Nuffield 4/65:n omistaja torniosta pyysi minua tekemään äänestyksen, mitä mieltä Nuffield harrastajat foorumilla ovat, pitäisikö hänen maalata oma Nuffield 4/65 vai jättääkkö se alkuperäiseksi.
Kuvan traktorista löydätte galleriasta, linkki:
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g ... =xe07dc6c3
Myös kommentteja asiansuhteen suvaitaan!
Omistajan kysely, maalatakko vaiko ei?
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Hyväkuntoinen mutta jo hieman kuluneen oloinen, minä maalaisin
Nyt vain huonosti maalaamalla sen pilaa joten tarvii hieman panostaa että tulis hyvä
Nyt vain huonosti maalaamalla sen pilaa joten tarvii hieman panostaa että tulis hyvä
Mukana kuin peräpukama!
-
anglia67
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Hieno tuollaisenaankin mutta toisaalta maalaus olisi nyt helpompi tehdä kun ei ole vielä pahempia käytön jälkiä
.Eli kallistun maalauksen puolelle 
Hattu päähän ja hyvästi!
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
no voen sannoo oman miel pitteeni että jos mualoomaan niin pohjatyö perusteellisesti tehtävä ja se jiäpi monelta poijjalta enempi kuin puol tiehen kuten itelläkin jäi ja lopputulos on mualattuu seuraavana päevänä vielä hyvä mutta vuon piästä tottuus paljastuu parempi kuin ois heittännä tekemätä koko homman,no jokkaesen oma asija mitä nuhvilleen kuitennii tekköö.
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
nuffield 342
- Nuhvitietäjä
Harvassa on noin hyvin säilynyttä, en maalaisi hiomavahalla pyyhintä vain ja hyvä tuli, ainahan nuorta saa, mutta harvoin kunnon vanhaa..... no juu 
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
Minusta kannattaa pitää entisellään, elikkä älä maalaa,jos kone on alkuperäisessä maalissa ja kaikki alkuperäiset osat on tallella,niin kannattaa pitää ehdottamasti orginellina
Näitä uuden kiiltäviä nuffeja on jo joka kylässä, mutta hyvin säilyneitä yksilöitä ei minun mielestäni kannattais uudella värillä pilata
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=2779 Tässä minun mielestäni hyvä esimerkki mitä en missään tapauksessa menisi uudella värillä piloille panemaan
Olen käyttänyt ko. konetta nyt kolmessa näyttelyssä ,ja kukaan ei ole suositellut uudelleen maalamista
Näyttäs että orginelli on ihan jees, mutta kauneushan on katsojan silmässä
Jos välttämättä haluaa saada koneen kiiltämään ,niin hiova vahaus ja sillä siisti

Tässä toinen esimerkki mitä en tule maalaamaan, kunhan saan muuten kunnostettua
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=2854 Tähän tulee sen verran muutoksia ,että telahärvelit poistuu ja paripyörät 
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=2779 Tässä minun mielestäni hyvä esimerkki mitä en missään tapauksessa menisi uudella värillä piloille panemaan
Jos välttämättä haluaa saada koneen kiiltämään ,niin hiova vahaus ja sillä siisti
Tässä toinen esimerkki mitä en tule maalaamaan, kunhan saan muuten kunnostettua
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
NH 110-90dtt
- Nuhvitietäjä
automaalarin mielipide on että maalata
pohjat tarvii tehä 150%
ois tollasenaki iha hieno ku ei olisi non moni värinen
pohjat tarvii tehä 150%
ois tollasenaki iha hieno ku ei olisi non moni värinen
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
No kysymykseen ei voi antaa kovin tyhjentävää vastausta tuntematta taustoja.
Ja se riippuu paljon siitäkin millaiseen tarkoitukseen traktorin omistaja on ajatellut konettaan käyttää, ja kuinka paljon on varaa kohteeseen sijoittaa rahaa.
Eli jos aikoo entisöidä niin kannattaa uusia samalla kaikki renkaat ja tarrat ja tehdä hyvä pohjatyö tietenkin.
Mutta itse en tekisi mitään, tai korkeintaan puhdistaisin ja kiillottaisin vaan, mutta jokainen tehköön niinkuin itse parhaaksi näkee.
Ja se riippuu paljon siitäkin millaiseen tarkoitukseen traktorin omistaja on ajatellut konettaan käyttää, ja kuinka paljon on varaa kohteeseen sijoittaa rahaa.
Eli jos aikoo entisöidä niin kannattaa uusia samalla kaikki renkaat ja tarrat ja tehdä hyvä pohjatyö tietenkin.
Mutta itse en tekisi mitään, tai korkeintaan puhdistaisin ja kiillottaisin vaan, mutta jokainen tehköön niinkuin itse parhaaksi näkee.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
10/60 TenSpeed
- Nuhvitietäjä
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
En maalaisi jos ois oma kone, pesu ja pieni sipistely, oma oli pakko maalata kun oli sutastu pintaan ferrexiä pensselillä. 
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
-
Nuhvelentti
- Kylmäkoskelainen
missähän päin torniota tuo on kun on niin tutun näköinen 
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
kyllä se hienolta näyttää hyvin maalattu vanha traktori ja saattasimpa maalatakkin.
Toisaalta oma arvonsa on silläkin ajanpatinoimalla kulahtaneella pinnallakin, jota ei ole töhritty omilla niin ja näin maalauksilla.
Tulipas taas vähän ympäripyöreetä kirjotettua, mutta äänestin kuiteskin maalauksen puolesta.
Toisaalta oma arvonsa on silläkin ajanpatinoimalla kulahtaneella pinnallakin, jota ei ole töhritty omilla niin ja näin maalauksilla.
Tulipas taas vähän ympäripyöreetä kirjotettua, mutta äänestin kuiteskin maalauksen puolesta.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
Hyvinsäilynyt sopivasti ajanpatinoima patanokka. Pesu ja puunaus riittää minun mielestä.
Aiheen sivusta mainitakseni tuossakin tapauksessa näkyy muuten tyypillisesti junkkarihytti haalistuneen aikojen saatossa hivenen muun nuffin maalipintaa nopeammin samalla tavalla kuin esim. tuossa omassa leukussani.
Aiheen sivusta mainitakseni tuossakin tapauksessa näkyy muuten tyypillisesti junkkarihytti haalistuneen aikojen saatossa hivenen muun nuffin maalipintaa nopeammin samalla tavalla kuin esim. tuossa omassa leukussani.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
-
BMC kolomonen
- Mini -nuhvisti
En maalaisi,kunnon pesu ja puhdistus vaan.Oma pilattu maalaamalla lian päälle.
nuhvista ei voima lopu,savu vaan sakenee.