reppu on vähän järeempi
työntövarren belleville pakka toimii toisinpäin ja kontissa on
voimanoton 540 nopeus, 1000 tulee suoraan läpi
285 1978 synchro laatikolla
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
aivan,näyttikin kuvassa vähän erilaiselta... tuollanen mörköhän se pitäs olla joka pojalla tallissa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ja hiljalleen eteenpäin pesun jälkeen pari kuvaa
http://kuvablogi.com/nayta/2292584/
http://kuvablogi.com/nayta/2292585/
http://kuvablogi.com/nayta/2292584/
http://kuvablogi.com/nayta/2292585/
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
vähitellen etenee nyt on peräreppu saatu kasattua, oli melko savotta
sorvailla voimanottoon osat jotta sai laakerivälykset kohilleen
(2 nopeuksinen voimanotto)
koppiin tuli laitatettua uusi tuulilasi oikein värillisenä
sorvailla voimanottoon osat jotta sai laakerivälykset kohilleen
(2 nopeuksinen voimanotto)
koppiin tuli laitatettua uusi tuulilasi oikein värillisenä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tossa ennen lumien tuloa oioin kopista lokasuojat ja rälläköin lattiassa olevan reiän suunnilleen symmetriseksi sekä nostin kopin paikolleen
http://kuvablogi.com/nayta/2353297/
http://kuvablogi.com/nayta/2353298/
http://kuvablogi.com/nayta/2353299/
nyt on sitten kasattu kytkin ja alotettu keulapumpun sovittelu...
http://kuvablogi.com/nayta/2353297/
http://kuvablogi.com/nayta/2353298/
http://kuvablogi.com/nayta/2353299/
nyt on sitten kasattu kytkin ja alotettu keulapumpun sovittelu...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
hiljalleen etenee leukku on vaan näillä pakkasilla vähän raikasta
toi ulkona tekeminen
nyt on viritelty kaksoiskeulapumpulle akseli bmv vetoakselista, sovitettu
kampiakselille uusi 2 urainen hihnapyörä, laitettu 70a boschin laturi
lisäksi rakenneltu pumpun imusuodattimelle malja ehkäpä tästä
vielä joskus pääsee ajamaan
toi ulkona tekeminen
nyt on viritelty kaksoiskeulapumpulle akseli bmv vetoakselista, sovitettu
kampiakselille uusi 2 urainen hihnapyörä, laitettu 70a boschin laturi
lisäksi rakenneltu pumpun imusuodattimelle malja ehkäpä tästä
vielä joskus pääsee ajamaan
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Mitenkä on tuossa 285 laatikossa ala-akselin roiskialevyn laita ,joko
siinä on ,ja puritko ala-akselia remontissa?oletko koittanut nelikossa säätää
nopian kertojan kytkentäholkille menevää vaihde tankoa taivutamalla,
josko nopia puoli olisi ruvennut pysymään päällä ,tuo poispäältä lähteminen
viittais ala-akselilla olevaan päittäisvälykseen.
siinä on ,ja puritko ala-akselia remontissa?oletko koittanut nelikossa säätää
nopian kertojan kytkentäholkille menevää vaihde tankoa taivutamalla,
josko nopia puoli olisi ruvennut pysymään päällä ,tuo poispäältä lähteminen
viittais ala-akselilla olevaan päittäisvälykseen.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tässä yksilössä ala-akselilla on roiskija levy.
purin laatikon remontin yhteydessä kokonaan.
nelikon ala-akselilla ei havaittavaa välystä ja päälläpysyminen
parani vaihetta vetopäällä vapaalle päin murjomalla näytti
aiemmin siltä kuin siirtohaarukka ois ollu toispuoleisesti taipunut,
ko yksilössä vielä messinkinen
purin laatikon remontin yhteydessä kokonaan.
