Juu eli tuli tänäpäivänä tehtyä sijoitus tuollaiseen 4/60 nuffiin, joka on varustettu kylmäkoskelaisella.
Minulla oli kysymyskin tuolla Masinistien sivuilla tästä koneesta, ja myös täällä vieraspalstalla.
Kone on peräisin tuolta Jaskarin Matin museosta, Matti sanoi että ei tarvitse neljättä nuffia museon riveihin ja ei viitsisi jättää sitä pihallekaan seisomaan talvea vasten, joten sitten sijoitin tähän koneeseen.
Koneita löytyy nyt siis seuraavasti: David Brown 880 -64, Valmet 565 -65, Valmet 903 -79, Nuffield 4/60 vuosimalli? ja viimeisenä Kontio Sisu LV132SVT 6kertaa2 vm70.
Joten eiköhän noilla nyt alkuun pääse...
Uusi Nuffisti esittäytyy
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Katsoppas, juteltiinkin masinistisivuilla (valmet_500 nimimerkillä siellä). Ai jaskarilta sen kertoja nuhvin hankit. Tuttu peli, nimittäin näin sen käydessäni museossa viime kesänä!
Kuviakin minulla on, tosin huonoja valoituksen takia.
Se olikin ihan siisti nuhvi!
Kunhan kerkeät kattelemaan tyyppikilvestä tyyppinumeron niin katsellaan se vuosimalli tarkkaan.
Saatkos mitään papereita nuhvin mukana? Semmoinen pitää saada heti ajoon
Kuviakin minulla on, tosin huonoja valoituksen takia.
Se olikin ihan siisti nuhvi!
Kunhan kerkeät kattelemaan tyyppikilvestä tyyppinumeron niin katsellaan se vuosimalli tarkkaan.
Saatkos mitään papereita nuhvin mukana? Semmoinen pitää saada heti ajoon
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Oivallisen sijoituksen olet "KONTIO" tehnyt, onnittelut vaan!Onko muuten rekisteripapereita olemassa nuffiisi?
Jos et vuosimallia tiedä, niin heitäppä tänne valmistenumerosi nuffisi tyyppikilvestä, joka sijaitsee ruiskutuspumpun alapuolella olevan runkopalkin päällä.
Eiköhän se täällä selviä!
Jos et vuosimallia tiedä, niin heitäppä tänne valmistenumerosi nuffisi tyyppikilvestä, joka sijaitsee ruiskutuspumpun alapuolella olevan runkopalkin päällä.
Eiköhän se täällä selviä!
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Paperit Matti saa järkättyä minulle, mukaani en niitä saanut , koska ne ovat vielä edellisellä omistajalla (toivottavasti), jos ei ole sillä, niin Matti lupasi hommata ne AKE:n kautta.
Ja tyyppikilvestä nappaan numeron jahka kone saadaan tänne Pietarsaareen, Matin poika lupasi tuoda sen tänne vielä tällä viikolla (rahaa vastaan tietenkin).
Olisihan tuon voinut tietenkin ajaa tänne, mutta kun ei vielä tiedä sen koneen kuntoa tuon paremmin, niin oli parempi ottaa sille kyyti.
Ja tyyppikilvestä nappaan numeron jahka kone saadaan tänne Pietarsaareen, Matin poika lupasi tuoda sen tänne vielä tällä viikolla (rahaa vastaan tietenkin).
Olisihan tuon voinut tietenkin ajaa tänne, mutta kun ei vielä tiedä sen koneen kuntoa tuon paremmin, niin oli parempi ottaa sille kyyti.
Noniin nyt on Nuffi saatu kotio.
Ja ajolenkki heitetty ankarassa kaatosateessa, naama kunnolla kurassa...
ainoa "vika" siinä oli semmoinen että oli polttoainehana kääntynyt puoliksi kiinni, eli kone sammui ennenkuin huomasin koko hanan, no pakkosyötöllä lähti kuitenkin vielä käyntiin.
Pitäisi ilmeisesti vaihtaa polttoainesuodattimet, sen lucaksen 296 suodattimen tunnistan kyllä, mutta mikä se suodatin on siinä lasikupin vieressä löytyisikö hyllystä liikkeestä?
Nuffin runkonumero on seuraava: 24 T29347, ilmeisesti vuosimalli on 1962 jos en ole hirveästi väärässä (tämä tieto on peräisin omista kirjoista).
Ristus jotta se kulkee,
vaan vielä kun olisi hillitsimet kunnossa, hallitsimet on yllättävänkin hyvässä kunnossa eli ratti.
Ja ajolenkki heitetty ankarassa kaatosateessa, naama kunnolla kurassa...
ainoa "vika" siinä oli semmoinen että oli polttoainehana kääntynyt puoliksi kiinni, eli kone sammui ennenkuin huomasin koko hanan, no pakkosyötöllä lähti kuitenkin vielä käyntiin.
Pitäisi ilmeisesti vaihtaa polttoainesuodattimet, sen lucaksen 296 suodattimen tunnistan kyllä, mutta mikä se suodatin on siinä lasikupin vieressä löytyisikö hyllystä liikkeestä?
Nuffin runkonumero on seuraava: 24 T29347, ilmeisesti vuosimalli on 1962 jos en ole hirveästi väärässä (tämä tieto on peräisin omista kirjoista).
Ristus jotta se kulkee,
vaan vielä kun olisi hillitsimet kunnossa, hallitsimet on yllättävänkin hyvässä kunnossa eli ratti.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 49
- Liittynyt: 25 Touko 2007, 18:57
- Paikkakunta: Laihia
Onneksi olkoon! Hieno vehje .Tekis myös kovasti tommosta mieli kun on pitkähköjä 5-40km:n taipaleita traktorilla kuljettavana kerkiäis paremmin.Kontio kirjoitti:Juu eli tuli tänäpäivänä tehtyä sijoitus tuollaiseen 4/60 nuffiin, joka on varustettu kylmäkoskelaisella.
Itellä nuffit 3D ja 4D-ukkomestrari, valmet 565 ja zetori 25A sekä traktoriksikin joskus haukuttu PV Volvo-Sport
Tervetuloa kerhoon!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kontio kirjoitti:Noniin nyt on Nuffi saatu kotio.
Ja ajolenkki heitetty ankarassa kaatosateessa, naama kunnolla kurassa...
ainoa "vika" siinä oli semmoinen että oli polttoainehana kääntynyt puoliksi kiinni, eli kone sammui ennenkuin huomasin koko hanan, no pakkosyötöllä lähti kuitenkin vielä käyntiin.
Pitäisi ilmeisesti vaihtaa polttoainesuodattimet, sen lucaksen 296 suodattimen tunnistan kyllä, mutta mikä se suodatin on siinä lasikupin vieressä löytyisikö hyllystä liikkeestä?
Nuffin runkonumero on seuraava: 24 T29347, ilmeisesti vuosimalli on 1962 jos en ole hirveästi väärässä (tämä tieto on peräisin omista kirjoista).
Ristus jotta se kulkee,
vaan vielä kun olisi hillitsimet kunnossa, hallitsimet on yllättävänkin hyvässä kunnossa eli ratti.
Sen kupissa olevan suodattimen ainakin minä sain M-filterinä, paikallisesta autotarvikeliikkeestä. On mallia MP409 tai MP400. En vain muista kumpi tuli tuohon omaani...
Juu nuhvisi on 62 vuosimallia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Dodii nyt on polttoaine suodattimet vaihdettu uusiin ja sihdit putsattu, niin johan nuhvi lähtee nöyrästi käyntiin, ja pysyy myös käynnissä...
Nyt jos alkaa vikoja luetella niin listalla olisi seuraavanlaisia:
Jarrut, ne pitäisi laittaa kuntoon jotta tohtisi päästellä tuolla nopealla puolella kunnolla.
Jäähdytin, ei tuo seisonta kyllä ainakaan paranna koneita, eli jäähdytin tukossa , ylhäältä kuuma, keskeltä kylmä. Tarttee kyllä tehdä aivan ensimmäiseksi.
Valot, näkisi talvellakin tehdä töitä, liekköhän omistajassa jonkinlaista masokistin vikaa kun nuhvin vieressä olisi erittäin hiljaisella ja lämpöisellä hytillä varustettu valmetti, tiedä häntä...
Kylmäkoskelaisen vielä kun tempaisisi auki, ja laakeroisi nimittäin aika hyvin "krahisoo"
Ja nyt ainakin vielä öljyn vaihdot. Joten jos nyt noilla aloittelisi
Nyt jos alkaa vikoja luetella niin listalla olisi seuraavanlaisia:
Jarrut, ne pitäisi laittaa kuntoon jotta tohtisi päästellä tuolla nopealla puolella kunnolla.
Jäähdytin, ei tuo seisonta kyllä ainakaan paranna koneita, eli jäähdytin tukossa , ylhäältä kuuma, keskeltä kylmä. Tarttee kyllä tehdä aivan ensimmäiseksi.
Valot, näkisi talvellakin tehdä töitä, liekköhän omistajassa jonkinlaista masokistin vikaa kun nuhvin vieressä olisi erittäin hiljaisella ja lämpöisellä hytillä varustettu valmetti, tiedä häntä...
Kylmäkoskelaisen vielä kun tempaisisi auki, ja laakeroisi nimittäin aika hyvin "krahisoo"
Ja nyt ainakin vielä öljyn vaihdot. Joten jos nyt noilla aloittelisi
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
se kertojan volina on ihan normaalia, mutta kannattaahan se kattoa kaikenvaralta ja katso samalla onko kytkinakselin booreissa kuinka paljon välystä!!
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Juu normaalistihan se menee noin.460+6+kkk kirjoitti:saattaa olla että syyläris on parempi kun hyvä, sen kuuluuki olla ylhäält
kuuma ja alhaalt kylmä jos se toimii niin kun pitääkin!
Mutta kun yläreunasta oli noin 5-sentin matkalta kuuma, ja siitä alaspäin täysin kylmä ja lämpömittarissa lukemat senkun nousee niin sen tietää mikä on syylärin kohtalo.
No syyläri viety jäähdytin korjaamoon, jossa se kennotetaan uudestaan, pitäisi ensi viikolla saada se jäähdytin sieltä.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.