Nuffield 10/60 -67 +Perkins V8.510
Valvoja: automies560
Tällainen Nuffield on siis tullut hankittua.
Tässä koneessa on siis vikana se, että moottori sotkee nesteet ja öljyt. Moottoriin en puutu vielä tässä vaiheessa sen enempää.
Nuffieldin kunnostus alkoi nyt Joulun aikaan kopin pois nostamisella ja hinaamisella halliin.
Tuossa vähän kuvia, en itse esiinny kuvissa
.
http://kuvablogi.com/nayta/1653992/
Tämä yksilö on ilmeisesti ollut ihan asiallisella pidolla. Vaihteistoöljy oli vielä öljyn väristä, eikä harmaata. Samoin ohjausvaihteesta on hieman tihkunut öljyä ja ohjaus on kevyt, eli sitäkin on huolettu.
Huomasin muuten, että nuhvissa on thermostart-laite. Onkohan se ollut ihan vakiovaruste? Kovin tehdastekoisesti se imusarjaan oli laitettu.
Tässä koneessa on siis vikana se, että moottori sotkee nesteet ja öljyt. Moottoriin en puutu vielä tässä vaiheessa sen enempää.
Nuffieldin kunnostus alkoi nyt Joulun aikaan kopin pois nostamisella ja hinaamisella halliin.
Tuossa vähän kuvia, en itse esiinny kuvissa
.
http://kuvablogi.com/nayta/1653992/
Tämä yksilö on ilmeisesti ollut ihan asiallisella pidolla. Vaihteistoöljy oli vielä öljyn väristä, eikä harmaata. Samoin ohjausvaihteesta on hieman tihkunut öljyä ja ohjaus on kevyt, eli sitäkin on huolettu.
Huomasin muuten, että nuhvissa on thermostart-laite. Onkohan se ollut ihan vakiovaruste? Kovin tehdastekoisesti se imusarjaan oli laitettu.
Viimeksi muokannut Velu, 26 Tammi 2009, 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onnittelut Velulle nuffikaupasta ja kun riittävästi aikaa ja rahaakin projektiin sijoittaa, niin lopputulos palkitsee tekijänsä!
Sinisen kopin olet onneksi ottanut heti pois, niin ei aiheuta sen enempää happovaivoja nuffiporukalle.
Ei muuta, kuin sitten kuvia tulemaan homman edetessä.
Sinisen kopin olet onneksi ottanut heti pois, niin ei aiheuta sen enempää happovaivoja nuffiporukalle.
Ei muuta, kuin sitten kuvia tulemaan homman edetessä.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Huomasin muuten, että nuhvissa on thermostart-laite. Onkohan se ollut ihan vakiovaruste? Kovin tehdastekoisesti se imusarjaan oli laitettu.
En tiedä onko ollut vakiona Minullakin on tuossa 4/65:ssa ko.laite mutta on tarvike laatikossa Edellinen omistaja oli poistanut sen käytöstä Käsittääkseni sillä syötetään startatessa pilottia että lähtis paremmin käyntiin pakkasilla
Sinisen kopin olet onneksi ottanut heti pois, niin ei aiheuta sen enempää happovaivoja nuffiporukalle.
Koppi tullaan maalamaan punaiseksi ja laitetaan tuohon 4/65:sen päälle Sittenpä nähdään aiheuttaako happovaivoja Vaikka kyllähän tuo velun nuffin ostokin näyttää jollekin noita happovaivoja aiheuttavan
En tiedä onko ollut vakiona Minullakin on tuossa 4/65:ssa ko.laite mutta on tarvike laatikossa Edellinen omistaja oli poistanut sen käytöstä Käsittääkseni sillä syötetään startatessa pilottia että lähtis paremmin käyntiin pakkasilla
Sinisen kopin olet onneksi ottanut heti pois, niin ei aiheuta sen enempää happovaivoja nuffiporukalle.
Koppi tullaan maalamaan punaiseksi ja laitetaan tuohon 4/65:sen päälle Sittenpä nähdään aiheuttaako happovaivoja Vaikka kyllähän tuo velun nuffin ostokin näyttää jollekin noita happovaivoja aiheuttavan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Thermostart on kauppanimike ns. imusarjahehkulle, on kait ollut keskolainen lisävaruste jo 10 aikaan. Ei ole tehdasasenteinen.kari t kirjoitti:Huomasin muuten, että nuhvissa on thermostart-laite. Onkohan se ollut ihan vakiovaruste? Kovin tehdastekoisesti se imusarjaan oli laitettu.
En tiedä onko ollut vakiona Minullakin on tuossa 4/65:ssa ko.laite mutta on tarvike laatikossa Edellinen omistaja oli poistanut sen käytöstä Käsittääkseni sillä syötetään startatessa pilottia että lähtis paremmin käyntiin pakkasilla
Sinisen kopin olet onneksi ottanut heti pois, niin ei aiheuta sen enempää happovaivoja nuffiporukalle.
Koppi tullaan maalamaan punaiseksi ja laitetaan tuohon 4/65:sen päälle Sittenpä nähdään aiheuttaako happovaivoja Vaikka kyllähän tuo velun nuffin ostokin näyttää jollekin noita happovaivoja aiheuttavan
Se Kari T:n mainitsema eetterin syöttölaite on taas eri, samoin kuin se pumpattava KI-gass kylmäkäynnistyslaite.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Itellä on samallalailla hehku 10/60 nuhvissa tosin putkea siihen ei mene putkenpaikalla on kierrekorkki ja nuhvin maaleissa koko paketti. on varmaan ollut alunperin (ei ole maalatu jälkeenpäin) ihmettelen vain että eivät ole viitsineet laittaa sitä toiminta kuntoon...
Sehän kannattaa laittaa ilman muuta toimintaan. Vaikutus on kylmäkäynnistykseen, kuin olisi 20 astetta lämpimämpää.
Pilottipumppua on muuten ainakin Perkinsin V8:iin. saanut Start Pilot VISO-F -laitteen nimellä.
Kun tässä näitä kylmäkäynnistyslaitteita on nyt lueteltu, niin pistetään vielä yksi laita. Volvoissa on imusarjassa sähkölämmitteinen vastus. Tehontarve on jotain älytöntä ja hehkutusaika on 50s. Yhden sellaisen pelastin romukasasta. On tehokkaan tuntuinen. Käsiä voi lämmitellä vaikka vähän kauempanakin siitä vastuksesta.
Tuossa nuhvi on tallin suojissa. Joku tarkkanäköinen, mutta ei tiukkapipoinen, voi nähdä kuvassa myös nuhvin vaihtomoottorin. Tiukkapipoisille ei hiiskuta asiasta vielä mitään.
Pilottipumppua on muuten ainakin Perkinsin V8:iin. saanut Start Pilot VISO-F -laitteen nimellä.
Kun tässä näitä kylmäkäynnistyslaitteita on nyt lueteltu, niin pistetään vielä yksi laita. Volvoissa on imusarjassa sähkölämmitteinen vastus. Tehontarve on jotain älytöntä ja hehkutusaika on 50s. Yhden sellaisen pelastin romukasasta. On tehokkaan tuntuinen. Käsiä voi lämmitellä vaikka vähän kauempanakin siitä vastuksesta.
Tuossa nuhvi on tallin suojissa. Joku tarkkanäköinen, mutta ei tiukkapipoinen, voi nähdä kuvassa myös nuhvin vaihtomoottorin. Tiukkapipoisille ei hiiskuta asiasta vielä mitään.
Tuli tänään panostettua vähän nuhviinkin.
Valmistelin nuhvin siihen kuntoon, että lauantainan nostan ohjauslaitteen pois ja nostan moottorin peräkärrylle. Mukava oli nuhvia purkaa. Ruuvit olivat sopivalla kireydellä ja kannatkin olivat ehjiä. Sanoisin, että tämä kone on viettänyt tähän astisen elämänsä osaavissa käsissä.
Aikaisemmin en ole nuhvista ohjaislaitteen koppaa pois nostanut, mutta eikös se tuosta nouse tankin kanssa ihan suosiolla?
Valmistelin nuhvin siihen kuntoon, että lauantainan nostan ohjauslaitteen pois ja nostan moottorin peräkärrylle. Mukava oli nuhvia purkaa. Ruuvit olivat sopivalla kireydellä ja kannatkin olivat ehjiä. Sanoisin, että tämä kone on viettänyt tähän astisen elämänsä osaavissa käsissä.
Aikaisemmin en ole nuhvista ohjaislaitteen koppaa pois nostanut, mutta eikös se tuosta nouse tankin kanssa ihan suosiolla?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Helppo on kytkinkoppa ottaa pois
Ohjausvarren ja kytkimen tangon joudut irrottamaan
Sähköjohdoista tuossakaan ei näytä vastusta olevan
Ohjausvarren ja kytkimen tangon joudut irrottamaan
Sähköjohdoista tuossakaan ei näytä vastusta olevan
Mukana kuin peräpukama!
No sitten vaikuttaa hyvältä. Ohjausvarresta otin jo pultin pois, jätin vielä varren paikalleen, jos tuon tuosta ulos hinaisi nostoa varten. Kytkimestä otin sen luukun pois ja irrotin tangon päästä sen tapin.
Sähköt oli tosi helpot purkaa, nips naps ja laatikkoon Alkuperäinen lämpömittari ei ilmeisesti toimi ja öljynpainemittari näytti painetta jo nyt. Ei taida tuosta mittaristosta paljoa iloa olla. Tuntimittarista puuttui vaijeri, toimineeko sekään. Muuten oli mittarit kyllä hyvin siistin näköisiä, mutta vaikuttaa vähän siltä, ettei käyttökelpoista ole kuin valokatkaisija. Kierroslukumittarin voisi laittaa kuorma-autosta, mutta sitten nuhvista tulee kyllä 24volttinen. Eipä tuota vielä taida kannattaa miettiä, vielä on monta mutkaa matkassa ennen sähköjä.
Muilta osin vaikuttaa, ettei peräpää tarvisisi miranolremonttia kummempaa kunnostusta. Varsin hyvätä näyttää päällepäin., eikä öljyäkään vuoda, vaikka sitä siellä on. Sittenhän se oikeasti selviää kun käy koeajolla.
Sähköt oli tosi helpot purkaa, nips naps ja laatikkoon Alkuperäinen lämpömittari ei ilmeisesti toimi ja öljynpainemittari näytti painetta jo nyt. Ei taida tuosta mittaristosta paljoa iloa olla. Tuntimittarista puuttui vaijeri, toimineeko sekään. Muuten oli mittarit kyllä hyvin siistin näköisiä, mutta vaikuttaa vähän siltä, ettei käyttökelpoista ole kuin valokatkaisija. Kierroslukumittarin voisi laittaa kuorma-autosta, mutta sitten nuhvista tulee kyllä 24volttinen. Eipä tuota vielä taida kannattaa miettiä, vielä on monta mutkaa matkassa ennen sähköjä.
Muilta osin vaikuttaa, ettei peräpää tarvisisi miranolremonttia kummempaa kunnostusta. Varsin hyvätä näyttää päällepäin., eikä öljyäkään vuoda, vaikka sitä siellä on. Sittenhän se oikeasti selviää kun käy koeajolla.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minun silmiin pisti erikoisesti tuo kuusilapainen potkuri. Katoppas velu onko se "kasattava", niin että siitä saa lapapareja pois?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kyllä se kuusilapainen tuuletin on yhdestä kappaleesta tehty, ei ole purettavaa mallia. Olisiko masterilla tarvista noille siiville?
Nyt on nuhvikin sitten moottoriton. Vanhan kone on peräkärryssä ja uusi odottaa ... no uusi odottaa vielä montaakin juttua.
Aika kätevästi kävi noiden siirtely kuormaimella. Nostin ohjauslaitteen vielä paikalleen, on helpompi siirrellä ja mittojakin pitää vielä ottaa.
Nyt on nuhvikin sitten moottoriton. Vanhan kone on peräkärryssä ja uusi odottaa ... no uusi odottaa vielä montaakin juttua.
