leukun hydrauliikan kunnostus
Valvoja: automies560
Minulla on työn alla 272 vm. -80 nostolaitteen korjaus.
Karaventtiili on kunnossa/tiivis (kromattu aikaisemmin?).
Pumppu näyttäisi olevan myös kunnossa.
Nostosylinteri on hoonattu flex-hone:lla siistiksi, männässä on nyt uudenmallinen sylinteritiiviste ja muoviset ohjarit. Tarvitsisin "räjäytyskuvan" nostosylinterin vieressä olevasta venttiilisysteemistä ja ohjetta mitä muuta pitää vielä "avata" ja kunnostaa että saan voiman takaisin hydrauliikkaan.
Parin viime vuoden aikana nostolaitteesta hävisi pikku hiljaa voima ja myös ulkopuolisen hydrauliikan paine ei ole ollut enää hääppönen....
Karaventtiili on kunnossa/tiivis (kromattu aikaisemmin?).
Pumppu näyttäisi olevan myös kunnossa.
Nostosylinteri on hoonattu flex-hone:lla siistiksi, männässä on nyt uudenmallinen sylinteritiiviste ja muoviset ohjarit. Tarvitsisin "räjäytyskuvan" nostosylinterin vieressä olevasta venttiilisysteemistä ja ohjetta mitä muuta pitää vielä "avata" ja kunnostaa että saan voiman takaisin hydrauliikkaan.
Parin viime vuoden aikana nostolaitteesta hävisi pikku hiljaa voima ja myös ulkopuolisen hydrauliikan paine ei ole ollut enää hääppönen....
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tervetuloa foorumille "KimmoK", omasta ja yhdistyksemmekin puolesta pahoittelen ettei kukaan ( tarkoitan leukkuasiantuntiat ) reagoi mitenkään kysymyksiisi, tai en tiedä oletko jo saanut yv:nä tietoa, mikäli olet, niin asia ok.KimmoK kirjoitti:Minulla on työn alla 272 vm. -80 nostolaitteen korjaus.
Karaventtiili on kunnossa/tiivis (kromattu aikaisemmin?).Pumppu näyttäisi olevan myös kunnossa.
Nostosylinteri on hoonattu flex-hone:lla siistiksi, männässä on nyt uudenmallinen sylinteritiiviste ja muoviset ohjarit. Tarvitsisin "räjäytyskuvan" nostosylinterin vieressä olevasta venttiilisysteemistä ja ohjetta mitä muuta pitää vielä "avata" ja kunnostaa että saan voiman takaisin hydrauliikkaan.
Parin viime vuoden aikana nostolaitteesta hävisi pikku hiljaa voima ja myös ulkopuolisen hydrauliikan paine ei ole ollut enää hääppönen....
Noitten karayksiköitten lisäksi kannattaa tarkastaa ylipaineventtiilin kuulat/jouset.]Karaventtiili on kunnossa/tiivis (kromattu aikaisemmin?
Leukkujen korjausohjekirjaa minulla ei ole, mutta netistä löytyy kaipaamaasi tieto, kohdasta 11, sivu 24: http://personal.inet.fi/cool/shyde1/muut.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Moi,
Siirsin asian tänne oikeaan lokerikkoon, voi olla että täältä asia paremmin nähdään (itseltäkin oli mennyt ohi).
Venttiilistön puolella tuo voisi vaikuttaa olevan, kun kerta pumppu ok, putkitus tod. tarkastettu halkeamilta?
Onko öljyn viskositeetillä merkitystä (kuumat/kylmät öljyt).
Millainen on lisälaiteventtiilin ja sen painerajan kunto? Voi yhtähyvin falskata sieltäkin. Noissahan kulkee paineöljy ensin sen läpi ja sitte sarjaliitännällä takaisin vasta omalle hydrauliikalle.
Siirsin asian tänne oikeaan lokerikkoon, voi olla että täältä asia paremmin nähdään (itseltäkin oli mennyt ohi).
Venttiilistön puolella tuo voisi vaikuttaa olevan, kun kerta pumppu ok, putkitus tod. tarkastettu halkeamilta?
Onko öljyn viskositeetillä merkitystä (kuumat/kylmät öljyt).
Millainen on lisälaiteventtiilin ja sen painerajan kunto? Voi yhtähyvin falskata sieltäkin. Noissahan kulkee paineöljy ensin sen läpi ja sitte sarjaliitännällä takaisin vasta omalle hydrauliikalle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Tuosta karin linkistä ei kyseisessä tapauksessa ole kovin paljon apua ole, kun näky olevan
344/384 korjaamokirjasta ainakin hydrauli osio ,eikä suinkaa näistä uudemista joissa paljon
eroavuuksia , en tiiä miksi alotus osiossa väitetää malliksi 602-702-802 sarja joissa taasen
erilainen kuin 272 sarjassa.
344/384 korjaamokirjasta ainakin hydrauli osio ,eikä suinkaa näistä uudemista joissa paljon
eroavuuksia , en tiiä miksi alotus osiossa väitetää malliksi 602-702-802 sarja joissa taasen
erilainen kuin 272 sarjassa.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
lisätään masterin kommenttiin että jos koneessa on alkuperäinen (2 kaksitoimista karaa) tai
vastaavalla tavalla asennettu lisälohko niin öljy tulee ensin ulos lohkolle ja menee
sitten nostolaitteelle
vastaavalla tavalla asennettu lisälohko niin öljy tulee ensin ulos lohkolle ja menee
sitten nostolaitteelle
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuten varmaan huomaat Leukkujen korjausohjekirjaa minulla ei ole, mutta netistä löytyy kaipaamaasi tieto, kohdasta 11, sivu 24: http://personal.inet.fi/cool/shyde1/muut.htm" onclick="window.open(this.href);return false; No jos ei nyt ollutkaan mitään apuja kyseiseen ongelmaan, niin sainpahan ainakin "leukkuasiantuntijat" heräteltyänisu kirjoitti:Tuosta karin linkistä ei kyseisessä tapauksessa ole kovin paljon apua ole, kun näky olevan
344/384 korjaamokirjasta ainakin hydrauli osio ,eikä suinkaa näistä uudemista joissa paljon
eroavuuksia , en tiiä miksi alotus osiossa väitetää malliksi 602-702-802 sarja joissa taasen
erilainen kuin 272 sarjassa.
Ei tuossa sivujen tekijätkään "väitä" että tuossa oli näitten uusiempien leukkujen korjausohjekirjaa, mutta laitappas kursori kyseisen tekstikohdan ohjekirja 602/702/802/604/704/804 päälle ja napsauta vasemmanpuoleista painketta hiiressä niin huomaat mitä sieltä löytyy
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Niin ja käyttöohjekirja nimenomaan Olisin toivonut että oliskin ollut korjausohjekirja, mutta kun ei, niin ei
Mielenkiinnola odottelen saanko korjausohjekirjan 344/ 348:si tyyppien jälkeen valmistetuista leukuista
Mielenkiinnola odottelen saanko korjausohjekirjan 344/ 348:si tyyppien jälkeen valmistetuista leukuista
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mullapa onkin vähän suurempi kala nyt pyynnissä meinaan kaikki 344:sen ja 348:si tyyppien jälkeen valmistetut ja kaikki nimenomaan yksissä kansissa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
nisu kirjoitti:Jampila vois tiedustela 272 korjaamokirjasta, sain tuossa vasta vinkkiä.
Sen verran tarkennusta että mulla oleva opus on kerhon omaisuutta, on vain annettu mulle käyttöön
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kaikissa on hiukan eri järjestelyt, joten 270/255 omansa, 253/245 omansa, 272, 262 10vaihteiset omansa, 272, 245, 262 synchrot&nelivetoiset (q-ohjaamolla) omansa, sitten 272,262,245 synchrot sekura kopilla ja nelivedolla omansa. Lopulta on vielä viljakeltaiset. Sen verran on tavaraa, että ei yhteen kansioon mahdu Lisäksi on lisälehtisiä noihin ja huoltotiedotteet joissa kerrotaan radikaalimmat muutokset kesken mallisarjan. Tässä vasta neloskoneiset
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Suurkiitos tähänastisista vinkeistä! Sain myös jopa sähköpostia suoraan.
Remontista hieman tietoa.... Viime talvena avasin kannen, hoonasin nostosylinterin ja laitoin mäntään sylinteritiivisteet. Siitä ei ollut apua vaan päinvastoin. Koska mäntä jäi vähän liian tiukaksi, niin tilanne vaan huononi.
Viime kesänä ennen syyskyntöjä irrotin koko repun ja avasin pumpun. Pumpusta oli mennyt tiiviste rikki, joten ajattelin että siinäpä se vika oli.
Syyskynnöt ei kuitenkaan menneet nappiin....
Avasin perän nyt pari viikkoa sitten "kunnon remonttiin", kun paakkaaset hellitti (kesään on vielä aikaa....).
Pumppu on nyt uudestaan tarkistettu ja siinä se vika ei kyllä tosiaan ole....
Remontti jatkuu mahdollisesti ensi viikonloppuna. Laitan väliaikatietoja, kun homma etenee.
Remontista hieman tietoa.... Viime talvena avasin kannen, hoonasin nostosylinterin ja laitoin mäntään sylinteritiivisteet. Siitä ei ollut apua vaan päinvastoin. Koska mäntä jäi vähän liian tiukaksi, niin tilanne vaan huononi.
Viime kesänä ennen syyskyntöjä irrotin koko repun ja avasin pumpun. Pumpusta oli mennyt tiiviste rikki, joten ajattelin että siinäpä se vika oli.
Syyskynnöt ei kuitenkaan menneet nappiin....
Avasin perän nyt pari viikkoa sitten "kunnon remonttiin", kun paakkaaset hellitti (kesään on vielä aikaa....).
Pumppu on nyt uudestaan tarkistettu ja siinä se vika ei kyllä tosiaan ole....
Remontti jatkuu mahdollisesti ensi viikonloppuna. Laitan väliaikatietoja, kun homma etenee.
En malttanut odottaa viikonloppuun...
Purin ja tutkailin hieman venttiiliblokia. Täytösventtiili oli tosi kireä/jumissa? En meinannu saada millään sitä ulos. Lisäksi matalapaineventtiilin kuulan vastinviiste blokissa on soikea. Onkohan se kulunut sellaiseksi, vai pitääkö sen olla soikea?
Ainakin se aiheuttaa matalapainepuolelle painehukkaa varsinkin pienemmillä pumpun kierroksilla.
Eikös nostoliike alkaa, kun matalapainepuoli sulkee täytösventiilillä korkeapainepuolen virtauksen matalapainepuolelle?
Ulkopuolisen hydrauliikan paine on ollut myös huono. Vaikuttikohan tämä myös siihen?
Purin ja tutkailin hieman venttiiliblokia. Täytösventtiili oli tosi kireä/jumissa? En meinannu saada millään sitä ulos. Lisäksi matalapaineventtiilin kuulan vastinviiste blokissa on soikea. Onkohan se kulunut sellaiseksi, vai pitääkö sen olla soikea?
Ainakin se aiheuttaa matalapainepuolelle painehukkaa varsinkin pienemmillä pumpun kierroksilla.
Eikös nostoliike alkaa, kun matalapainepuoli sulkee täytösventiilillä korkeapainepuolen virtauksen matalapainepuolelle?
Ulkopuolisen hydrauliikan paine on ollut myös huono. Vaikuttikohan tämä myös siihen?