Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
- Liitteet
-
- tn_1 052.jpg (94.97 KiB) Katsottu 29410 kertaa
-
- tn_1 053.jpg (126.46 KiB) Katsottu 29410 kertaa
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 29 Heinä 2010, 12:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Jumaliste, ompa siisti peli, vanhat siniset leukut näyttää museovehkeiltä tuon keltasen rinnalla
Mukana kuin peräpukama!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Jestas Tuohan näyttää aivan pakasta vedetyltä
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kerkänmatille onnittelut timantin löytämisestä oikein kateeksi käy
Jos ja kun, tuo on alkuperäisissä maaleissa niin edellisille omistajalle pitäis luovuttaa klubimme viiri, osoituksena siintä, kuinka pitää, pitää huoli traktoreista
Jos ja kun, tuo on alkuperäisissä maaleissa niin edellisille omistajalle pitäis luovuttaa klubimme viiri, osoituksena siintä, kuinka pitää, pitää huoli traktoreista
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nätti on, galleriaan voisit laitella kuvia sisältä, eestä, takaa ja alta Onnittelut helmen löydöstä!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tämä on juuri se Inter-tractorin kone. Soitin siitä viime viikolla, kun huomasin myynti-ilmoituksen, ja myyjän kanssa keskusteltua tuli selväksi että katsomaan ensi tilassa, muutenkin oli onneksi käyntiä Pohjanmaalla.
Historia tiedossa, edellisten omistajien määrä 3 joista käsittääkseni keskimmäinen Leylandin huoltomies! Tunteja karvan päälle 5100. Kaikesta näkee että traktoria ei ole missään vaiheessa päästetty pahemmin rempalleen, sillä edes pikkuvikoja ei juuri löytynyt, hytissäkin kaikki ehjää, sähkötkin kunnossa suurimmaksi osin eikä koetaulun alta löytyny ees niitä ikäviä kätöstyksiä. Muovinen maskikin täysin ehyt!
Maali on peltien ja ohjaamon osalta alkuperäinen, vanteet ja rungon maalasivat liikkeessä ennen kuin kone toimitettiin minulle. Ehdin kyllä onneksi nähdä sen ennen kuin oli tehty mitään, ei se pahalta näyttänyt ennen maalaustakaan. Sinisiä osia oli vain nostovarret. Tässä on muuten apusylinteri asennettu molemmin puolin. Vasen on alkuperäinen ja toiselle puolelle on rakennettu erittäin siististi korvakot ja sylinteri. Ei muuten nypyttäny ku kokeilin takakuormaajaa perään. Hydrauliikka muutenkin terveen oloinen.
Ja se moottori, ah. Turbo on ilmeisesti jossakin vaiheessa uusittu, ja mikä parasta, alkuperäisen mallisella eli Holset H1A. Ainakin nyt lämpimillä keleillä lähtee herkästi käymään, ja vastaa kaasuun terhakkaasti. Myös vaihteisto toimii oikein hyvin.
Kytkin sen sijaan taitaa kaivata paineasetelman säätöä, se ei meinaa kunnolla irrottaa, ja vaihteen kytkeminen aiheuttaa jyrinää joka loppuu kun kytkimen päästää. Uskon ja toivon kuitenkin että se asettuu säätämällä, sillä kytkin ei luista ja liikkeellä ollessa mitään häiriötä ei esiinny.
Tarkoitus on vielä ottaa selville aikaisemmat omistajat, jotta voisi kysellä onko koneeseen tehty isompia remonteja. Luulisi että leukun huoltomies ei olisi huonoa yksilöä käytettynä ostanut itselleen.
Tämmöistä kun oon pitemmän aikaa haaveillut, niin nyt ei tohtinut ostamatta jättää. Tuskin kovin paljon parempaa yksilöä löytyy kun näillä alkaa se 30 vuotta olla ikää, se täytyy muistaa!
Historia tiedossa, edellisten omistajien määrä 3 joista käsittääkseni keskimmäinen Leylandin huoltomies! Tunteja karvan päälle 5100. Kaikesta näkee että traktoria ei ole missään vaiheessa päästetty pahemmin rempalleen, sillä edes pikkuvikoja ei juuri löytynyt, hytissäkin kaikki ehjää, sähkötkin kunnossa suurimmaksi osin eikä koetaulun alta löytyny ees niitä ikäviä kätöstyksiä. Muovinen maskikin täysin ehyt!
Maali on peltien ja ohjaamon osalta alkuperäinen, vanteet ja rungon maalasivat liikkeessä ennen kuin kone toimitettiin minulle. Ehdin kyllä onneksi nähdä sen ennen kuin oli tehty mitään, ei se pahalta näyttänyt ennen maalaustakaan. Sinisiä osia oli vain nostovarret. Tässä on muuten apusylinteri asennettu molemmin puolin. Vasen on alkuperäinen ja toiselle puolelle on rakennettu erittäin siististi korvakot ja sylinteri. Ei muuten nypyttäny ku kokeilin takakuormaajaa perään. Hydrauliikka muutenkin terveen oloinen.
Ja se moottori, ah. Turbo on ilmeisesti jossakin vaiheessa uusittu, ja mikä parasta, alkuperäisen mallisella eli Holset H1A. Ainakin nyt lämpimillä keleillä lähtee herkästi käymään, ja vastaa kaasuun terhakkaasti. Myös vaihteisto toimii oikein hyvin.
