Nyt sitten sattui silmiin tuommoinen Eka-Nuffield ja eikä siitä yli päässyt, vaan poishan tuo piti hakea
Ensimmäinen traktoriostos joka ei käynyt eikä ääntänsä päästänyt ostopäätöstä tehdessä. Elikkä siis vahvahko projekti
Muutenhan tuo lienee niitä viimeisintä sarjaa mitä on tehty. Rakkine on 10/6o Nuffieldin päällä ja vuosimalli näkyy olevan valujen perusteella -67
Tiedossa olevaa vikaa: Moottorissa kahdessa sylinterissä vettä ja sylintereitten välisissä kannakkeissa ohuet halkeamat.
Lohkossa tyypillisessä kohdassa ruiskutuspumpun takana jäätymisvaurio joka näkyy korjatun migillä
Muuten näyttäisi kohtuullisen täydelliseltä ja kauppaan tuli kauha ja ketjut.
Senverran aloittelin, että kannen nostin pois ja pistin löpöä sylintereihin liuottamaan.
Varmaan kone täytyy nostaa ensi viikonloppuna pois niin näkee mitä muuta vikaa siellä löytyy.
Kuvia löytyy : http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2eikd+j ... field.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Projekti: Eka-Nuffield 10/60 -67
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Kiitos Jampille hyvästä vinkistäjamppi kirjoitti:Oikein
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Tuotapa en tullut mitanneeksi, mutta kone vaikuttaa vanhemmalta kuin muu vehjes. Lohkossa valukoodi kertoo ymmärtääkseni 1961.Warpu kirjoitti:Onnittelut!!!
oiskohan tuohon jo vaihdettu nelosnuhvin kone, oliko 95mm männillä
Samoin ruiskutuspumppu on alipainesäätimellä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hieno rojekti!
Jos en ole aivan väärässä, niin EKA:a tehtiin myös Leyland pohjalle, mutta voi hyvinkin olla, että on viimeisiä tenspeedin päälle tehtyjä. Olikohan Vesa Rohila joka kirjoitteli joskus näistä tietoja...
Jos en ole aivan väärässä, niin EKA:a tehtiin myös Leyland pohjalle, mutta voi hyvinkin olla, että on viimeisiä tenspeedin päälle tehtyjä. Olikohan Vesa Rohila joka kirjoitteli joskus näistä tietoja...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onnittelut EKA:n ostosta olikohan myyjänä Tujunen
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Sama mieskari t kirjoitti:Onnittelut EKA:n ostosta olikohan myyjänä Tujunen
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olin myös kiinnostunut kyseisestä EKA:sta, mutta vain tälläisen kuvan sain 20.2.2010 joten kiinnostus minun kohdaltani lopahti tuohon kuvaan.
http://kuvablogi.com/nayta/2599436/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2599436/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Eipä tosiaan tuossa kuvassa näytä kovin haluttavalta.kari t kirjoitti:Olin myös kiinnostunut kyseisestä EKA:sta, mutta vain tälläisen kuvan sain 20.2.2010 joten kiinnostus minun kohdaltani lopahti tuohon kuvaan.
http://kuvablogi.com/nayta/2599436/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuitenkin mielestäni oli ihan kohtuullinen projekti kun kävin tuota katsomassa.
Moottorin kunto on suurin kysymysmerkki uskoakseni, mutta eiköhän tuohon jotain keksittäne.
Katsoit varmaan nuo minun kesäisemmät kuvat? Tuosta tulee vielä ajopeli, lupaa hän
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Joo, jospa olis ollut tuollaiset kuvat nähtävänä niin luulenpa että olisin päätynyt toisenlaiseen ratkaisuunjokke kirjoitti:Eipä tosiaan tuossa kuvassa näytä kovin haluttavalta.kari t kirjoitti:Olin myös kiinnostunut kyseisestä EKA:sta, mutta vain tälläisen kuvan sain 20.2.2010 joten kiinnostus minun kohdaltani lopahti tuohon kuvaan.
http://kuvablogi.com/nayta/2599436/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuitenkin mielestäni oli ihan kohtuullinen projekti kun kävin tuota katsomassa.
Moottorin kunto on suurin kysymysmerkki uskoakseni, mutta eiköhän tuohon jotain keksittäne.
Katsoit varmaan nuo minun kesäisemmät kuvat? Tuosta tulee vielä ajopeli, lupaa hän
Moottorin kunnonhan myyjä kertoi minullekin, mutta onhan sinulla se BMC kuutonen, sen kun laitat keulalle, vai pitäiskö sanoa taakse, niin kyllä tuosta vielä kalu tulee
Tärkeintä kuitenkin ettei joutunut sulattoon
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mielenkiintoinen projektihan tuosta on tulossa
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Hienoa Jokke nyt on siis vapaa ajan ongelmat hoidettuna pääsee kissakin helpommalla, kun ei tarvi sitä kiusata
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Päivitystä tilanteeseen.
Viikonloppuna lauantai-iltana rupesin purkamaan ohjaamoa pois jotta pääsee konetta irroittamaan.
Aika paljon peittää tuo ohjaamo ja kuormaajan varret noita kriittisiä paikkoja nuhvista. Aikansa ruosteisia pultteja mitä kummallisimmista paikoista etsittyäni sain vinssattua ohjaamon sen verran ylös jotta pääsi käsiksi kytkinkopan äällä olevan kansiosan pultteihin käsiksi. Sitten myös kansi liinalla ylös kattoon roikkumaan.
Kannen alta paljastui ehkäpä reilu 5 senttiä vettä. Oli näkyy pohjassa oleva vedenpoistoaukko tukkeutunut. Harmittavasti oli myös painehiili haljennut, joten sekin menee hankintalistalle.
Siitäpä sitten pääsi konetta jo konetta nostamaan ketjutaljalla ylös ja koneen sivuun vierelle. Teen tätä hommaa katoksessa jossa kaikki kolme nuhvia on vierekkäin kuten kuvista varmaan näkyykin, niin turhan paljon tuota tilaa ei ole käytettävissä.
Seuraava yllätys tuli kun rupesin laskemaan öljyjä koneesta pois ennen kokonaan maahanlaskua. Ropusta tuli luonnollisesti vettä ensin, mutta kun ei se meinannut loppua ollenkaan Vettä tuli varmaan enemmän kuin 5 litraa ennen kuin alkoi tulla tosi mustaa ja kökköstä öljyä. Ei vaikuttanut kovin lupaavalta Liekkö kaikki tullut vuotavien o-renkaiden kautta vai olisko sadevettä päässyt menemään. Nimittäin kansi oli ostaessani avattu aiemmin ja laskettu vain paikalleen.
Käänsin koneen vielä ylösalaisin taljalla ja eikun öljypohjaa jännityksellä avaamaan.
Kannen pois nostettuani ensimmäisenä huomio kiinnittyi öljypumpun imusiivilään joka oli aivan limainen ja tukkoisen näköinen.
Tässä vaiheessa sunnuntaina rupesi olemaan jo lähdön hetki kotiin arjeksi käsillä, mutta avasin vielä yhden runko- ja kiertokangenlaakeri kaulan todetakseni, että ei pahemmalta näyttänyt. Kiertokangen kaulan laakerit olivat Std, eikä juurikaan kulumista ollut näkyvissä. Runkolaakerissa ei ollut muita merkintöjä kuin numerokoodi. Mahtaako tuo olla jo alimittaan hiottu
Tosiaan konehan on vielä jumissa, joten varmaan tarvitaan jonkinsorttista lievää voimakkaampaa väkivaltaa mäntien irroittamiseen. Onkos muita hyviä konsteja kuin koivupulikalla hakkaaminen?
Kuvia löytyy http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2eikd+j ... field.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viikonloppuna lauantai-iltana rupesin purkamaan ohjaamoa pois jotta pääsee konetta irroittamaan.
Aika paljon peittää tuo ohjaamo ja kuormaajan varret noita kriittisiä paikkoja nuhvista. Aikansa ruosteisia pultteja mitä kummallisimmista paikoista etsittyäni sain vinssattua ohjaamon sen verran ylös jotta pääsi käsiksi kytkinkopan äällä olevan kansiosan pultteihin käsiksi. Sitten myös kansi liinalla ylös kattoon roikkumaan.
Kannen alta paljastui ehkäpä reilu 5 senttiä vettä. Oli näkyy pohjassa oleva vedenpoistoaukko tukkeutunut. Harmittavasti oli myös painehiili haljennut, joten sekin menee hankintalistalle.
Siitäpä sitten pääsi konetta jo konetta nostamaan ketjutaljalla ylös ja koneen sivuun vierelle. Teen tätä hommaa katoksessa jossa kaikki kolme nuhvia on vierekkäin kuten kuvista varmaan näkyykin, niin turhan paljon tuota tilaa ei ole käytettävissä.
Seuraava yllätys tuli kun rupesin laskemaan öljyjä koneesta pois ennen kokonaan maahanlaskua. Ropusta tuli luonnollisesti vettä ensin, mutta kun ei se meinannut loppua ollenkaan Vettä tuli varmaan enemmän kuin 5 litraa ennen kuin alkoi tulla tosi mustaa ja kökköstä öljyä. Ei vaikuttanut kovin lupaavalta Liekkö kaikki tullut vuotavien o-renkaiden kautta vai olisko sadevettä päässyt menemään. Nimittäin kansi oli ostaessani avattu aiemmin ja laskettu vain paikalleen.
Käänsin koneen vielä ylösalaisin taljalla ja eikun öljypohjaa jännityksellä avaamaan.
Kannen pois nostettuani ensimmäisenä huomio kiinnittyi öljypumpun imusiivilään joka oli aivan limainen ja tukkoisen näköinen.
Tässä vaiheessa sunnuntaina rupesi olemaan jo lähdön hetki kotiin arjeksi käsillä, mutta avasin vielä yhden runko- ja kiertokangenlaakeri kaulan todetakseni, että ei pahemmalta näyttänyt. Kiertokangen kaulan laakerit olivat Std, eikä juurikaan kulumista ollut näkyvissä. Runkolaakerissa ei ollut muita merkintöjä kuin numerokoodi. Mahtaako tuo olla jo alimittaan hiottu
Tosiaan konehan on vielä jumissa, joten varmaan tarvitaan jonkinsorttista lievää voimakkaampaa väkivaltaa mäntien irroittamiseen. Onkos muita hyviä konsteja kuin koivupulikalla hakkaaminen?
Kuvia löytyy http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2eikd+j ... field.html" onclick="window.open(this.href);return false;