sähköinen kiesi mittari
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Kuinkas se tuo sähköinen kuormaauton kierroslukumittari kytketään? . mittarin takana on liittimet (-) maa ja (G) Anturi. mutta kun anturissa on kaksi nastaa joissa ei ole mitään merkintää. tarvitseeko +12 V kytkeä mihinkään. vai lataako anturi tarvittavan jännitteen mittarille jolla se välittää kierrosluvun.....
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tähän vois valokuvatus helpottaa suuresti.
onkos mittarissa muuta kuin viisari näyttämässä rpm lukemaa?
yleensä kyllä tarvii + ja - sekä pulssi esim laturilta, myöskin mittarin valaistus
jollei ole erillään
onkos mittarissa muuta kuin viisari näyttämässä rpm lukemaa?
yleensä kyllä tarvii + ja - sekä pulssi esim laturilta, myöskin mittarin valaistus
jollei ole erillään
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
valaistus on omana lamppunaan. mittarin takana on vain kaksi nastaa toinen on merkitty - ja toinen G. anturi on joku magneetti toiminen jakopäässä, jossa kaksi nastaa (ei mitään merkintöjä) moottori on volvo td50b
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Nii ja ei ole kuin viisari näyttämässä rpämmää, jäi jo pois edellisestä
Minulla on juuri tuollainen kasipari volvon kiekkamittari. Ihmettelin itsekin, miten tuollainen voi mitään näyttää. Luulen, että anturin ja mittarin välillä on joku kapistus. Tuo mittari on nimittäin sellainen, että mitä suuremman jännitteen niihin nastoihin laittaa, sen ylemmäs neula menee. Kahdellatoista voltilla menee tappiin, niin että kolahtaa. Uudemmissa mittareissa on se erillisen kapistuksen sisältämä elektroniikka voitu rakentaa mittarin sisään.