Kytkin sen sijaan taitaa kaivata paineasetelman säätöä, se ei meinaa kunnolla irrottaa, ja vaihteen kytkeminen aiheuttaa jyrinää joka loppuu kun kytkimen päästää. Uskon ja toivon kuitenkin että se asettuu säätämällä, sillä kytkin ei luista ja liikkeellä ollessa mitään häiriötä ei esiinny.
Tarkoitus on vielä ottaa selville aikaisemmat omistajat, jotta voisi kysellä onko koneeseen tehty isompia remonteja. Luulisi että leukun huoltomies ei olisi huonoa yksilöä käytettynä ostanut itselleen.
Tämmöistä kun oon pitemmän aikaa haaveillut, niin nyt ei tohtinut ostamatta jättää. Tuskin kovin paljon parempaa yksilöä löytyy kun näillä alkaa se 30 vuotta olla ikää, se täytyy muistaa!
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Eilen illalla työkaverilta peräkärryä hakiessa, kytkin tuli tiensä päähän. Veto loppui kuin seinään. Mittariin ehti viikon aikana kertyä 2 käyttötuntia. Nooh, onneksi aloitin viestiketjun projektiosastolle. Galleriaankin saa sitten räjäytyskuviakin.
Ensin kuitenkin kuivaheinän tekoon, onneksi on noita raktoreita muitakin.
Ois siinä joku voinu hieroa silmiään jos olisi nähnyt.
Tuli mieleen että pitäskö ruveta tekemään nostolaitteet maasturiin, voiman ulosottohan siinä jo on.
Ensin kuitenkin kuivaheinän tekoon, onneksi on noita raktoreita muitakin.
Onneksi ei eilen kukaan ollu kuvaamassa, ku hinattiin Leukku 2km päästä kotiin, jäi onneksi tuohon omalle yksityistielle. Veturina toimi Nissan Patrol, maastopuolen kolmosella ja vauhtia n. 15-20km/h. Leukussa teli-Tuhti viljalaidoin perässä, tyhjänä sentään.fiigumies kirjoitti:Saisko videoo vaikka youtubeen
Ois siinä joku voinu hieroa silmiään jos olisi nähnyt.
Tuli mieleen että pitäskö ruveta tekemään nostolaitteet maasturiin, voiman ulosottohan siinä jo on.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mistä kytkimen osat kannattaa tilata? Ja oliko näissä turbomalleissa vielä tuumaa suurempi kytkin? Ajattelin että laitetaan nyt sitten kerralla niin hyvin että kestää toiset 5000 tuntia. En ole tosin vielä avannut kytkintä mutta eiköhän se vika sieltä löydy.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tuli mieleen että kun liikkeestä ostit tuon koneen niin maksatappas remontti niillä
Soita ja kiroa pirusti ja vaadi remonttia niin eiköhän suostu edes osat maksamaan
Tuossa taitaa olla 13" kytkin, ainakin jos luin varaosakirjaa oikein mutta myös 11" löytyy
sekä levyä sintterinä
Taitaa olla parasta purkaa ensin
Soita ja kiroa pirusti ja vaadi remonttia niin eiköhän suostu edes osat maksamaan
Tuossa taitaa olla 13" kytkin, ainakin jos luin varaosakirjaa oikein mutta myös 11" löytyy
sekä levyä sintterinä
Taitaa olla parasta purkaa ensin
Mukana kuin peräpukama!
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Niin, tein kyllä reklamaation liikkeeseen heti maanantaina, kuitenkin traktori myytiin minulle hyväkuntoisena, ja sen mukaan tuosta maksoinkin, joten ei kytkin saa levitä saman tien kun töihin lähtee. Myyjä suostui onneksi korvaamaan minulle osien hinnan, joten mieliala kohentui kummasti.jamppi kirjoitti:Tuli mieleen että kun liikkeestä ostit tuon koneen niin maksatappas remontti niillä
Soita ja kiroa pirusti ja vaadi remonttia niin eiköhän suostu edes osat maksamaan
Tuossa taitaa olla 13" kytkin, ainakin jos luin varaosakirjaa oikein mutta myös 11" löytyy
sekä levyä sintterinä
Taitaa olla parasta purkaa ensin
Puretaan toki ensin, samalla ajattelin tarkistaa voimanoton kytkimen kunnon kun kerran auki otetaan, meinaan laittaa tämän lumikoneeksi joten tuskin sinne kannattaa kuluneita osia laittaa. Ja tuosta olisi tosiaan hyvä saada lisätietoa jo nyt etukäteen.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"tuosta olisi tosiaan hyvä saada lisätietoa jo nyt etukäteen."
Lieneekö näistä mitään apua ? Minulle on tulossa lähipäivinä muutama Leyland 602 - 804:sen käyttöohjekirjaa, alkuperäisiä, ei kopioita, jos kiinnostaa niin palataan asiaan. Toiveissa oli, että saisin jo Oulaisiin, saapahan nähdä kerkeääkö
Lieneekö näistä mitään apua ? Minulle on tulossa lähipäivinä muutama Leyland 602 - 804:sen käyttöohjekirjaa, alkuperäisiä, ei kopioita, jos kiinnostaa niin palataan asiaan. Toiveissa oli, että saisin jo Oulaisiin, saapahan nähdä kerkeääkö
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !