Exide akut
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Mitä olette mieltä exiden akuista? tuntuu jakavan mieli piteet rajusti kahteen lahkoon.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Akkujen osto perustuu ihan säkään
Niin merkkiakuissa kuin halpiksissakin löytyy tosi kestäviä mutta myös susia
Exide tuntui metsäkoneessa kestävän 3-5 vuoteen, mikä taitaa olla melko hyvä kesto nykyakuille
Niin merkkiakuissa kuin halpiksissakin löytyy tosi kestäviä mutta myös susia
Exide tuntui metsäkoneessa kestävän 3-5 vuoteen, mikä taitaa olla melko hyvä kesto nykyakuille
Mukana kuin peräpukama!
Täällä päin todettu exiden akut aivan P*skaksi.. scania kuorma-autossa jätepakkari hommassa just ja just 2vuotta.. Mersussa tällä hetkellä Exide, kohta 2vuotta vanha ja alkaapa olla että ei virtaa paljoa ole -23 pakkasessa vaikka irrallaan ois akku. Nuhvissa ollut parivuotta Varta ja Mersuun tulossa kans uus Varta.. Sisussa on ties kuinka vanhat Vartan akut ja aina niistä on virtaa sisun käynnistykseen riittänyt oli keli mikä tahansa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
jos joku löötää hupasemman akun kuin mitä genolite akut ovat niin on suoranainen ihme, pelloo jotenkin -20 C ja ee taatusti sen yli anna virtoosa ennen kuin lauhtuu siä.
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
viijatissa oli alkuperäisenä 170 ah salama, kesti 12 vuotta, sitten meni kaksi kennoa oikoseen. Laitoin vastaavan vartan, nyt on mennyt 9 vuotta sillä ja vielä täydessä iskussa. Yltääköhän nykyiset akut samaan ikään yksikään.
Nyt syksyllä meni vaihtoon vm. 97 100Ah Salama.
Naapurin koneessa samankokoinen 96 vm. Exide, vielä toimii, vaikkei pakkaskäynnistykseen enää kahden kuukauden seisonnan jälkeen virta riittänytkään. Loppu on siis lähellä, mutta oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun apuvirtaa kaipasi.
2001vm Vartan silverit tuntuvat antavan edelleen hyvin virtaa.
Minusta akun kesto on paljon käytöstäkin kiinni tai oikeastaan eniten siitä. Kyllä akun suruton kuormittaminen tekee siitä lopun parissa vuodessa. Webastot, pitkät startit, telinnostin ym, vaikka latauspuoli olikisikin kunnossa. Saman tekee myös liian kova latausjännite, yli 14.5v alkaa olla jo pahasta, jos ei ole agm-akku. Perinteiselle akulle pitää latausjännitteen olla 14-14.4v.
Naapurin koneessa samankokoinen 96 vm. Exide, vielä toimii, vaikkei pakkaskäynnistykseen enää kahden kuukauden seisonnan jälkeen virta riittänytkään. Loppu on siis lähellä, mutta oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun apuvirtaa kaipasi.
2001vm Vartan silverit tuntuvat antavan edelleen hyvin virtaa.
Minusta akun kesto on paljon käytöstäkin kiinni tai oikeastaan eniten siitä. Kyllä akun suruton kuormittaminen tekee siitä lopun parissa vuodessa. Webastot, pitkät startit, telinnostin ym, vaikka latauspuoli olikisikin kunnossa. Saman tekee myös liian kova latausjännite, yli 14.5v alkaa olla jo pahasta, jos ei ole agm-akku. Perinteiselle akulle pitää latausjännitteen olla 14-14.4v.