Kaksoispumppu ohjaustehostin pumpun tilalle.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

janne.kosonen
Kutos -nuffisti
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
Konekalustoani: Leyland 384

Tervehdys.
Suunnittelin laittaa kaksoispumpun ohjaustehostimen pumpun tilalle saisi kytkimestä riippumattoman nostolaitteen. tietysti nokkapumppu olisi yksi vaihtoehto mutta saisi samalla isompituottoisen tehostimenpumpun kun orkkispumpulla tyhjäkäynnillä ei oikein tahdo tuotto riittää jos meinaa nopeammin pyöritellä.
askarruttaa kestääkö jakopää ottaa minkä verran voimaa pumpun pyöritykseen.
T:Janne K
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8942
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Se väliratas siellä jakopäässä ei ole kovin kummoinen kooltaan, eikä laakeroinniltaankaan.
Niihin on tarvinnut laakerointia uusia alle 8000h mittarilukemilla, siis pelkän tehostinpumpun käytölläkin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
janne.kosonen
Kutos -nuffisti
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
Konekalustoani: Leyland 384

Eli nokkapumppu voisi olla järkevin ratkaisu.?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8942
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Hydrauliikan käyttöön en oikein näe muuta järkiratkaisua.
Ohjauksen paineet kun lie kuitenkin luokkaa 80bar, ja hydessä max 165-175bar, niin jo siitä liki tuplapaineesta tulisi aikasten lailla isompi kuormitus jakopään raittaille = noin kaksinkertainen. Plus ohjauspumpun tarvitsema voima.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin