Tämmösen haussa olin avustamassa kun eräs Ilomantsilainen traktoriharrastaja hankki tämän Tuupovaaran Öllölästä.
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=4891
Lohko halki yms pientä, mutta käyntikuntoinen yksilö. Hinattiin valmetilla Ilomantsiin, hyvin tuli Matkaa tuli reipas 120 km eniron mukaan...
Pääsi jopa pitkästä aikaa sisälle sateesta!
David Brown 25
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pakkasvaurio, neljästä kohtaa lohko halki...nuffi59 kirjoitti:Siinähän on ihan kopsakan näkönen Davitti, onko pakkasvaurio niinkuin usein noissa vanhemmissa tuppaa olemaan?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Asiallinen taavetti. Suvussa on yks tuommonen, väittää sitä suht. nopeaksi maantiellä, onko foorumilaisilla tietoa paljonko nuo suurinpiirtein kulkee?. Moottoriin kuulemma vaikea enää löytää esim. laakereita. Joskus kauan sitten oli tuollaisen entisöinnistä juttu Mobilistissa. Siinä sanottiin ehjän lohkon löytämisen olleen vaikeaa, kymmeniä lohkoja olivat muistaakseni käännelleet. Syy oli (pakkasvaurioiden lisäksi) mukamas ko. traktorimallin jäähdyttimen korkissa joka ei päästä painetta ja siitä syystä lohkot olisivat halkeilleet
Teettäisiköhän jälkiasennusmoottori muuten tuollaiseen paljonkin enemmän töitä kun vertaa esim nuffiin. Saattaisi olla aika "munakas" peli esim. patrolin koneella varustettuna jos alkuperäinen kone on mennyttä. Varmaan näitäkin aihioita on näinä aikoina jonkinverran kuusakoskelle joutunut.
Teettäisiköhän jälkiasennusmoottori muuten tuollaiseen paljonkin enemmän töitä kun vertaa esim nuffiin. Saattaisi olla aika "munakas" peli esim. patrolin koneella varustettuna jos alkuperäinen kone on mennyttä. Varmaan näitäkin aihioita on näinä aikoina jonkinverran kuusakoskelle joutunut.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Sen verta tietoa, kun napurissa oli tuommoinen joskus, että vanha 5-vaihteinen DM4 Nuffi jätti ainakin "25 Raunin" kevyesti. Vakolan mittausten mukaan "Rauni" jolkottaisi 26,92km/h, jos koneessa 1800r/min.Leukkumies kirjoitti:Asiallinen taavetti. Suvussa on yks tuommonen, väittää sitä suht. nopeaksi maantiellä, onko foorumilaisilla tietoa paljonko nuo suurinpiirtein kulkee?.