Bensa 35:n Suomessa, ilmeisesti alkaa olla aika harvinainen?
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Ei noita juurikaan tunnu olevan. Ilmeisesti oli valmistumääräkin jo aika pieni dieseliin verrattuna. Kuvan yksilössä näyttää olevan peräpää eri paria...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
viikonloppuna tutkiskelin yhtä bensa harmaata jolla koitettiin oja maita levittää eihän siitä mitään tullut. todettiin että nopeammin ja siistimmin tukkii 1.5t takeuchilla
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Itte olen ainakin hyvin monta kertaa huomannut, että pirusti on vaikutusta silläkin, kuka yrittää, miten ja mitä! Meilläkin naapurin äijällä on MF590 oikein "riiseli" sentään ja äijällä kovia vaikeuksia silläkin saada syksyisin torppansa pihalla pieni perunapelto käännettyä Fiskarsin kaksiipisillä kyntäjäauroilla. MF590 tuli MF165:n tilalle, kun se oli kuulemma aivan liian pieni vetämään noita vanhoja sinänsä hyväkuntoisia MM-auroja!.NH 110-90dtt kirjoitti:viikonloppuna tutkiskelin yhtä bensa harmaata jolla koitettiin oja maita levittää eihän siitä mitään tullut. todettiin että nopeammin ja siistimmin tukkii 1.5t takeuchilla
Sama äijä osti joskus kanssa eka traktoriksi pikku-Harmaan ja sai sillä käännettyä ehkä 5m peltoaan, jolloin homma jo tyssäsi Fergun yksisiipisillä siihen! Hermot meni äijältä ja kävin pyynnöstä ajamassa sen Harmaan sitten suoraan vaihtokoneliikkeeseen, josta hän osti itselleen seuraavan MF-"murheenkryynin"!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Noin kuukausi sitten minä ja kuulin keskustelun, jossa toinen kertoi yrittäneensä kyntää MF 690:lla ja toinen Ford 7700:lla, molemmat takavetoisia ja molemmilla 2-siipiset kyntöaurat olleet perässä. Totesivat yhteisesti, että takavetoisilla ei kyntöhommista tule mitään
Bensa 35:n ääni on aika lähellä harmaa-fergua, ovathan moottorit hyvin samanlaisia. http://www.youtube.com/watch?v=rUpb5Bj2 ... re=related Samanlainen, kuin harmaa-fergukin, että ei juuri tarvitse pyörähtää, niin käynnistyy
Bensa 35:n ääni on aika lähellä harmaa-fergua, ovathan moottorit hyvin samanlaisia. http://www.youtube.com/watch?v=rUpb5Bj2 ... re=related Samanlainen, kuin harmaa-fergukin, että ei juuri tarvitse pyörähtää, niin käynnistyy
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
[quote="UniversalDM4"]Noin kuukausi sitten minä ja kuulin keskustelun, jossa toinen kertoi yrittäneensä kyntää MF 690:lla ja toinen Ford 7700:lla, molemmat takavetoisia ja molemmilla 2-siipiset kyntöaurat olleet perässä. Totesivat yhteisesti, että takavetoisilla ei kyntöhommista tule mitään
no johan on ollut ammattilaiset asialla,kakssiipiset kyllä liikkuu pienemmilläkin ihan moitteettomasti
no johan on ollut ammattilaiset asialla,kakssiipiset kyllä liikkuu pienemmilläkin ihan moitteettomasti
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Sammaa mieltä. Pentuna tuli kynnettyä niin multa- kuin savimaita kolomos Nuhvilla ja kaksisiipisellä Sampo- auralla niin kuivalla kuin märälläkin kelillä. En kyllä vielä tällä kinkkumiärällä usko etteikö iso ferku vetelis samoja, en kyllä oo ikinä ferkulla ajanna.
Eikös 2x14" esim. ole noihin pikku-ferguihin sopiva aurakoko. Taitais mennä vielä kevyehköt 3x14" putkirunkoisetkin ainakin vähemmän kivikkoisilla mailla?sompio kirjoitti:Sammaa mieltä. Pentuna tuli kynnettyä niin multa- kuin savimaita kolomos Nuhvilla ja kaksisiipisellä Sampo- auralla niin kuivalla kuin märälläkin kelillä. En kyllä vielä tällä kinkkumiärällä usko etteikö iso ferku vetelis samoja, en kyllä oo ikinä ferkulla ajanna.
http://www.youtube.com/watch?v=llbQ6Oa5qos
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Niin ja näyttää olevan työsyvyyttäkin ihan kunnolla, lienee noin 23-25cm. Hienosti vetää vanhus Hydreinejä
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Eikös se laulussa jotenkin näin mennyt: Mikä on kun ei taidot riitä mikä on kun ei onnistusompio kirjoitti:Sammaa mieltä. Pentuna tuli kynnettyä niin multa- kuin savimaita kolomos Nuhvilla ja kaksisiipisellä Sampo- auralla niin kuivalla kuin märälläkin kelillä. En kyllä vielä tällä kinkkumiärällä usko etteikö iso ferku vetelis samoja, en kyllä oo ikinä ferkulla ajanna.
onko niin ettei niittää voi sieltä mihin koskaan ei kylvetty.
http://www.youtube.com/watch?v=6foyujf9cdQ
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Tämmönen fergu olisi kiva pihakoriste http://www.youtube.com/user/20advance#p ... _rGzmCXTo4
- ValmetmkII
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 08 Kesä 2007, 10:00
- Paikkakunta: Loimaa
Keskon tuunauskisoissa kerrottiin 2. Sitten löytyi 3:s ja sitten kaveri kertoi, että hänen makasiinissa ja tutuilla on 6 moottoria. Äskettäin oli puhe kaverin kanssa bensa 35:sta (n.20-30) tuotu, joka toki harvinaisempi kuin dieselversio, joista kaksoiskytkinvesio de- luxe harvinaisempi. ja 135:sta tietääkseni ei yhtään ainakaan Hankkijan kautta tuotu besiinikkoneella, joka olisi mielenkiintoinen tuttavuus.
Jukka Ferguson-talli
Jukka Ferguson-talli
Wärtsilöitä
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori