10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
minä kyllä suosittelisin tuolle startille apusolenoidin käyttöa se on ainakin
paris 460:pis ollu alunperinkin varusteena ja tuo kyllä lisää käyttöikää
virtalukolle tai starttinapille
paris 460:pis ollu alunperinkin varusteena ja tuo kyllä lisää käyttöikää
virtalukolle tai starttinapille
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vihdoinkin pitkän uurastuksen jälkeen nuffista ensisavut, suht vähällä vaivalla lähti käyntiin, mitä nyt startti vähän kärys, kun oli jäänyt virtajohto huonolle kiristykselle, vesipumppu vuotaa ja polttoainehana vuotaa myös auki asennossa.
Kannen kiristyksen ja venttiilien säädön jätän tulevalle viikolle.
Kannen kiristyksen ja venttiilien säädön jätän tulevalle viikolle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tilannepäivitystä viimesyksyltä, vesipumppu uusittiin, polttoaine hanaan uusi o-rengas, samoin sakkakupin tiiviste.kari t kirjoitti:Vihdoinkin pitkän uurastuksen jälkeen nuffista ensisavut, suht vähällä vaivalla lähti käyntiin, mitä nyt startti vähän kärys, kun oli jäänyt virtajohto huonolle kiristykselle, vesipumppu vuotaa ja polttoainehana vuotaa myös auki asennossa.
Kannen kiristyksen ja venttiilien säädön jätän tulevalle viikolle.
Kansi kiristettiin, venttiilit säädettiin ja nuhvi jätettiin odottelemaan kevättä.
Taitaa olla kevättä jo rinnassa kun piti tuo universal 58:si herätellä tulille, tunteroisen letkulämmittäjä päällä ja niinkuin kesällä käyntiin.
10/42:nen koemielessä lämmittämättä tulille, yllättävän nöyrästi lähti. Ainut ongelma, vasen jarru jäätynyt, sulattelin kuumailmapuhaltimella, kuitenkin yksi reikä puoleltaan oikeassa kohdassa
Mallailin leukun keulapalaa 10/42:sen keulalle, piti vähän rälläköidä että pääsee akseli kallistelemaan, reijitys erillaisilla välyksillä kuin nuhvissa, kuitenkin yksi reikä puoleltaan oikeassa kohdassa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tuli vielä noista 36-tuumaisista renkaista mieleen että hain viimeviikonloppuna Sotkamosta nuhviin hytin niin siellä näin 10/60:sen johon oli pistetty 8 litran 8-kone ja värkki oli varustettu 36 tuumaisilla pyörillä. Herra varjele sitä jytinää kun polkaisi käyntiin. Saattaa silläkin maisema vaihtua. Samaisessa paikassa oli myös toinen peto millaista en aiemmin ole nähnyt. Harkov T150K . Ei myöskään mikään lasten lelu
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Tuohompa sanoisin niin, ette tällä meiningillä saadaan kohta tavalisten traktori harrastajien toiminta tosi tiukkaan valvontaan ja koko toiminta loppumaan. Elikkäs hommahan on karkaamassa käsistä. Oliskos meittin clubilla mahdollisuus vaikuttaa asian saattamisesta oikeillle raiteille.
Ikävä kyllä en voi tulla kevätkokoukseen jossa tätä aihetta voisi käsitellä vähän laajemmin mutta jospa siellä olisi joku joka ottaa asian esille ja siitä syntyisi kannnanotto jossa sanouduttasisiin meidän kerhomme olevan irti tästä toiminnasta.
Ikävä kyllä en voi tulla kevätkokoukseen jossa tätä aihetta voisi käsitellä vähän laajemmin mutta jospa siellä olisi joku joka ottaa asian esille ja siitä syntyisi kannnanotto jossa sanouduttasisiin meidän kerhomme olevan irti tästä toiminnasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Nyt en kyllä ymmärtänyt. Mikä nyt siis on karkaamassa käsistä? Se että nuhvistit myymät tavaroita keskenään toisilleen vai sekö, että eräällä henkilöllä on kaksi 8-sylinterisellä moottorilla varustettua traktoria?sompio kirjoitti:Tuohompa sanoisin niin, ette tällä meiningillä saadaan kohta tavalisten traktori harrastajien toiminta tosi tiukkaan valvontaan ja koko toiminta loppumaan. Elikkäs hommahan on karkaamassa käsistä. Oliskos meittin clubilla mahdollisuus vaikuttaa asian saattamisesta oikeillle raiteille.
Ikävä kyllä en voi tulla kevätkokoukseen jossa tätä aihetta voisi käsitellä vähän laajemmin mutta jospa siellä olisi joku joka ottaa asian esille ja siitä syntyisi kannnanotto jossa sanouduttasisiin meidän kerhomme olevan irti tästä toiminnasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Tarkoitetaankohan tuolla kirjoituksella näitä traktoreiden moottoreiden vaihtamista tehokkaammiksi.UniversalDM4 kirjoitti:Nyt en kyllä ymmärtänyt. Mikä nyt siis on karkaamassa käsistä? Se että nuhvistit myymät tavaroita keskenään toisilleen vai sekö, että eräällä henkilöllä on kaksi 8-sylinterisellä moottorilla varustettua traktoria?sompio kirjoitti:Tuohompa sanoisin niin, ette tällä meiningillä saadaan kohta tavalisten traktori harrastajien toiminta tosi tiukkaan valvontaan ja koko toiminta loppumaan. Elikkäs hommahan on karkaamassa käsistä. Oliskos meittin clubilla mahdollisuus vaikuttaa asian saattamisesta oikeillle raiteille.
Ikävä kyllä en voi tulla kevätkokoukseen jossa tätä aihetta voisi käsitellä vähän laajemmin mutta jospa siellä olisi joku joka ottaa asian esille ja siitä syntyisi kannnanotto jossa sanouduttasisiin meidän kerhomme olevan irti tästä toiminnasta.
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Just sitä. Muistaakseni Savon-Sanomissa oli juttua traktorin käytöstä koulukulkuneuvona ja huviajelusta löpöllä. Samassa jutussa mainittiin myös näistä luvattomista nopeuksista ja uhattiin tiukentaa tarkkailua.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 197
- Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Onkai sitä pahempaakin kuin rattorin moottorin vaihto. Jos maine menee minulta jonkun toisen rakentaman rattorin perusteella niin menköön sitten. Ja saahan sitä uhkailla. Ja tuo huviajelu taitaa olla aika vähäistä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuo Perkins kasi nuhvi on melko hidas, ei juurikaan perusnuhvia nopeampi johtuen, että se ei ota juurikaan kierroksia sen enempää mitä tavallinen nuhvi, eikä 36 tuumaiset pyörät anna nopeutta lisää kuin joitakin prosentteja.jsirkko kirjoitti:Tuli vielä noista 36-tuumaisista renkaista mieleen että hain viimeviikonloppuna Sotkamosta nuhviin hytin niin siellä näin 10/60:sen johon oli pistetty 8 litran 8-kone ja värkki oli varustettu 36 tuumaisilla pyörillä. Herra varjele sitä jytinää kun polkaisi käyntiin. Saattaa silläkin maisema vaihtua. Samaisessa paikassa oli myös toinen peto millaista en aiemmin ole nähnyt. Harkov T150K . Ei myöskään mikään lasten lelu
Sompiolle vastaisin näin, että vuosikokousasiahan tämä ei ollut, itse tosin luin tämän eilissä iltana mutta migreenikohtauksen takia en vastannut silloin.sompio kirjoitti:Tuohompa sanoisin niin, ette tällä meiningillä saadaan kohta tavalisten traktori harrastajien toiminta tosi tiukkaan valvontaan ja koko toiminta loppumaan. Elikkäs hommahan on karkaamassa käsistä. Oliskos meittin clubilla mahdollisuus vaikuttaa asian saattamisesta oikeillle raiteille.
Ikävä kyllä en voi tulla kevätkokoukseen jossa tätä aihetta voisi käsitellä vähän laajemmin mutta jospa siellä olisi joku joka ottaa asian esille ja siitä syntyisi kannnanotto jossa sanouduttasisiin meidän kerhomme olevan irti tästä toiminnasta.
Nämä koneenvaihdos nuhvit ja traktorit ovat kaksipiippuinen asia. Näitä rakennetaan ympäri maailman, ovat eräänlainen harrastaja/harrastusmuoto. Voisin vakuuttaa, että 95% koneista menee puhtaaseen show/näyttely käyttöön, eikä tieliikennehurjasteluun. Koneen vaihdoksia tehokkaammiksi on tehty jo ammoisista ajoista alkaen, eikä katastusasemillakaan tähän nähdä tarvetta puuttua. kutosmajorit ja nuhvit saa kyllä kilpiin, ja onhan mm. V8 bensa fergukin (fergulet) rekisterissä, ihan sillä kasikoneella.
Nämä vauhdikkaat koneet kiinnostavat tavan yleisöä tapahtumissa ja ovat todella hyvää mainosta alan harrastukselle ja yhteisöille, niiden hörähtelyt konekentällä keräävät katseita ja filmirullaa/muistikorttia kuluu.
Oma mielipiteeni on, että näitä koneita tarvitaan tämän harrastuksen julkituonnissa, kiinnostavuuden takia. Järjestön ei tulisi suosia eikä syrjiä mitään traktoria, olipa se kuusen alla kököttävä raato tai silmiinpistävän kiiltelevä rahalla entisöity yksilö tai jotain siltä väliltä. Koneen rakentaja vastaa koneestaan, sen käytöstä ja mitä sillä tehdään ja turman sattuessa jota ei toki toivota, seurauksista. Yllyttämään näiden rakentamiseen ei järjestön pidä alkaa, mutta laajamittaista hyväksymättömyyttäkään ei pitäisi alkaa perään kuuluttamaan.
Poliisi on nyt ottanut askeleen tiukempaan linjaan näissä maatilateinien hurjasteluissa. Nyykkäreistä ruuvataan kierrokset kolmeen tonniin, painoa pelkästään traktorilla 8000 kg ja saattaa olla että keulassa on paalipiikki Lisäksi ajetaan tupaöljyllä, jopa tuhansia litroja savuna ilmaan (veromäärä jo huomattava!). Ajo on monesti häiritsevää korttelirallia, ja kuskina 15 v, koppi täynnä porukkaa. Tuolla kun kuuttakymppiä täräyttää vaikka kaupanseinään niin seuraukset voivat olla kohtalokkaat.
En uskokaan, että artikkelissa oli käsitelty traktoriharrastajien show koneisiin tai harrastekoneisiin tehtyjä muutoksia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niin, siinäpä "Nuffieldmasteri" puhui täyttä asiaa ja yks hyvin tärkeä pointti tähän kohtaan eihän me yhdistyksenä pystytä määräilemään mitä itse kukin koneilleen tekee, ei etes voida määräillä jäsenten tekosia ja varsinkin tässä Velun kohdalla, kun hän ei ole etes yhdistyksemme jäsenkään
Mielellään kyllä ottaisimme Velun yhdistyksemme jäseneksikin
Mielellään kyllä ottaisimme Velun yhdistyksemme jäseneksikin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kyllähän se niin on että jokkaesella on esim semmonen auto jolla kerkkee noppeimmin kuin mitä suap ajoo sama se on näessää rattorin romuloissa ajelloo vuan kukin mikä mukavalta tuntuu ja tyhjä kirjottelu poes siitä ee kukaa hyövy hyvässä eekä pahassa
aja millä ajat mutta majorilla loput