Elikkä, tuli myytyä marraskuussa se minun Ex SA Karhu-Sisu pois kun viime kesänä tuli bongattua nettikoneesta tälläinen hieno ajopeli. Autohan on Sisu K137SV. Eli nelivetoinen Kontio-Sisu,vuosimalliltaan 67. Autossa on Jonsered kuormaaja, kourilla varustettuna. Tyyppikilvessä nostokyky 880 kg ja 6.8m.
Tästä olisi tarkoitus kunnostella museopeli tässä kun on aikaa aloitella.
Auto on ajokuntoinen, jarruja lukuunottamatta kaikki toimii. Nosturikin toimii, mutta muutama letku on puhki joten sitä ei vielä kannata käyttää.
Auto on ollut viimeiset 30v saaressa tuossa Vaasan eteläpuolella. Siellä sitä on käytetty mm laiturin rakentamiseen. Samalla omistajalla oli siellä myös vm 80 4x4 Karhu-Sisu, Gaz66 sekä Åkerman 9 kaivuri, lisäksi saarelle on purettu Jussi 35-50 kaivinkone jonka suurimmat osat on käytetty laiturin perustuksiin.
Kuvia kulkineesta löytyy täältä, myöhemmin on tulossa myös Leyland 0.400 koneen käyntiääntä ilmoille videon muodossa
Kontio-Sisu
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Näitä projekteja on mukava seurata, saapi itsekin salaa haaveilla tuommoisista kulkineista!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Sama kone tuossa Sisussa kuin mulla payloaderissa, ihan toimiva vekotin mitä nyt varaosien saanti alkaa olla hankalaa tulevaisuudessa
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Leylandin 400 ja 680 koneita tehdään Puolassa vielä nykyäänkin... Tässä esittely varmaankin menossa:automies560 kirjoitti:Sama kone tuossa Sisussa kuin mulla payloaderissa, ihan toimiva vekotin mitä nyt varaosien saanti alkaa olla hankalaa tulevaisuudessa
http://www.youtube.com/watch?v=ZwTY08XYCcA
Puolan moottorit eroaa noista Engelsmanneista noiden milli metri heittojensa suhteen aika paljon ,eli osat saman näköisiä mutta itä plogin tunnus omaiset piirteet tulee hyvin esiin kun sovittaa puolalaista hilpetööriä Engelsmannin tuotteeseen eli suurin piirtein sinne päin mutta yleensä muutaman millin liian iso tai sitten liian pieni.