Tere!
Onkohan toi akselin vaihto kuinka kova homma? Sille on kuulemma lumilinko antanut joskus vähän kipeetä. Tiä sitten, mutta venkuralla se on.. Malli oli 472 (78). Samalla voisin etsintäkuuluttaa ton akselin, jos vaikka jollain semmonen lojuis nurkissa.
Ulosoton akseli
Valvoja: automies560
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:49
- Konekalustoani: leyland 272 77 peugeut 306 96 mazda 626 glx 2.0 89 ford fiesta 89 lada 1200l nappiailmä suzuki pv 80cc ym koneita
- NLCF r.y jäsen Nro: 455
- Paikkakunta: suomussalmi
terve. ei ole iso homma vaihtaa ko akseli. vetokoukun kelkka irti ja alla kummallakin puolen syvennyksissä pultit. nuokun irrotat niin se lähtee irti.
purkupojilta pälkäneeltä saa varmaan osia.
purkupojilta pälkäneeltä saa varmaan osia.
leyland 272
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
472 ei enään ole putkiakselia mutta kuitenkin on yhtä simppeli homma.
öljyä tulee 20-30 litraa joten siihen kannattaa varautua jollei saa konetta
jyrkkään alamäkeen
öljyä tulee 20-30 litraa joten siihen kannattaa varautua jollei saa konetta
jyrkkään alamäkeen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Niinpä, uudemmissa on nuo rojut jotka tuolla kuudennessa kuvassa näkyy: http://northwoodsta.com/id69.htmlWarpu kirjoitti:472 ei enään ole putkiakselia mutta kuitenkin on yhtä simppeli homma.
öljyä tulee 20-30 litraa joten siihen kannattaa varautua jollei saa konetta
jyrkkään alamäkeen
Ot: Huvittaa muuten tuo "hyvä käytetty" vesipumppu, noinkohan tuo olisi vielä hyvä, jos ei ole uusilla sisuskaluilla, kun ei varmasti kuitenkaan vähään aikaan liene vettä nähnyt
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01 Loka 2011, 17:56
- Konekalustoani: 272 -77, Volvo T25 -55, Tunturi Start -78
- Paikkakunta: Pello
Terve. Löysin tämän vanhan topicin. Eli Leyland 272 ja ulosoton akseli poikki. (Isä linkosi ilman ongelmia 20 vuotta ja nyt kun kone jäi mulle niin viime talvena ensimmäiset 50 metriä ja halko linkoon.) Pojasta polvi paranee, tuskin!!!
Mutta asiaan, käykö 245:n PTO-akseli 272:een??
Eli keula syvään ojaan ja ulosotto päälle ja sitten vasta akseli irti?
Olisko jollain tietäjällä kuvää aiheesta? Ettei turhia pultteja löysäillä
Onko kellään nurkissa lojumassa PTO-akselia 272:een? Taitaa mennä ebay ostoksi
Ja lopuksi kiitos avusta!!
Mutta asiaan, käykö 245:n PTO-akseli 272:een??
Eli keula syvään ojaan ja ulosotto päälle ja sitten vasta akseli irti?
Olisko jollain tietäjällä kuvää aiheesta? Ettei turhia pultteja löysäillä
Onko kellään nurkissa lojumassa PTO-akselia 272:een? Taitaa mennä ebay ostoksi
Ja lopuksi kiitos avusta!!
Jumala loi vuoret mutta Leylantilla ne siirrethään oikehaan paikhaan
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Korjaa hitsaamalla se entinen on minun mielipide: viewtopic.php?t=4602
Riippuu kai vähän vuosimalleistakin käykö 245sen akseli 272seen. Mitä vuosikertaa on sulla 272, entäpä se 245:n akseli, oisko minkä vuoden koneesta?
Riippuu kai vähän vuosimalleistakin käykö 245sen akseli 272seen. Mitä vuosikertaa on sulla 272, entäpä se 245:n akseli, oisko minkä vuoden koneesta?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Onko ensimmäisetkin, vuoden 1976 valkolakki-junkkarikopilla olevat jo lyhyellä akselilla? Itse hieman epäilen että ei Niissähän on vielä vanhemman mallin nostolaitteen hallintavipukotelokin hammastangolla ja erillisellä valintavivulla. Enpä tiedä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01 Loka 2011, 17:56
- Konekalustoani: 272 -77, Volvo T25 -55, Tunturi Start -78
- Paikkakunta: Pello
Moro taas.
Akseli kyllä löytyy. Näyttäis olevan numerolla ATJ9224. Pienellä Googlettamisella löytyy suomesta ja englannista.
Meinasin lisätä kuvan Leukun perästä mutta en osannut
pulttaanko kaikki 4+2 pulttia auki? Kuinka pystyyn ajan koneen ennen aukasua? Stefa vaihdetaan myös samalla, vai?
Akseli kyllä löytyy. Näyttäis olevan numerolla ATJ9224. Pienellä Googlettamisella löytyy suomesta ja englannista.
Meinasin lisätä kuvan Leukun perästä mutta en osannut
pulttaanko kaikki 4+2 pulttia auki? Kuinka pystyyn ajan koneen ennen aukasua? Stefa vaihdetaan myös samalla, vai?
Viimeksi muokannut jansau, 23 Heinä 2019, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jumala loi vuoret mutta Leylantilla ne siirrethään oikehaan paikhaan
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lyhyt selostus kuvien lisäämiseksi.
Valitse ensin: Liitteet, sitten hieman alenpaa: Lisää tiedosto. Valitse kuva omalta koneeltasi. [/b]Avaa. Kohta Liiteet alla kulkee vihreä viiva, kun viiva täytyy, kuva on katsottavana.
Valitse ensin: Liitteet, sitten hieman alenpaa: Lisää tiedosto. Valitse kuva omalta koneeltasi. [/b]Avaa. Kohta Liiteet alla kulkee vihreä viiva, kun viiva täytyy, kuva on katsottavana.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !