempi akseliväli kuin eim 05sarjassa sesevasta kiikkutuoli on. saapi tosi varovasti nostella paaleja tai paskaa jos ei mitään konetta takana. john deere mielestäni kaikista vakain etukuormaajan kanssa. kärsii peruutella miten haluaa eikä tiiä mittään heilumisesta.
kokemusta on näistä. ford ja nh myös vakaita etukormaajan kanssa. tuohan ei mikään hirmu ketterä oo verrattuna vaikka 605 valmettiin. ei renkaat mahdu kääntymään kovin paljon. serkulla 865 niin tuo varmaan samanlainen ketteryydeltään. :o
leyland 272
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Huhti 2011, 06:21

Onhan se kiikkerä jos ei painoteta oikein. Helpompi on painottaa lisää kuin ottaa rungosta painoa pois raskaasta koneesta :wink:
Varsinkin tällä isommalla quikalla pitää pitää järki päässä, särkee koneen jos ei ole malttia mukana. Puolentoista tonnin puntti perään niin alkaa pysymään perse maassa.

Vaan ketteryydessä olen toistamieltä, aivan saakelin ketterä peli nelikoksi, mahtuu puiden alle, sopii kapeastakin välistä, näkyvyys hyvä ja painoa on maltillisesti. Voihan niitä olla ketterämpiäkin, mutta harvemmin tarjolla yhtähyvin varustein ja sopivaan hintaan.

Tässä jo malttamattomana odotellaan milloinka soitto tulee :P

Myyntikuva:

Kuva
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

05 Huhti 2011, 19:51

Onnea uudelle, fiksun näköinen peli!
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Huhti 2011, 20:17

Leukkumies kirjoitti:Onnea uudelle, fiksun näköinen peli!
Ootahhan kunhan tulokas fixataan ja vahataan...

Meinaakohan väki kivittää minut keväämmällä kun valmetin hommasin :oops:
No aina voi puolustautua, että kone ei ole toistaiseksi oma vaan pankin :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

05 Huhti 2011, 20:36

Muista Joonas ettet pistä kumpaakaan, niin kuskia kuin konetta liian lujille. Sitä ei kumpikaan kestä.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

06 Huhti 2011, 14:40

Nythän sulla on kunnon traktori, ei tarvi heti purkaa ja kasata uudestaan että pääsee tienaamaan.
No miten se nyt pankkiin kävelytti? :mrgreen:
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Huhti 2011, 19:23

tommi kirjoitti:Nythän sulla on kunnon traktori, ei tarvi heti purkaa ja kasata uudestaan että pääsee tienaamaan.
No miten se nyt pankkiin kävelytti? :mrgreen:
Ei ne välttämättä ole nämäkään sen varmempia, mutta katotaan nyt... Kaks kertaa katkastu kytkimen takia jo ja kerran laitettu täyd. suunnanvaihtaja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

06 Huhti 2011, 19:57

Voi kauhia. No raportoi ihmeessä jos jotakin tulee joskus, alkanut itsellekkin pukkimaan sellaisia takin kääntäviä ajatuksia, että laittais tuommoisen joskus, vaikka olen suhtautunut aika epäilevästi noiden kestävyyteen ja koppia pitänyt liian ahtaana(taakse päin, omia tarpeita ajatellen).
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

07 Huhti 2011, 15:06

Mihin kosketkin jäljiltä Suolahden,aina isket kätesi... rasvaan.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
pontus
Mini -nuhvisti
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Marras 2009, 08:34

10 Huhti 2011, 13:15

Onnea vaan uudelle traktorille! :D Noista olen kuullut sellaista että ne joko kestää tai sitten ei kestä. Ja tankilla saa käydä tiuhaan...Itsekin tuollaista joskus harkinnu mutta tullut siihen tulokseen että ne hieman hepposasti rakennettu, kuitenkin satakin pollee moottorissa tehoa ja voimansiirto ei "liian" järeä. Itse olen sitten tyytynyt vanhempiin 6000-sarjalaisiin liekkö nuo sen parempia mutta ainakin hieman mukavempia ajaa...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Huhti 2011, 16:08

Joo, omat ongelmansa näissä on kuten toki muissakin. uskoisin, ettei tässä ole voimansiirto niin tiukilla kuin siinä satapolleisessa. Varsinkin ylennysvaihteinen malli on se voimansiirron kannalta herkempi särkymään, mutta tässä suunnanvaihdinlootassa ei ole sitä samaa ongelmaa. Tässähän on vain 88 heppaa eli vanhoja diniheppoja 80 hv.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin