kari t kirjoitti:Kiitoksia "masteri". Soitellanpas maanantaina

Toivottavasti apu löytyy Leypartilta

Kyllähän minulla tuo Leypartinkin puh.no olikin, mutta enpäs tuota tiennyt että on osien virallinen maahantuoja

Ihan tarkkaan ottaen "virallisuudesta" en tiedä, mutta keskohan ei enää nuffieldeihin ole osia tuonut pitkiin aikoihin.
Leypart:lla on yhteydet englantiin ja osat joita he myyvät ovat joko tehtaan jäämistöä tai aivan virallisia uustuotanto osia, jotka tulevat englannin alkuperäisiltä Nuffield varaosatoimittajilta. osat ei siis mitään "pitkäikä" vinkuintiatuotteita tai vastaavia joita muut "konehallit" myy.
Hinta on ollut jopa edullisempi alkuperäisvaraosissa kuin "pitkäikä" tuotteissa. Tosin monessa kohtaa näkee, että tuotteet ovat laadultaan leypart:lla ihan eri luokkaa kuin halpatuotteet, ja kaupantekijäisinä kun saa vielä hyvät ja asiantuntevat ohjeet, sekä tiedon mikä käy mihinkin ja kuinkamonta tarvitaan kohteessa aukaisematta (tietysti omatoimiviritykset aikojensaatossa saattavat harhauttaa) on etu.
Tuo virallisuus pitää kysyä ihan Jussilta itseltään, mutta näin olen asian mieltänyt, enkä usko että kovin hakoteillä olen.
Muistakaahan, että klubimme on neuvotellut varaosa-alennuksistakin leypart:n kanssa jäsenillemme!
Varaosatoimitukset joskus venähtävät, koska yhden nippelin tilaaminen englannista ei ole millään tavalla järkevää. Tosin minua ne eivät ole haitanneet, koska nämä ovat jo harrastekoneita. Mielestäni on suuri hienous ylipäätään se että joku viitsii näihin vanhoihin koneisiin osia toimittaa. Perus kulutusosat yleensä kyllä löytyvät Leypart:lta hyllystä.
Saisi muuten asian 100% tietävä kommentoida asiaa, niin ei menisi arvailujen pariin

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.