kytkinakselin holkki.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

01 Heinä 2009, 09:41

no nyt luultavasti meni se kytkinakselin holkki kun hyytyi tielle sorakuorman kanssa. pitää kauhean "rohisevaa" ääntä ja ei millään vaihteella lähde liikkeelle. sitä kysyisin että tarviiko leukku katkasta jos vaihtaa kyseisen booriholkin?
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

01 Heinä 2009, 11:06

Ei tarvi katkaista, mutta sulla on luultavasti iso/pieni vaihdevipu keskiasennossa. Vanhemmiten kun tulee väljyyksiä laatikkoon, niin isolta neloselta saattaa pudota vapaalle, eli iso/pieni keppi hyppää keskiasentoon.
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

01 Heinä 2009, 15:59

Voi kyllä yhtä hyvin olla booriholkki ja saattaapa olla vaihdelaatikon päästäkin boorit paskana. :cry:

Ei muuta kuin remontin iloa. :wink:
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

01 Heinä 2009, 16:27

ei tässä meidän leukussa "peränvaihtajanvipu" hyppää pois, mutta vaihdevipu hyppää pois jos vaikka jousikarhilla vedättää kunnolla, erityisesti nelosella. minä itse ainakin luulisin että vika on holkissa :roll:







iloa tässä tosiaan tarvitaankin :) :shock: :?

kiitoksia vastauksistanne!
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

01 Heinä 2009, 21:44

_Leyland_ kirjoitti:ei tässä meidän leukussa "peränvaihtajanvipu" hyppää pois, mutta vaihdevipu hyppää pois jos vaikka jousikarhilla vedättää kunnolla, erityisesti nelosella. minä itse ainakin luulisin että vika on holkissa :roll:







iloa tässä tosiaan tarvitaankin :) :shock: :?

kiitoksia vastauksistanne!
Keskilaakerin väljyys laatikon ylimmällä akselilla tekee tuon, että vedossa ampuu nelosen vapaalle.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

02 Heinä 2009, 07:52

joo laitan kaikki uudet (tai no vanhasta laatikosta paremmat) hammasrattaat ja laakerit uusin. ilmeisesti keskilaakerista oli tippunut neuloja, kun öljyt otin pois nii siellä näytti olevan joitain neuloja. ensiviikolla avaan lisää leukkua ja kyselen taas vinkkejä, luulisin :wink:
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

03 Heinä 2009, 17:40

nyt on holkki tarkistettu ja siinä ei ole mitään vikaa. olen alkanut epäilemään että olisiko kytkinlevynkeskiö mennyt? :roll:. kytkimessä ei kyllä ilmennyt mitään vikaa ennen kuin vetoloppui, irroitti hyvin.
kertookaa te viisaammat mitä mieltä olette!
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

03 Heinä 2009, 22:09

Nythän ei ole pitkä matka kytkinlevylle enää, kannattaa katsoa
Et huomannut pyörittää holkista antaako kytkinlevy periksi ts. pyöriikö akseli mutta ei moottori
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

04 Heinä 2009, 12:16

sitä en huomannut katsoa. mutta siitä "tarkistusluukusta" katsoin sen holkin ja se oli kunnossa. pystyykö sen kytkinlevyn katsomaan ns. yläkautta kun ei turhaa kehtaisi tossa pihalla rueta katkaisemaan.
kyselin tutuilta joilla on ollut leukku, ja selitin että tuntuu pieni nykäys kun päästää kytkimen hitaasti ja ne luulivat että olisi mennyt kytkimestä jotain, mahdollisesti se levy.
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

04 Heinä 2009, 14:59

_Leyland_ kirjoitti:sitä en huomannut katsoa. mutta siitä "tarkistusluukusta" katsoin sen holkin ja se oli kunnossa. pystyykö sen kytkinlevyn katsomaan ns. yläkautta kun ei turhaa kehtaisi tossa pihalla rueta katkaisemaan.
kyselin tutuilta joilla on ollut leukku, ja selitin että tuntuu pieni nykäys kun päästää kytkimen hitaasti ja ne luulivat että olisi mennyt kytkimestä jotain, mahdollisesti se levy.
Kytkimen saa purettua hytistä käsin, eikä traktoria tarvi katkaista.
Sitä Booriholkkia ei kylläkään pysty näkemään, jos ei ensiksi pura ulosoton kytkinakselista ne "puolikuut" pois.
Jossakin intternetin syövereissä pitäisi olla räjäytyskuvakin kytkimestä.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

04 Heinä 2009, 15:46

mutta jos holkki olisi mennyt eihän vaihdelaatikon rattaat pyörisi kun on käynnissä? rattaat pyörivät, kuuluu "rohinaa" ja tekee sellaisen pienen nykäisyliikkeen. minun mielestäni se holkki on siellä koneen ja vaihdelaatikon välissä. aukaisin sen luukun siitä jarrujen etupuolelta ja tungin käden siitä aukosta ja tuntui olevan ehjä. en sitte tiedä että mikä se oli mutta minä luulisin sitä ainakin siksi holkiksi? :shock:
Vauxhall
Kutos -nuffisti
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 21:12

04 Heinä 2009, 20:34

Saattaa se holkki pyörittää vaidelaatikkoa, vaikka boorit oiskin siliänä.
Me kans luultiin, että on levy paskana, kun kuulu sellainen rohina, mutta kyllä se sitten kuitenkin holkki oli joka siellä oli pettäny.
Oli kumpi tahansa, niin yhtä paljon joudut joka tapauksessa purkamaan. :cry:


Tuossa kuva jossa tämä insinöörityön taidonnäyte näkyy.

Kuva
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

05 Heinä 2009, 11:13

nonii nyt alkaa nämä asiat valkenemaan jopa minulle :lol:
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

21 Heinä 2009, 18:14

nonii nyt on varmistettu, holkki on mennyt samoin vaihdelaatikonpäässä oleva "natsa" jossa on boorit myös. ilmeisesti oli lukitus pettänyt vaihdelaatikonpuoli päässä ja siten päässyt boorit menemään. nyt olisi tarkoitus vaihtaa se "natsa" ja etumaiset hammasrattaat sen mukana. onko siinä etumaisten hammasrattaiden ja natsan yhteydessä jokin neulalaakeri? öljyjen mukana tuli neuloja ja kyseinen natsa tuntuu väljältä?

tulihan varmasti selitettyä mahdollisimman monimutkaisesti mutta koittakaa ottaa selvää :shock: :lol:
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

21 Heinä 2009, 18:19

Vaihdelaatikossa lyhyt akseli ja sisällä neulalaakeri, ulkopuolella tietty kuulalaakeri. Tällä akselilla on kertoja
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Vastaa Viestiin