valurauta
Valvoja: automies560
-
nuffield 342
- Nuhvitietäjä
Pitäsi ruveta kokkeilemaan valuraudan hitsausta, niin onnistuuko se ylipäätäsä tavallisella muuntajalla vai vaatiiko tasasuuntaajan 
Masinistipalstalla valuraudan hitsauksesta joskus väännettiin kättä monen sivun verran. Oli montaa mielipidettä ja tietoa. Itse olen kerran hitsannut haljenneen Nuffieldin lohkon vesikanavan muuntajalla eikä se oikein hyvin onnistunut, mutta enpä minä ole muutenkaan kaksinen hitsari.
Toisen romu on toisen aarre
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Valuraudan hitsaus on salatiedettä, ainakin minusta
Minä olen hitsannu valurautapakosarjoja jopa migillä ja joskus ovat jopa kestäneet
Ei kai sen väliä mikä kone on kunhan puikot on sopivia
Valurautapuikko sekä ruostumaton puikko toimii aika hyvin
Olympian pakoputkikotelon hitsasin ruostumattomalla ja ainakin muutaman käytön on kestäny
Ei muuta kuin kokeilemaan
Minä olen hitsannu valurautapakosarjoja jopa migillä ja joskus ovat jopa kestäneet
Ei kai sen väliä mikä kone on kunhan puikot on sopivia
Valurautapuikko sekä ruostumaton puikko toimii aika hyvin
Olympian pakoputkikotelon hitsasin ruostumattomalla ja ainakin muutaman käytön on kestäny
Ei muuta kuin kokeilemaan
Mukana kuin peräpukama!
tältä sivustolta löytyy valuraudan hitsauksen teoriaa.Valitset vain alaotsikon valuraudan hitsaus
http://www.promaint.net/alltypes.asp?d_ ... id=110C
http://www.promaint.net/alltypes.asp?d_ ... id=110C
-
sompio
- Melkoinen nuhvisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
Olipahan ihan hyvät sivut, sai palautella vanhoja mieleen kun on tullut viskattua nuo oppikirjat roskiin joskus 70- luvun puolivälin tienoilla.
Ja onhan tuossa uuttakin. Tämmöisiä linkkejä varmaan kaipailee muutkin.
Kiitokset junnuh:lle!
Ja onhan tuossa uuttakin. Tämmöisiä linkkejä varmaan kaipailee muutkin.
Kiitokset junnuh:lle!
Olkaatten hyvät
Ihan sattumalta itsekkin löysin sivut. Tarve valun hitsauksen teoriaan tuli kun Tässä ostoksessa minkä nostolaite remppaa on ruodittu ja vaihdelaatikon naputusta ihmetelty niin on repussa hius halkeema,josta tihmii öljyä läpi, niin nyt aattelin itse hitsailla sen kuntoo vaikkakin siinä on näitä vaihtoetoja joko hitsaus pitää eikä kontti kärsi enempää vaurioita tai sitten kun tökkään hitsin konttiin niin se hakee kerta pierasulla kahtia.Olen nyt kahden vaiheilla,että hirviikö keskinkertainen raudan hitsaaja rueta ollenkaan kokeilemaan valua vai veiskö suosiolla sen ame miehelle hitsattavaksi.
Ei se sitten niin vaikeeta ookkaan tuo valun hitsaus.Otin tietoisen riskin ja tänään rupesin tuhraamaan saumaa repunkylkeen ja kas kummaa ainakin toistaseksi on kaikki sujunu hyvin. Pari asiaa ainakin kannattaa ottaa huomioon ennen hitsuun alotusta. Varaa aikaa riittävästi on nimittäin puolta hitaampaa,kun normiraudan hitsaus ja toiseksi varaa puikkoja riittävästi niitäkin näkyy kuluvan ihan kiitettävästi verraten normi puikkoihin.
-
nuffield 342
- Nuhvitietäjä
olen tässä ruvennu varautumaan harjoituksiin hommaamalla esabin caddy 151 invertterin ja 2.5 millisiä OK 21.03 talttauspuikkoja sekä OK 92.18 nikkelipuikkoja...