nelikon ala-akselilla ei havaittavaa välystä ja päälläpysyminen
parani vaihetta vetopäällä vapaalle päin murjomalla näytti
aiemmin siltä kuin siirtohaarukka ois ollu toispuoleisesti taipunut,
ko yksilössä vielä messinkinen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Mitä varpu on mieltä noista aikaisemin esitämistä roiskialevyn kulumista
,sekä vaihteen siirtäjän kulumista , ovatko aiheelisia vaikko yksilö vikoja
,sekä vaihteen siirtäjän kulumista , ovatko aiheelisia vaikko yksilö vikoja
Viimeksi muokannut nisu, 22 Joulu 2009, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kyllähän noista niin paljon on esimerkkejä jotta aiheellisia
ovat mutta en sitten osaa sanoa että millä tuntimäärällä ja minkälaisessa
ajossa esiintyvät useimmiten, tämän 285 synchro laatikon kasasin
kuitenkin alkuperäisellä roiskijalevyllä. siirtäjien kulumia ei oo sattunu
omiin koneisiin mutta tosta eka kuormaajasta olen vaihekeppiä joutunut
pari kertaa hitsaamaan eli riippuu selvästi käyttötarkoituksesta
ovat mutta en sitten osaa sanoa että millä tuntimäärällä ja minkälaisessa
ajossa esiintyvät useimmiten, tämän 285 synchro laatikon kasasin
kuitenkin alkuperäisellä roiskijalevyllä. siirtäjien kulumia ei oo sattunu
omiin koneisiin mutta tosta eka kuormaajasta olen vaihekeppiä joutunut
pari kertaa hitsaamaan eli riippuu selvästi käyttötarkoituksesta
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Ootko warpu purkanut ,milloinkaa noita syncro pakkoja ,kun tuo leukkun
pakka poikeaa täysin muista syncroneista koollaan ja umpinaisuelaan?
Ja ootko humioinut niissä yhdystappien sisällä ,olevien jousipeltien kunnon ja merkityksen pakan toimivuuteen ?
pakka poikeaa täysin muista syncroneista koollaan ja umpinaisuelaan?
Ja ootko humioinut niissä yhdystappien sisällä ,olevien jousipeltien kunnon ja merkityksen pakan toimivuuteen ?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
oli nämä 285 pakat käsissä ja niitä tuli silmäiltyä melko tarkkaan
niittauksia en avannu kun vieterit ehjiltä vaikuttivat
on se vaan eri järeä rakenne esim. kun ajattelee synchrojen halkaisijaa
niittauksia en avannu kun vieterit ehjiltä vaikuttivat
on se vaan eri järeä rakenne esim. kun ajattelee synchrojen halkaisijaa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
nyt on sitten keulapumpulla imulinja kasassa
pari kuvaa virityksestä
http://kuvablogi.com/nayta/2402926/
http://kuvablogi.com/nayta/2402927/
pari kuvaa virityksestä
http://kuvablogi.com/nayta/2402926/
http://kuvablogi.com/nayta/2402927/
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
putsasin lämmityslaitteen kennon, laskin pesurista kuumaa vettä
kennon läpi. ei uskois että mokomaan voi mahtua niin paljon ruostetta
sisälle, hanakin oli kalkkeutunut kokonaan umpeen
saattaa olla että vielä joskus tulee lämmintäkin
kennon läpi. ei uskois että mokomaan voi mahtua niin paljon ruostetta
sisälle, hanakin oli kalkkeutunut kokonaan umpeen
saattaa olla että vielä joskus tulee lämmintäkin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
hydrauliikka saatu paikoilleen
http://kuvablogi.com/nayta/2408290/
http://kuvablogi.com/nayta/2408291/
http://kuvablogi.com/nayta/2408292/
http://kuvablogi.com/nayta/2408293/
Tuli tuossa välipäivinä puuhasteltua ja viimevuoden puolella
sain leukun sen verta kasaan jotta pääsin ekalle koeajolle
http://kuvablogi.com/nayta/2408290/
http://kuvablogi.com/nayta/2408291/
http://kuvablogi.com/nayta/2408292/
http://kuvablogi.com/nayta/2408293/
Tuli tuossa välipäivinä puuhasteltua ja viimevuoden puolella
sain leukun sen verta kasaan jotta pääsin ekalle koeajolle
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um