Leyland 2100+Hymas 4 -76

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

06 Helmi 2011, 14:23

Tässä on nyt muutamia kuvia kaivurileukusta. Klikkaa suuremmiksi. :)
Tässä vielä lavetin päällä:
Kuva
Kuva
Lokasuojat ja valot ovat ihmeen ehyet, vain toinen etusivuvalon lasi puuttuu. :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ulottuvuuskin on kohtuullinen...
Kuva
Tuommoinen konttori:
Kuva
Pumppu. Osaako joku sanoa minkä tyyppinen tuo nyt oikeastaan on?
Kuva
Moottoritila:
Kuva
Ja tässä se erikoinen ratti, josta on harmi kyllä joskus kehä katkaistu.
Kuva
Asiakirjatkin olivat kunnossa. 8)
Kuva
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 07 Helmi 2011, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Helmi 2011, 19:15

Jotenkin tuosta ratista tulee mieleen sherpa
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

07 Helmi 2011, 02:41

epäilyttävästi näyttää siipipumpulta 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Timppasavosta
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

07 Helmi 2011, 10:54

Onnittelut uudesta hankinnasta! On näköjään harvinaisen suorapeltinen kone, tuosta olisi kohtalaisen helppo fiksata kelpo näyttelykampe? Onko mitään tietoa, milloin tuo Hymas on istutettu tuohon 2100:n perään, tuskin on uudesta asti ollut?

Ratin suhteen olisin samoilla linjoilla kuin Jamppi.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red

Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

07 Helmi 2011, 11:08

Lisäsin tuohon vielä yhden kuvan. Tosiaan hyvällä pidolla ollut kone on, ja kun selvitin historiatietoja, niin kävi ilmi että koneen rekisteritunnus on vaihtunut vuonna -83, jonka jälkeen vain kaksi omistajaa, edellisellä vuodesta -93 asti. :) Eli mahdollisesti tuolloin -83 rakennettu kaivuriksi. Asennus näyttää siltä, että runkosovitteet on valmistettu juuri tuohon sopiviksi, mitään muokkaamisen merkkejä niissä ei ollut. Joten todennäköisesti annan tämän kuutosleukun pysyä kaivurina tästä eteenpäinkin. 8) Toki, eihän se silti estä fiksaamista siistiin kuntoon, ja onhan peli mukavampi ajaakin kun joka paikka ei repsota. Pellit on tosiaan suorat ja tarrat ehyet, ensi alkuun riittää kunnon pesu. Muutenkin tämä on minusta hyvännäköinen yhdistelmä ja siististi tehty. Takaikkunan saisi laittaa paikoilleen jos tekisi kaivurin hallinnan vaijereilla ja kahdella vivulla penkin sivuille, kuten oikeissa kaivureissa. :wink: Pakoputki pitää myös uusia, sanokaapa pitäiskö se saman tien laittaa menemään alakautta kuten alunperin, mihin se pönttö silloin tulisi? Mistähän muuten saisin tuon sivuvalon lasin?
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

10 Helmi 2011, 19:24

En tiedä, onko sillä pakoputkella niin väliä kun noin hieno leukku on alustana 8) Suorarosteri vaan putkeksi, että pääsee bmc:n kutosen äänet kunnolla ilmoille 8)
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

10 Helmi 2011, 21:22

_Leyland_ kirjoitti:En tiedä, onko sillä pakoputkella niin väliä kun noin hieno leukku on alustana 8) Suorarosteri vaan putkeksi, että pääsee bmc:n kutosen äänet kunnolla ilmoille 8)
Eikös tässä ole kuitenkin jo ihan Leylandin oma moottori, eikä BMC? Pakoputkesta sanoisin, että mielestäni alkuperäisyys on pop varsinkin näin siistinä säilyneessä koneessa, ja toisekseen äänenvaimennusteholla on minulle merkitystä koska kaivurilla tullaan vielä kaivamaan täysiä työpäiviä. 8) Mukavaa kuunneltavaahan tuo kuutosen hyrskytys on kylläkin. Suora putki käy paremmin tuohon 804:ään kun siinä on hiljainen hytti, ulkopuoliselle yleisölle 4/98TT:n soundi sen sijaan sitten kuuluukin. :D
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

11 Helmi 2011, 01:36

eipä tuo konepellin sivusta tuleva putki sinällään ole kovin suuri virhe alkuperäisyyteen.
se kun on ollut vakiona 4100 ja 485 sekä optiona saatavissa 2100 ja 285.
tässä kuvassa 2100 synchrossa:
http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/17 ... 3/E3Q1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pakosarjamalli noissa hieman erilainen...
alakautta putkella vaimennin tulee runkopalkin ala/ulkopuolelle ja epäilen että
kaivurin ja sovitteiden kanssa melko mahdoton saada sopimaan.
tuo kutoskone on sinällään leyland valmiste mutta pohjautuu aikalailla
bmc koneeseen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

11 Helmi 2011, 10:51

Niinpäs näyttikin olevan tuo moottori 6/98, oli vain jotenki päähän pinttynyt että tuo kone olisi bmc valmisteita :oops:
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

11 Helmi 2011, 13:34

Saakohan noita valkoisia emalipakoputkia enää mistään, ainakin tarvikkeenahan ovat mustia? Tuohon pitää sit tehä mulla uus alkukäyrä kun tuo vanha on kierossa sivuun, vähän ruman näköinen ku putki vinossa.
massikka_mies
Kylmäkoskelainen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
Paikkakunta: Ylämaa

11 Helmi 2011, 18:55

Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa 8)
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

11 Helmi 2011, 20:15

massikka_mies kirjoitti:Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa 8)
Minkäpä sille mahtaa. :lol:
kaivuri on ollut suunnitelmissa jo pitkään, nyt pääsen kunnostamaan loputkin pellot ja aukomaan ojat. 8)
vois kai jo paljastaa että tuosta 472 projektista olen ajatellut luopua kun se on nyt jääny ihan joutilaaksi, keltaisen varjoon. :wink:
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

12 Helmi 2011, 13:31

Kerkänmatti kirjoitti:vois kai jo paljastaa että tuosta 472 projektista olen ajatellut luopua kun se on nyt jääny ihan joutilaaksi, keltaisen varjoon. :wink:

Millä hinnalla meinaat luopua sinisestä?
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

17 Helmi 2011, 17:41

_Leyland_ kirjoitti:Millä hinnalla meinaat luopua sinisestä?
Käy kahtomassa projektiosiosta koneen selostus ja laita jonkinlainen tarjous yv:nä. 8) En rupea sen kummemmin tuota vielä kauppaamaan, katsotaan keväämmällä kun lumet alkaa olla taas vähempänä.
Pystyn muuten tuomaan traktorin E-Pohjanmaalle tai matkan varrelle kunhan lähden kaivuria hakemaan, kuorma-auto jo kysytty valmiiksi lainaan.. Jos halukas ostaja löytyy siihen mennessä. :wink: (eikä oma mieli muutu) :lol:
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

25 Helmi 2011, 13:31

Työmaita rupesi löytymään lisää heti sitä mukaa kun naapurit on uudesta hankinnastani kuulleet. :D Ilmeisesti täytyy ruveta miettimään jo telavarustusta, jotta pääsee myös vanhojen suo-ojien päälle. Takarenkaat pitää tuolloin vaihtaa pienempiin. Jonkinlaiset telat minulta löytyykin jo valmiiksi, pitää tarkistaa niiden pituus että onko ne täys- vai puolitelat.
Vastaa Viestiin