David Brown 25

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Marras 2008, 19:18

Tämmösen haussa olin avustamassa kun eräs Ilomantsilainen traktoriharrastaja hankki tämän Tuupovaaran Öllölästä.

http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=4891

Lohko halki yms pientä, mutta käyntikuntoinen yksilö. Hinattiin valmetilla Ilomantsiin, hyvin tuli :D Matkaa tuli reipas 120 km eniron mukaan...

Pääsi jopa pitkästä aikaa sisälle sateesta!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

01 Marras 2008, 19:34

nätti kun sika pienenä
aja millä ajat mutta majorilla loput
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

01 Marras 2008, 20:14

Siinähän on ihan kopsakan näkönen Davitti, onko pakkasvaurio niinkuin usein noissa vanhemmissa tuppaa olemaan?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Marras 2008, 20:15

nuffi59 kirjoitti:Siinähän on ihan kopsakan näkönen Davitti, onko pakkasvaurio niinkuin usein noissa vanhemmissa tuppaa olemaan?
Pakkasvaurio, neljästä kohtaa lohko halki...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

02 Marras 2008, 22:57

Asiallinen taavetti. Suvussa on yks tuommonen, väittää sitä suht. nopeaksi maantiellä, onko foorumilaisilla tietoa paljonko nuo suurinpiirtein kulkee?. Moottoriin kuulemma vaikea enää löytää esim. laakereita. Joskus kauan sitten oli tuollaisen entisöinnistä juttu Mobilistissa. Siinä sanottiin ehjän lohkon löytämisen olleen vaikeaa, kymmeniä lohkoja olivat muistaakseni käännelleet. Syy oli (pakkasvaurioiden lisäksi) mukamas ko. traktorimallin jäähdyttimen korkissa joka ei päästä painetta ja siitä syystä lohkot olisivat halkeilleet :o

Teettäisiköhän jälkiasennusmoottori muuten tuollaiseen paljonkin enemmän töitä kun vertaa esim nuffiin. Saattaisi olla aika "munakas" peli esim. patrolin koneella varustettuna jos alkuperäinen kone on mennyttä. Varmaan näitäkin aihioita on näinä aikoina jonkinverran kuusakoskelle joutunut.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

08 Marras 2008, 07:03

Leukkumies kirjoitti:Asiallinen taavetti. Suvussa on yks tuommonen, väittää sitä suht. nopeaksi maantiellä, onko foorumilaisilla tietoa paljonko nuo suurinpiirtein kulkee?.
Sen verta tietoa, kun napurissa oli tuommoinen joskus, että vanha 5-vaihteinen DM4 Nuffi jätti ainakin "25 Raunin" kevyesti. Vakolan mittausten mukaan "Rauni" jolkottaisi 26,92km/h, jos koneessa 1800r/min.
Vastaa Viestiin