Peruuttaminen vaatii vielä lisähiomista:
http://www.youtube.com/watch?v=faCUQtGq8n4
Oliskohan ns. uudelleenkoulutettu rekkakuski?
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Kauankohan yllä olevan videon peruuttelijalta menisi, että oppisi tämän
http://www.youtube.com/watch?v=aQCgCF6k ... re=related
Edit: Ei ole niin helppoa, miltä näyttää. Mielellään kärry lähtee "heittämään" p**settään sivulle ja kääntymään oikeaan suuntaan menoon...
http://www.youtube.com/watch?v=aQCgCF6k ... re=related
Edit: Ei ole niin helppoa, miltä näyttää. Mielellään kärry lähtee "heittämään" p**settään sivulle ja kääntymään oikeaan suuntaan menoon...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
http://www.youtube.com/watch?v=NIqw4k2f ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
aja millä ajat mutta majorilla loput
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mitä näistä opimme, miehet ovat ikuisia pikkupoikia, lelujen koko vaan kasvaa
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Niin ja onhan rekkamiehet teitten kuninkaita eli muut on alamaisia joitten on kumarrettava ja alistuttava heidän tahtoonsa.
Tuo on nykytilanne. Ennen rekkamiehet oli tosi miehiä ja heitä minä kunnioitan, mutta nämä nykyajan jolpposet ovat ottaneet tieverkon privaattialueekseen jonne ei muilla ola asiaa. Jonkun pitäisi tarttua tähänkin liikenteen epäkohtaan.
Tuo on nykytilanne. Ennen rekkamiehet oli tosi miehiä ja heitä minä kunnioitan, mutta nämä nykyajan jolpposet ovat ottaneet tieverkon privaattialueekseen jonne ei muilla ola asiaa. Jonkun pitäisi tarttua tähänkin liikenteen epäkohtaan.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Kyllä sieltä löytyy monia muitakin epäkohtia, ainakin näin ammatinsa vuoksi siellä "pyörivän" näkövinkkelistä.sompio kirjoitti:Niin ja onhan rekkamiehet teitten kuninkaita eli muut on alamaisia joitten on kumarrettava ja alistuttava heidän tahtoonsa.
Tuo on nykytilanne. Ennen rekkamiehet oli tosi miehiä ja heitä minä kunnioitan, mutta nämä nykyajan jolpposet ovat ottaneet tieverkon privaattialueekseen jonne ei muilla ola asiaa. Jonkun pitäisi tarttua tähänkin liikenteen epäkohtaan.
Moni hitaan ajoneuvon kolmiolla varustettu ajoneuvo tai paremminkin sen kuski on tullu kirottua alimpaan H**vettiin, kun ei seuraa lainka peileistä millainen jono on perässä ja varsinkaan millaista kalustoa siellä on!
Kyseenalainen "ennätys"; 10km 35km/h kulkevan traktorin ja pyöröpaalikärryn perässä, ohitettiin useampi linja-autopysäkki + osan matkaa rinnalla kulki kevyenliikenteen väylä "Maatalousajo sallittu"-lisäkilvellä varustettuna ja lopulta pois VT:ltä kääntyessä ei käyttänyt vilkkua, tai ei ainaka kärryssä mitään näkynyt!
Koita lähteä täydellä yhdistelmällä ohittamaan, kun oot joutunu pudottamaan vauhdin samalle tasolle...
Tää ei ole tarkoitettu provokaatioksi, oma "marssinopeus" yhdistelmällä on 80km/h kesät talvet, mikäli ei ole liikennemerkein alemmaksi määrätty ja voin ajaa kys nopeutta turvallisesti!
Ymmärrän Sompion näkemyksen tuosta nykyliikenne kulttuurista ,mutta ymmärrän myös sen että Sompio ei näköjään ole ajanut ajoneuvoyhdistelmää nyky liikenteessä.Pitäisiköhän esim h-autoilijoiden miettiä miksi nykyään ei kauheasti enään kunnioiteta varsinkaan h- autoilijoita. Kyllä se on ihan heidän omaa syytään sillä todella sikamaisia tempauksia ja todellakin kuolemaa halveksuen he säpsäyttelevät ammattiliikenteen kuljettajia ,eli joutkut vaan on raskaan kaluston puolella ottaneet sen linjan valitettavasti että antavat sitä omaa lääkettä takaisin. Sitä saa mitä tilaa (YÖ LINTU/ SIMO SILMU)
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Pitäisköhän jasan vuorostaan laskeutua sieltä korkeuksista henkilöauton rattiin ja pikkasen seurata miten se homma oikein menee. Jos ei asia muuten valkene niin käy vaikkapa Ruotsin puolella katsomassa mallia. Ei se suurta kunnioitusta herätä jos meidän teillä näkee kaikennäköistä välinpitämättömyyttä esim. vaikkapa tuossa viimmekesän keskisuomessa tuli Ylä-Savolaisen liikennöitsijän autonkuljetusrekka vastaan jossa kuljettajalla oli vasenjalka ulkona ikkunasta. Puhumattakaan niistä lukuisista kuljettajista joilla on kirja tai lehti levitetty ohjauspyöränpäälle ja sitä luetaan ajaessa. Eikä tarvitse kuin vilkaista onnettomuustilastoihin jossa raskaanliikenteen tieltäsuistumiset selittämättömällä tavalla on lisääntyneet huolestuttavasti. Tunnen montakin yhdistelmäkusskia jotka suhtautuvat työhönsä asiaankuuluvalla vakavuudella.
Kyllähän sitä tulee laskeuduttua aika ajoin kun tulee tuolla henkilöautollakin vuodessa ajettua 25-30000 km että tulee sitä liikennettä seurattua niin ylhäältä kuin alhaaltakin ja se huolestuttaa että h- autoilijat on samanlaisia kyrvän syyliä toisilleenkin .Ruotsissakin tullut liikenettä seurattua ja ehkä yksi ja kaikkein ratkasevin syy siihen liikenteen toimivuuteen on se että siellä kuitenkin on niin vähän Suomalaisia autoilijoita joukossa tölhöilemässä.Onneksi tulee tämä kuljettaja pätevyys passi vai mikä ihmeen lupakirja lieneekään karsimaan koko joukon epäpäteviä ammattikuljettajia joista kaiketi suurin osa on kuitenkin ammattikoulutukseltaan kaikkea muuta kuin autonkuljettajia .
Kohdallaan tai ei mutta 28 vuotta koittanut elantoni tienpäältä ottaa ja tiedän että jos rupean siellä hössäilemään niin moni suu jää ilma leipää Ammattikuljettajan ja henkilöautoilijan ero on siinä että ammattikuljettaja on tienpäällä työkseen kun taas henkilöautoilija on siellä matkalla töihin tai töistä pois eli ammattikuljettaja on siellä muutakin kuin kulkemassa paikasta toiseen.