Outoa Vanajaa myydään ja mainostetaan?
Valvoja: automies560
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=741819
Eikös tämän auton kuvatekstissä puhuta pelkkää pas***! 1966 mukamas jo Sisun hyttejä Vanajiin!
Sisu ja Vanaja olivat kovia kilpailijoita keskenään ja vasta fuusion voimaantulon (23.12. 1968) jälkeen alettiin tietysti miettimään yhteisiä sovelluksia tuotannossa ja esim. Jyry-Sisun hytin tällääminen Vanajiin sen oman ns. m67-ohjaamon vaihtoehtona tuli mahdolliseksi. Ja Sisun alaisuudessa tehtyihin Vanajiin niitä parina viimeisenä Vanajamerkin elinvuonna sitten vasta asennettiin. Nettikoneen Vanaja piikkinokkainen vuodelta 1966.
Eikös tämän auton kuvatekstissä puhuta pelkkää pas***! 1966 mukamas jo Sisun hyttejä Vanajiin!
Sisu ja Vanaja olivat kovia kilpailijoita keskenään ja vasta fuusion voimaantulon (23.12. 1968) jälkeen alettiin tietysti miettimään yhteisiä sovelluksia tuotannossa ja esim. Jyry-Sisun hytin tällääminen Vanajiin sen oman ns. m67-ohjaamon vaihtoehtona tuli mahdolliseksi. Ja Sisun alaisuudessa tehtyihin Vanajiin niitä parina viimeisenä Vanajamerkin elinvuonna sitten vasta asennettiin. Nettikoneen Vanaja piikkinokkainen vuodelta 1966.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Scheissea tuuppasivat myyntipuheessaan...joku on vaihtanut Kontion kopin VK-Vanajan päälle, näkeehän tuon jo hytin takakannakkeestakin...
Vasta Vv. 69-70 on tehty viimeiset 505 ja 690 Vanajat Jyryn kopeilla, tai Leylandin Ergomatic- kippiohjaamolla. Sitä ennen on Vanajissa ollut Kiitokorin tai Vanajan (Muros-mallin) kopit.
Tietääkseni VK-sarjaa, tai A- sarjaa ei ole koskaan värkätty muilla, kuin Kiitokorin kopeilla.
Vasta Vv. 69-70 on tehty viimeiset 505 ja 690 Vanajat Jyryn kopeilla, tai Leylandin Ergomatic- kippiohjaamolla. Sitä ennen on Vanajissa ollut Kiitokorin tai Vanajan (Muros-mallin) kopit.
Tietääkseni VK-sarjaa, tai A- sarjaa ei ole koskaan värkätty muilla, kuin Kiitokorin kopeilla.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Taisi niitä ohjaamotoimittajia Vanajalla olla aikas monta.... Olet varmaan kyllä itsekin nähnyt muitakin, kuten:
Valmetin ohjaamolla: http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/31 ... Vanaja.jpg
Lahden Autokori Oy:n ohjaamoita oli monenlaisia: http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/18 ... ja_012.jpg
http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/17 ... Vanaja.jpg
Lisäksi oli ainakin Karpen valmistamia ohjaamoita. Yleisin taisi olla Lahden Autokori Oy:n valmistama ohjaamo Vanajassa, malleja oli useita erilaisia. Sisu-ohjaamo tuli tosiaan vasta fuusion jälkeen Vanajaan, joskin sen rinnalla valmistettiin vielä myös Kiitokorin ohjaamolla olevia autoja.
Valmetin ohjaamolla: http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/31 ... Vanaja.jpg
Lahden Autokori Oy:n ohjaamoita oli monenlaisia: http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/18 ... ja_012.jpg
http://gallery.kuukuna.net/gallery/d/17 ... Vanaja.jpg
Lisäksi oli ainakin Karpen valmistamia ohjaamoita. Yleisin taisi olla Lahden Autokori Oy:n valmistama ohjaamo Vanajassa, malleja oli useita erilaisia. Sisu-ohjaamo tuli tosiaan vasta fuusion jälkeen Vanajaan, joskin sen rinnalla valmistettiin vielä myös Kiitokorin ohjaamolla olevia autoja.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
(MYYTY!!!!) Kaverillani on myynnissä Vanaja tikas-auto.Tosin ilman tikaskoneistoa .Ihme ettei ole mennyt kaupaksi.Johtuneeko hinnasta joka on ----.Omasta mielestäni ehdottomasti pelastettava yksilö
Viimeksi muokannut anglia67, 29 Touko 2010, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hattu päähän ja hyvästi!
