Neliveto Leyland ja etukuormaaja

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

03 Syys 2009, 09:41

On ruvennut mietityttämään tuo kuormaajahomma, kun näyttää että ei 472:seen löydä mistään asiallista kuormaajaa/runkosovitetta. Onko näihin uutena jokin taho valmistanut runkosovitetta vai onko kaikki enemmän tai vähemmän kyläseppä rakenteita?
Tuo minun kone ku on vielä Sekura-hytillä niin siinä on juukelin ahdasta etukuormajan olla kun niille isoille etupyörille pitäisi jäädä vielä tilaa kääntyä ja akselin kallistua. :roll: ainakin sylinterien kiinnityspisteet pitäisi olla melko ylhäällä.
Mitä olen kuvia muiden asennuksista metsästänyt, niin näyttää ettei kahta samanlaista ole.. On jo käynyt mielessä että jos vaihtaisi koko raktorin kun tuo alkaa niin isolta projektilta vaikuttaa muine vikoineen. :oops:
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

04 Syys 2009, 17:00

tutulla maatilan isännällä oli 472 (q hytti) ismen etukuormaaja
elikkä kyllä niitä luulisi saavan kaikenlaisia silakka puntareita :lol: 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

04 Syys 2009, 20:13

Onhan noissa kuormaajia ollut jos jonkinmoista. Sovitteita saa varmaankin kuormaajia myyvistä/tekevistä firmoista ostaa, kuten esim.ISME.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

04 Syys 2009, 22:16

UniversalDM4 kirjoitti:Onhan noissa kuormaajia ollut jos jonkinmoista. Sovitteita saa varmaankin kuormaajia myyvistä/tekevistä firmoista ostaa, kuten esim.ISME.
Ei kai niitä enää saa Leukkuun uutena? Ja jos saa ni hinta mahtaa mennä yli minun käsityskyvyn.. :roll:
Minä saattasin ehkä luopua tuosta takaveto leylandissa olleesta kuormaajasta jos satun löytämään vielä paremman.. kuvia siitä on tuolla projektipuolella aiheessa 472+vilske 1300.. 8)
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

05 Syys 2009, 10:31

Tuskimpa on mitään merkitystä onko Q-ohjaamo, vaiko Secura etukuormaajan kannalta. Tässä joitakin esimerkkejä:

http://www.nettikone.com/729692
http://www.nettikone.com/762494
http://www.nettikone.com/728511
http://www.salvagesparefinder.co.uk/LEY ... -38049.htm
http://www.nettikone.com/761941
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

05 Syys 2009, 21:36

kyllä minun mielestä saa uusia kuormaajia leukkuun
tutulla oli harakka eli isme tältä vuosituhannelta 8)
itse en kyllä ismee hankkikisi kosaka halvemmalla saa paremman 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

06 Syys 2009, 00:19

UniversalDM4 kirjoitti:Tuskimpa on mitään merkitystä onko Q-ohjaamo, vaiko Secura etukuormaajan kannalta. Tässä joitakin esimerkkejä:

http://www.nettikone.com/729692
http://www.nettikone.com/762494
http://www.nettikone.com/728511
http://www.salvagesparefinder.co.uk/LEY ... -38049.htm
http://www.nettikone.com/761941
Mielestäni Sekura tulee lähemmäs eturenkaita verrattuna Q-ohjaamoon, mutta toisaalta... Suunnittelemani asennukset ei ole sinne päinkään mitä useimmissa nelivetoisissa näkyy käytettävän. Nykyisessä kuormaajassa sylinterien rungon puoleinen nivel on aivan traktorin rungon tasalla, ja vielä niin lähellä hyttiä että rengas ottaa siihen kääntäessä väkisinkin. Se koko systeemi pitäisi siis tuoda melkein etuakselin kohdalle jaa ylemmäs, siihen taas nuo hankkimani suorat kuormaajan aisat ei sovellu.
Täytyy vaan jatkaa hakemista ja toivoa että joku raskii myydä kuormaajan Leukustaan. (jokuhan se takavetoisesta myikin ja minä hätäyksissäni sen menin ostamaan) :oops: Mut käytetttyä ainakin vielä haeskelisin. Onhan mulla ne vilskeen aisat, sais niille vain oikeat sovitteet.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

06 Syys 2009, 08:00

männöö tuas taetaa asijan sivvuun mutta pttää kuitennii kommentoeja tuohon ismen kuormaimmeen kun parempija oes suatavilla halavemmalla, no itellä ollut isme kuormaen jo kolomannessa rattorissa ja en voe sannoo että oes moettimista ei hitsailtu vielä mistää kohtaa ja mikä tärkkein seikka minusta niin vakkain tangot ei näkö esteenä niin kuin monissa muissa kuormaimissa ja suhteellisen kevyt kuormaen muutenkii.no nämä on maku ja jokkaesen omija miel pitteetä.jos joku kuormaen pitäs ajan suatossa nimetä oekkein huonoks niin se on se ruotsalaenen pikavik vae mikä helev---i sen oekee nimi olikaa onneks on sekkii jo unehtunna
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vastaa Viestiin