kytkinakselin holkki.
Valvoja: automies560
no nyt luultavasti meni se kytkinakselin holkki kun hyytyi tielle sorakuorman kanssa. pitää kauhean "rohisevaa" ääntä ja ei millään vaihteella lähde liikkeelle. sitä kysyisin että tarviiko leukku katkasta jos vaihtaa kyseisen booriholkin?
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Ei tarvi katkaista, mutta sulla on luultavasti iso/pieni vaihdevipu keskiasennossa. Vanhemmiten kun tulee väljyyksiä laatikkoon, niin isolta neloselta saattaa pudota vapaalle, eli iso/pieni keppi hyppää keskiasentoon.
ei tässä meidän leukussa "peränvaihtajanvipu" hyppää pois, mutta vaihdevipu hyppää pois jos vaikka jousikarhilla vedättää kunnolla, erityisesti nelosella. minä itse ainakin luulisin että vika on holkissa
iloa tässä tosiaan tarvitaankin
kiitoksia vastauksistanne!
iloa tässä tosiaan tarvitaankin
kiitoksia vastauksistanne!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Keskilaakerin väljyys laatikon ylimmällä akselilla tekee tuon, että vedossa ampuu nelosen vapaalle._Leyland_ kirjoitti:ei tässä meidän leukussa "peränvaihtajanvipu" hyppää pois, mutta vaihdevipu hyppää pois jos vaikka jousikarhilla vedättää kunnolla, erityisesti nelosella. minä itse ainakin luulisin että vika on holkissa
iloa tässä tosiaan tarvitaankin
kiitoksia vastauksistanne!
joo laitan kaikki uudet (tai no vanhasta laatikosta paremmat) hammasrattaat ja laakerit uusin. ilmeisesti keskilaakerista oli tippunut neuloja, kun öljyt otin pois nii siellä näytti olevan joitain neuloja. ensiviikolla avaan lisää leukkua ja kyselen taas vinkkejä, luulisin
nyt on holkki tarkistettu ja siinä ei ole mitään vikaa. olen alkanut epäilemään että olisiko kytkinlevynkeskiö mennyt? . kytkimessä ei kyllä ilmennyt mitään vikaa ennen kuin vetoloppui, irroitti hyvin.
kertookaa te viisaammat mitä mieltä olette!
kertookaa te viisaammat mitä mieltä olette!
sitä en huomannut katsoa. mutta siitä "tarkistusluukusta" katsoin sen holkin ja se oli kunnossa. pystyykö sen kytkinlevyn katsomaan ns. yläkautta kun ei turhaa kehtaisi tossa pihalla rueta katkaisemaan.
kyselin tutuilta joilla on ollut leukku, ja selitin että tuntuu pieni nykäys kun päästää kytkimen hitaasti ja ne luulivat että olisi mennyt kytkimestä jotain, mahdollisesti se levy.
kyselin tutuilta joilla on ollut leukku, ja selitin että tuntuu pieni nykäys kun päästää kytkimen hitaasti ja ne luulivat että olisi mennyt kytkimestä jotain, mahdollisesti se levy.
Kytkimen saa purettua hytistä käsin, eikä traktoria tarvi katkaista._Leyland_ kirjoitti:sitä en huomannut katsoa. mutta siitä "tarkistusluukusta" katsoin sen holkin ja se oli kunnossa. pystyykö sen kytkinlevyn katsomaan ns. yläkautta kun ei turhaa kehtaisi tossa pihalla rueta katkaisemaan.
kyselin tutuilta joilla on ollut leukku, ja selitin että tuntuu pieni nykäys kun päästää kytkimen hitaasti ja ne luulivat että olisi mennyt kytkimestä jotain, mahdollisesti se levy.
Sitä Booriholkkia ei kylläkään pysty näkemään, jos ei ensiksi pura ulosoton kytkinakselista ne "puolikuut" pois.
Jossakin intternetin syövereissä pitäisi olla räjäytyskuvakin kytkimestä.
mutta jos holkki olisi mennyt eihän vaihdelaatikon rattaat pyörisi kun on käynnissä? rattaat pyörivät, kuuluu "rohinaa" ja tekee sellaisen pienen nykäisyliikkeen. minun mielestäni se holkki on siellä koneen ja vaihdelaatikon välissä. aukaisin sen luukun siitä jarrujen etupuolelta ja tungin käden siitä aukosta ja tuntui olevan ehjä. en sitte tiedä että mikä se oli mutta minä luulisin sitä ainakin siksi holkiksi?
Saattaa se holkki pyörittää vaidelaatikkoa, vaikka boorit oiskin siliänä.
Me kans luultiin, että on levy paskana, kun kuulu sellainen rohina, mutta kyllä se sitten kuitenkin holkki oli joka siellä oli pettäny.
Oli kumpi tahansa, niin yhtä paljon joudut joka tapauksessa purkamaan.
Tuossa kuva jossa tämä insinöörityön taidonnäyte näkyy.
Me kans luultiin, että on levy paskana, kun kuulu sellainen rohina, mutta kyllä se sitten kuitenkin holkki oli joka siellä oli pettäny.
Oli kumpi tahansa, niin yhtä paljon joudut joka tapauksessa purkamaan.
Tuossa kuva jossa tämä insinöörityön taidonnäyte näkyy.
nonii nyt on varmistettu, holkki on mennyt samoin vaihdelaatikonpäässä oleva "natsa" jossa on boorit myös. ilmeisesti oli lukitus pettänyt vaihdelaatikonpuoli päässä ja siten päässyt boorit menemään. nyt olisi tarkoitus vaihtaa se "natsa" ja etumaiset hammasrattaat sen mukana. onko siinä etumaisten hammasrattaiden ja natsan yhteydessä jokin neulalaakeri? öljyjen mukana tuli neuloja ja kyseinen natsa tuntuu väljältä?
tulihan varmasti selitettyä mahdollisimman monimutkaisesti mutta koittakaa ottaa selvää
tulihan varmasti selitettyä mahdollisimman monimutkaisesti mutta koittakaa ottaa selvää