Oliskohan niin, että entisöijiä ja muita ostajia pelottaa tämän Vanajan yhteydessä ainakin tuo "ei ihan hajulla pörisevä" bensakone, sekä hyvin ristiriitaiset nykytiedot siitä, mikä paloauto yleensäkin vielä voidaan hyväksyä esim. kuorma-autona MR-kilpiin jne.? Tämä ent.tikasauto on pokatulla linja-auton rungolla joka rajoittaa myös sekin uusien päällirakenteiden valintaa. Jos alkuperäiset tikkaat olisivat vielä autossa, niin tilanne olisi auton osalta uskoakseni aika lailla toinen, silloin autolla olisi tikasautonakin vielä omistajalleen pientä hyötykäyttöäkin. Tämä auto on ilmeisesti ollut useastikin jo myynnissä liikenteestä poiston 11/86 jälkeen? Mobilistin 6/92 myynti-ilmoituksessa autoa myytiin jo ilman tikkaita ja ei ajokuntoisena jne.
Nettikoneesta, kun kattelee, niin esim. ajokuntoinen 1963- vuoden harvinaista mallia oleva Jyry-Sisu kippilavalla ja nosturilla 2500€ jne. On mukana tässä neliveto Kontio-Sisun (2000€) ilmoituksessa:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=708380
Kippilava Kontioita ajokuntoisia on ollut 1500€/kpl jne. Ehkä tämän bensa-Vanajan alustan hinta nyt muun kovan Vanajabuumin aikana tossa kunnossa on hiukan yläkantissa ja eikös tämän auton välillä olisi muistaakseni jo saanut aika lailla halvemmallakin?
Ps. Vetkussa se näköjään olikin tästä Vanajasta myynti-ilmoitus 29.7-08, jossa hintana kerrottiin olevan 1000€.
Nettikoneesta, kun kattelee, niin esim. ajokuntoinen 1963- vuoden harvinaista mallia oleva Jyry-Sisu kippilavalla ja nosturilla 2500€ jne. On mukana tässä neliveto Kontio-Sisun (2000€) ilmoituksessa:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=708380
Kippilava Kontioita ajokuntoisia on ollut 1500€/kpl jne. Ehkä tämän bensa-Vanajan alustan hinta nyt muun kovan Vanajabuumin aikana tossa kunnossa on hiukan yläkantissa ja eikös tämän auton välillä olisi muistaakseni jo saanut aika lailla halvemmallakin?
Ps. Vetkussa se näköjään olikin tästä Vanajasta myynti-ilmoitus 29.7-08, jossa hintana kerrottiin olevan 1000€.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Näin se taitaa olla että hinta on hiukan yläkantissaan .Vanajan myyntihommaan olen osallistunut ainoastaan sen takia ettei tuo yksilö tuhoutuisi säilyttyään tähän asti noin hyväkuntoisena .Taitaa kuitenkin käydä vanhanaikaisesti tuon auton kohdalla
Hattu päähän ja hyvästi!
Ei luovuteta kuitenkaan vielä! Lamasta huolimatta noita rahamiehiä kuitenkin aina löytyy ja joku heistä saattaa olla tästäkin Vanajasta kiinnostunut!anglia67 kirjoitti:Näin se taitaa olla että hinta on hiukan yläkantissaan .Vanajan myyntihommaan olen osallistunut ainoastaan sen takia ettei tuo yksilö tuhoutuisi säilyttyään tähän asti noin hyväkuntoisena .Taitaa kuitenkin käydä vanhanaikaisesti tuon auton kohdalla
Örfliitti kirjoitti:http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=741819
Eikös tämän auton kuvatekstissä puhuta pelkkää pas***! 1966 mukamas jo Sisun hyttejä Vanajiin!
Sisu ja Vanaja olivat kovia kilpailijoita keskenään ja vasta fuusion voimaantulon (23.12. 1968) jälkeen alettiin tietysti miettimään yhteisiä sovelluksia tuotannossa ja esim. Jyry-Sisun hytin tällääminen Vanajiin sen oman ns. m67-ohjaamon vaihtoehtona tuli mahdolliseksi. Ja Sisun alaisuudessa tehtyihin Vanajiin niitä parina viimeisenä Vanajamerkin elinvuonna sitten vasta asennettiin. Nettikoneen Vanaja piikkinokkainen vuodelta 1966.
Paskaapa hyvinkin niinkuin örliitti sen sanoo ,mutta ainoa mikä on oikea jos sitä oikeaksi voi sanoa niin ovat asentaneet sen K-sarjan "sakastin" mikä Vanajissa olikin .R-sarjan ohjaamossahan jo sitten paljonkin eroja tuohon K-sarjaan.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Asiasta kolmanteen eli tämä VANAJA on myyty tietojeni mukaan ilomantsin suuntaan.HYVÄ HYVÄanglia67 kirjoitti:
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Katohan pirua, ei oo kyllä näkyny tällä suunnalla. Tutkaillaan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Moottoripuolella taisi olla hiukan puutteita ja muutakin pikkulaittoa eli ei varmaan vielä ole liikenteessä
Hattu päähän ja hyvästi!