Aika kätevästi kävi noiden siirtely kuormaimella. Nostin ohjauslaitteen vielä paikalleen, on helpompi siirrellä ja mittojakin pitää vielä ottaa.
Moottoriprojekti jatkuu nyt siis tässä topicissa nuhviprojektina.
Hieman jo moottoria mallailtiin paikalleen. Ei se siihen sovi, tai sopiihan se, mutta eturunko menee pitkälti uusiksi. Moottori on sen verran leveämpi, ettei se sovi tuonne väliin ja lisää pituuttakin on saatava.
Kuivat tyypit olisi jo voinut ottaa, mutta empä ehtinyt. Pälkähti päähän, että tuohan pitää katkaista, että saa tehtyä pahvimallin rungon jatkamiseen tarvittavasta laipasta.
Suunnittelin tuota homma jatkaa siten, että teen vaihteiston etupuolelle, ohjauslaitteen alle laipan, jota lähden hitsailemaan uutta runkoa U-palkista. Kunnollista U-palkkia puolestaan saan kuorma-auton rungosta. Vanhasta rungosta voisi ehkä käyttää etuosan. Moottorin voi sitten rihdata linjaan tuohon rungon päälle samalla kun tekee sille kiinnikkeet. Homma jatkuu kunhan saan polttoleikkautettua sopivan laipan 15-25mm levystä. Tämä on siis suunnitelma. Ehdotuksia otetaan aina vastaan.
Pakoputkien kiinnitysmutterit olivat tässä muuten messinkiset. Päältäpäin sitä ei erottanut, mutta kun sisään katsoi, niin messinkiähän ne olivat. Olivat muuten niitä hyvin harvoja osia, jotka tässä koneessa eivät olleet ruostuneet kiinnni. Nämä mutterit irtosivat itse asiassa erittäin helposti.
Hieman jo moottoria mallailtiin paikalleen. Ei se siihen sovi, tai sopiihan se, mutta eturunko menee pitkälti uusiksi. Moottori on sen verran leveämpi, ettei se sovi tuonne väliin ja lisää pituuttakin on saatava.
Kuivat tyypit olisi jo voinut ottaa, mutta empä ehtinyt. Pälkähti päähän, että tuohan pitää katkaista, että saa tehtyä pahvimallin rungon jatkamiseen tarvittavasta laipasta.
Suunnittelin tuota homma jatkaa siten, että teen vaihteiston etupuolelle, ohjauslaitteen alle laipan, jota lähden hitsailemaan uutta runkoa U-palkista. Kunnollista U-palkkia puolestaan saan kuorma-auton rungosta. Vanhasta rungosta voisi ehkä käyttää etuosan. Moottorin voi sitten rihdata linjaan tuohon rungon päälle samalla kun tekee sille kiinnikkeet. Homma jatkuu kunhan saan polttoleikkautettua sopivan laipan 15-25mm levystä. Tämä on siis suunnitelma. Ehdotuksia otetaan aina vastaan.
Pakoputkien kiinnitysmutterit olivat tässä muuten messinkiset. Päältäpäin sitä ei erottanut, mutta kun sisään katsoi, niin messinkiähän ne olivat. Olivat muuten niitä hyvin harvoja osia, jotka tässä koneessa eivät olleet ruostuneet kiinnni. Nämä mutterit irtosivat itse asiassa erittäin helposti.
Viimeksi muokannut Velu, 26 Tammi 2009, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kun ehotuksii kerta suapi antoo niin tiältä tulloo yks ehotus elikkä laettasin 5mm rhs palakista 100/150 rungon jatkeen koska eppäilen kuormurin palakin antavan periks elikkä notkuvan ja siitä se ee kone tykkee kun ei oo kumityynyin piällä,ja se laeppakkii kunnon lootua eekä peltii joka on alle 10mm tässä tappaaksessa. työn illoo ja hyvät suunnitelmat ovat kuin valamiiks tehty.kyllä se siitä hyvä tulloo
aja millä ajat mutta majorilla loput