3DL syöttöpumppu ongelma.

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5134
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Marttinenjuhis kirjoitti: 22 Huhti 2025, 09:43 Otan siis 1.2dl öljyä pois, niin homma ratkaistu.
En ole satavarma tuleeko ylimääräinen yljy ulos jos otat öljynkorkeuspropun irti, kokeile.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Marttinenjuhis
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Marras 2024, 06:17
Konekalustoani: Nuffield 3DL vm:1959
NLCF r.y jäsen Nro: 1982

Kyllä sieltä öljyä on pois tullut.
Marttinenjuhis
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Marras 2024, 06:17
Konekalustoani: Nuffield 3DL vm:1959
NLCF r.y jäsen Nro: 1982

No ei iloa kauaa kestänyt. Jostain se vielä oljyä vuotaa. Ja sammu puolen tunnin hommien jälkeen. Ilmasin ja kävi pariminuuttia ja sammu taas. Ei kai noissa 2 asiassa ole yhteyttä? Sammumiseen itse epäilen sitä lasi kuppia mihin tulee tankista ja lähtee ruiskulle diesel. Hermot meinaa mennä😤
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5134
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Marttinenjuhis kirjoitti: 22 Huhti 2025, 14:14 No ei iloa kauaa kestänyt. Jostain se vielä oljyä vuotaa. Ja sammu puolen tunnin hommien jälkeen. Ilmasin ja kävi pariminuuttia ja sammu taas. Ei kai noissa 2 asiassa ole yhteyttä? Sammumiseen itse epäilen sitä lasi kuppia mihin tulee tankista ja lähtee ruiskulle diesel. Hermot meinaa mennä😤
Mistähän mahtanee öljyä vuotaa, onko kohta paikannettu, vai vuotaako mahdollisesesti ruiskupumpun öljynkorkeusputkesta.
Tuon tyypinen sammuminen viitaisi mielestäni tankin sihdin tukkeutumiseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Marttinenjuhis
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Marras 2024, 06:17
Konekalustoani: Nuffield 3DL vm:1959
NLCF r.y jäsen Nro: 1982

Jostain takapuolelta tuntuisi vuoto olevan. Sain käymään kun ilmasin reilummin. Miten herkkä tuo systeemi on ilmalle, nikä riittää että sammuu?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5134
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Ei tuolla takaosassa ole kovin monttaa kohtaa mistä voisi vuotaa, katsoppa osa no 13, kuvien mukaan siinä ei näyttäisi olevan minkäänlaista tiivistettä, mutta laita vaikka mootorisilikoonia väliin ja ruuvit kiinni.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... dfhttps://

https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ettelo.pdf
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Marttinenjuhis
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Marras 2024, 06:17
Konekalustoani: Nuffield 3DL vm:1959
NLCF r.y jäsen Nro: 1982

Pitääpä tutkia.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8944
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Kyllä niistä pumpuista ylimääräiset öölit osaa itsekseen tiensä löytää ulos, sen "huohotin / tulvaputken " kautta.
Jos siis vähän ylimääräistä sisään lirahtaa. Se ei haittaa mitään.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Marttinenjuhis
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Marras 2024, 06:17
Konekalustoani: Nuffield 3DL vm:1959
NLCF r.y jäsen Nro: 1982

Voi olla joo, kuulemma sittrn pitää huolestua jos mistään ei vuoda😉 seuraavaksi käyn tankilta, käsi pumpulle asti suodattimet. Löytyisi syy sammumiselle.
Marttinenjuhis
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Marras 2024, 06:17
Konekalustoani: Nuffield 3DL vm:1959
NLCF r.y jäsen Nro: 1982

Noniin nyt on tukokset poistettu. Eli tankin puoli tukossa ja polttoainehana myös. Olivat täynnä sitä tankin sisäpinnan maali silsua. Nyt käy nätisti🤞
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5134
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Marttinenjuhis kirjoitti: 24 Huhti 2025, 14:52 Noniin nyt on tukokset poistettu. Eli tankin puoli tukossa ja polttoainehana myös. Olivat täynnä sitä tankin sisäpinnan maali silsua. Nyt käy nätisti🤞
Tuttu tapahtuma, minullakin on käynyt noi kahdessa eri nuhvissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin