kampiakseli
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
kmpiakselin stefa vuotaa mikä neuvoksi
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tilaa Jussilta stefa ja vaihda.
Tmi. Leypart
Ilmsaarentie 21
23120 Mietoinen
Puhelin 0400-663734
- Nuffield-Leyland traktoreiden alkuperäis ja tarvikevaraosien maahantuonti ja myynti
Tmi. Leypart
Ilmsaarentie 21
23120 Mietoinen
Puhelin 0400-663734
- Nuffield-Leyland traktoreiden alkuperäis ja tarvikevaraosien maahantuonti ja myynti
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
kuinkas se oikein käy mitä pitää purkaa
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kumpi, etu vai takastefa?
Etustefan vaihtoon riittänee syylärin irroitus, saattaa irrotuttaa tankinkin. Sitten siivapyörä irti ja stefa vedetään pois. Uusi stefa suoraan paikoilleen ja tarkastetaan samalla hihnapyörän tiivistepinnan kunto, jos huono niin sitten muita konsteja käyttöön. Voidellaan stefa, asennetaan hihnapyörä, kiritään kampiakselin pään pultti ja taitetaan lukitelevy. Loppu taas peruskasaamista.
Takapään stefan vaihdossa puretuttaa pois kytkimen ja vauhtipyörän.
Etustefan vaihtoon riittänee syylärin irroitus, saattaa irrotuttaa tankinkin. Sitten siivapyörä irti ja stefa vedetään pois. Uusi stefa suoraan paikoilleen ja tarkastetaan samalla hihnapyörän tiivistepinnan kunto, jos huono niin sitten muita konsteja käyttöön. Voidellaan stefa, asennetaan hihnapyörä, kiritään kampiakselin pään pultti ja taitetaan lukitelevy. Loppu taas peruskasaamista.
Takapään stefan vaihdossa puretuttaa pois kytkimen ja vauhtipyörän.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
etu oli täytyy alkaa hommiin ku pakkaset hellittää. harmittaa tommoset oljy vuodot kiitokset meinas unohtuu
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ja tuossa etustefan vaihdossa vielä varotoimenpiteenä kannattaa vetää
voimanoton käsikytkinvipu taka-asentoon tai jos yksöiskytkimellinen kone niin
kiilata ajokytkinpoljin lattialle esim laudanpätkällä. tämä siksi että saadan
kampiakselia painettua kytkimen jousivoimalla eteenpäin ja vähennetään
riskiä tiputtaa kampiakselin päittäislevyt hihnäpyörän asennuksen yhteydessä
voimanoton käsikytkinvipu taka-asentoon tai jos yksöiskytkimellinen kone niin
kiilata ajokytkinpoljin lattialle esim laudanpätkällä. tämä siksi että saadan
kampiakselia painettua kytkimen jousivoimalla eteenpäin ja vähennetään
riskiä tiputtaa kampiakselin päittäislevyt hihnäpyörän asennuksen yhteydessä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
minä kai en tuota edes tullu ajatelleeksi ku vaihdoin sen tefan. kävipä tuuri ettei pudonnu se päätylevy =) tiiänpä ens kerralla =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
Juu ei toi kovin helposti tule mieleen ja ei päittäislaakereiden pitäisi mihinkään tippua jos
ei hihnapyörää kovin kolua paikalleen, öljpumpun ja jakopään käyttörataiden kun pitäisi liikkua
akselilla mutta varotoimenpiteenä hyvä kun noita kuulemma on kuitenkin joskus tippunu
stefan vaihdon yhteydessä
ei hihnapyörää kovin kolua paikalleen, öljpumpun ja jakopään käyttörataiden kun pitäisi liikkua
akselilla mutta varotoimenpiteenä hyvä kun noita kuulemma on kuitenkin joskus tippunu
stefan vaihdon yhteydessä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
oli muuten harvinaisen helppo irrottaa ei tarttenu purkaa mitää ylimääräistä hyvin mahtu ilman syylarin irrotusta aikaa kyllä meni kun joka 10 min välein lämmitteleen. on se hyvä kun on alan miehii saa kerralla kuntoon ei tartte joka asiaa opetella kantapään kautta välillä tuntuu kyllä että kyselenkö nyt tyhmii mut parempi sekin kun tehdä monta kertaa sama homma
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
Jatketaanpa tähän samaan aiheeseen. Mites se takapään tiivistys on hoidettu 384 leukun moottorissa, onko siellä jo huulitiiviste, vai vielä "koiranpaska" tiivisteenä?
Eli toisin kysyen, saako tiivisteen vaihdettua ilman kampiakselin pudotusta pois paikoiltaan?
Eli toisin kysyen, saako tiivisteen vaihdettua ilman kampiakselin pudotusta pois paikoiltaan?
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Mites sitten sen vaihdon kanssa. Saako vaihdettua pelkästään kytkin/vauhtipyöräpaketin pois-oton jälkeen, eli ei tarvitse kampiakseliin/öljypohjaan sen kummemmin kajota?
Olisi nyt ns. nätti vaihtaa tuo tiiviste tuohon kaivurileukkuun, kun nyt on ohjausvaihde pois edestä, ja muutenkin on traktori pukkien päällä.
Olisi nyt ns. nätti vaihtaa tuo tiiviste tuohon kaivurileukkuun, kun nyt on ohjausvaihde pois edestä, ja muutenkin on traktori pukkien päällä.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Laipassa 2 tai 4 pulttia on öljypohjan puolelta irrotettava, vaan en muista saiko sieltä välistä auki
Muuten on ihan vauhtipyörän alla
Parikytkin on vekkuli purettava
Muuten on ihan vauhtipyörän alla
Parikytkin on vekkuli purettava
Mukana kuin peräpukama!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Eikai kaivurin alustaksi parikytkimellä olevaa leukkua ole asennettu ainakaan uutena?
Mitä stefan vaihtoon ,niin muistaakseni ei tarvi öljypohjan ruuveja irroittaa ,pitäis olla pel-
kästään kytkimen puolelta iroitettavilla pulteila ,tosin aikaa toistakymmentä vuotta kun
viimeksi vaihtanut ,jotta voi muistikin tehä tepposen.
Mitä stefan vaihtoon ,niin muistaakseni ei tarvi öljypohjan ruuveja irroittaa ,pitäis olla pel-
kästään kytkimen puolelta iroitettavilla pulteila ,tosin aikaa toistakymmentä vuotta kun
viimeksi vaihtanut ,jotta voi muistikin tehä tepposen.
Tämä, minun kaivurileukkunihan on ollut ihan viimekuukausiin saakka aivan normi maataloustraktori. Nyt sitten vaan olen laittamassa tätä leukkua kaivurialustaksi.
Taisi olla tuo Jampin parikytkimen maininta vain toteamus parikytkimen purkamisen "ihanuudesta". Eli tästä kaivurileukusta ei löydy parikytkintä, ainoastaan ajokytkin.
Taisi olla tuo Jampin parikytkimen maininta vain toteamus parikytkimen purkamisen "ihanuudesta". Eli tästä kaivurileukusta ei löydy parikytkintä, ainoastaan ajokytkin.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.