vuotaa öljyt pihalle. Kui paljon tarvii purkaa että sen tiivisteen sais vaihettua.
Saati notta mistä sellasta tiivistettä kyselis? Kyseessä DL3 ´61
Taka akselin juuresta..
Valvoja: automies560
- Kolomos Nuhvi
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:04
Siis siitä vanteen taka.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
sieltä on stefa mennyt, eli sama homma kuin omasta koneesta.
460:ssä pitää koko banjo ottaa irti. normiakselisisessa mallissa.
460:ssä pitää koko banjo ottaa irti. normiakselisisessa mallissa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
No ei tarvii koko banjoa irrottaa, riittää kun ottaa "repun" pois ja sieltä kautta akselin mutteri irtiNuffieldmaster kirjoitti:sieltä on stefa mennyt, eli sama homma kuin omasta koneesta.
460:ssä pitää koko banjo ottaa irti. normiakselisisessa mallissa.
Ter jukkis
- Kolomos Nuhvi
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:04
Pitänee ruveta tulevana viikonloppuna purkamaan ja kattelemaan mitä nohvi on syöny. Kiitoksia vastauksista!
Universal Three ja Four malleissa saa kyllä akselin irti perärepun kautta,mutta laakerivälyksen säätölevy hammaspyörän takaa putoaa alas ja akselia ei saa enään takaisin,joten kinkku on irrotettava.Säätölevy jäi myöhemmissä malleissa pois ja pooritusta muutettiin niin että stefan vaihto onnistui perärepun kautta.Muutetun rakenteen tunnistaa 8-kulmaisesta akselimutterista,vanhemmassa rakenteessa oli lovettu sakaramutteri.
3DL -60,4DM-61
No niinpä aina. voishan sitä aatella että laittaa sopivan tapin reikään siksi aikaa kun vetää akselin ulos, ja toiseksi elä irroita tiivistepesän 3 pulttia ennenkuin olet "tunkannut" akselia n.15 cm ulospäin säästät laakerin irroituksessa akseliltaESM kirjoitti:Universal Three ja Four malleissa saa kyllä akselin irti perärepun kautta,mutta laakerivälyksen säätölevy hammaspyörän takaa putoaa alas ja akselia ei saa enään takaisin,joten kinkku on irrotettava.Säätölevy jäi myöhemmissä malleissa pois ja pooritusta muutettiin niin että stefan vaihto onnistui perärepun kautta.Muutetun rakenteen tunnistaa 8-kulmaisesta akselimutterista,vanhemmassa rakenteessa oli lovettu sakaramutteri.
Ter jukkis ps monasti tehnyt