Moi! Taas täällä kyselemässä. Tuo nopee nuhvi ois nyt saatu kulkeen nätisti. Mutta nyt kuuluu kysymys. Pitäisi 20km ajaa isoa tietä, millaisia valoja tarvin etten saa sakkoja?
Nyt nuhvissa edessä jotku ihme työ led valot.. ce merkintä mut se ei taida riittää?
ja takana pikku punanen tuikku. Vilkkuja ei ole mutta onko tuossa ollutkaan et tarvinko? Vai pitääkö asentaa nytkun hytti ns jälkituotantoa? Kiitos vastauksista..
Ja kun tuolla tuntuis kulku haluja olla tuon kertojan kanssa niin saanko ajaa sillä täysillä
Nuffield 10/60 valot
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei taida virkavalta puuttua onko nuhvissa led valot, tärkeintä on kymppimalleissa vakiona olevat valot.Nuftoni kirjoitti: ↑18 Marras 2024, 16:50 Moi! Taas täällä kyselemässä. Tuo nopee nuhvi ois nyt saatu kulkeen nätisti. Mutta nyt kuuluu kysymys. Pitäisi 20km ajaa isoa tietä, millaisia valoja tarvin etten saa sakkoja?
Nyt nuhvissa edessä jotku ihme työ led valot.. ce merkintä mut se ei taida riittää?
ja takana pikku punanen tuikku. Vilkkuja ei ole mutta onko tuossa ollutkaan et tarvinko? Vai pitääkö asentaa nytkun hytti ns jälkituotantoa? Kiitos vastauksista..
Ja kun tuolla tuntuis kulku haluja olla tuon kertojan kanssa niin saanko ajaa sillä täysillä
Ajovalojen lisäksi pitää olla parkit molemmissa likasuojissa, etteen kirkasta ja taakse punaista näyttävät valot, vilkkut varmaan tarvitsee kun on hytti.
Kertojanuhvilla voi ajaa täysillä, edellyttäen, että on ohjaus kunnossa, ei likkaa lappia ohjauspyörässä eikä pallonivelissä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 24 Syys 2024, 16:43
- Konekalustoani: DM4 nuffield, 385 ursus, 10/60 nuffield
Kiitos vastauksesta. Eli 10 nuhuvissa ei semmoisia perus takavaloja ole ollut, ainoastaan nuo lokasuojavalot? Eli en tarvitse jarruvaloja yms semmoisia asentaa? Vilkut on varmasti fiksut jokatapauksessa laittaa..
Kiitos kari taas avuista
Ps. Joo klappia löytyy nyt tarttee järkeä.
Kiitos kari taas avuista
Ps. Joo klappia löytyy nyt tarttee järkeä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhv ... an+008.JPG
Tuosta kuvast kun lähdet > selammaan, niin näet minkälaiset valot pitäisi kymppimallissa olla.
Tuosta kuvast kun lähdet > selammaan, niin näet minkälaiset valot pitäisi kymppimallissa olla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8942
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei tuonikäisissä vaadita lain mukaan kuin äärivalot.Nuftoni kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 10:50 Kiitos vastauksesta. Eli 10 nuhuvissa ei semmoisia perus takavaloja ole ollut, ainoastaan nuo lokasuojavalot? Eli en tarvitse jarruvaloja yms semmoisia asentaa? Vilkut on varmasti fiksut jokatapauksessa laittaa..
Kiitos kari taas avuista
Ps. Joo klappia löytyy nyt tarttee järkeä.
Ei siis jarru eikä vilkkuvaloja tarvii olla.
Vilkut tais tulla ikäänkuin pakolliseksi heinäkuussa -69, kun turvaohjaamopakko tuli -> ei ehkä pystynyt kädellä suuntamerkkiä näyttämään kun jos ohjaamossa ikkunoitakin oli haitoilla.
Jarruvalojen pakollisuudesta en tarkemmin tiedä, mut ne on tulleet yleisesti käyttöön vasta n. -85 paikkeilla, lain pakollisuusvaatimusajankohdasta en tiedä, muttei ainakaan paljoa aiemmin ole ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 24 Syys 2024, 16:43
- Konekalustoani: DM4 nuffield, 385 ursus, 10/60 nuffield
Tää hienoa tietoa kiitos. Siirtymä ajettu ja poliisikin nähtiin.. ei pysäyttänyt vaikka perässä vedin isoa kärryä johon nostin klapituikkeen, kuljettimen, lumilingon ketjut yms.
Mut on se hirviä vedellä, rekat ajaa ohi ohituskaistan ykskaistasilla niin ei siihen montaa senttiä jää.. se klappi on paha ku vaikee pysyä metrinkään sisällä kun nuo rekat ajelee väkisin runnii pientareelle.. yhesti jo tipahti eturatas asfaltilta mut sain pidettyä nuhuvin tiellä..
Mut on se hirviä vedellä, rekat ajaa ohi ohituskaistan ykskaistasilla niin ei siihen montaa senttiä jää.. se klappi on paha ku vaikee pysyä metrinkään sisällä kun nuo rekat ajelee väkisin runnii pientareelle.. yhesti jo tipahti eturatas asfaltilta mut sain pidettyä nuhuvin tiellä..