Tervehdys taas ja kiitokset Jampille ja ESM:lle neuvoista, joiden ansiosta nuffi on taas nipussa.
Avattuani jakopään ja vedettyäni irti syöttöpumpun puoleisen ketjupyörän paljastui asioiden oikea laita. Ketjupyörän taakse oli vuosien saatossa muurautunut öljymoskaa niin paljon, että se esti laakerin voitelun ja näin kuivana se oli loppuun kulunut.
Kysyin Mähöseltä koko laakeri-akseli-kokonaisuutta ja lopulta monen kuluneen joukosta löytyi osa, jossa oli vain pieni välys ja se sai kelvata. Ilmeisesti tuota vikaa on ollut monella muullakin. Asennuksen jälkeen sinänsä ehjä ketjukin kiristyi jonkin verran ja syötön ajoitukseen tuli muutosta ja käyntiin uutta ryhdikkyyttä. Samaan projektiin tilasin IKH:lta kumikoplarin, jonka leivoin paikoilleen ja joka osaltaan pehmensi käyntiääntä.