Nuffield 10/60 valot

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Nuftoni
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Syys 2024, 16:43
Konekalustoani: DM4 nuffield, 385 ursus, 10/60 nuffield

Moi! Taas täällä kyselemässä. Tuo nopee nuhvi ois nyt saatu kulkeen nätisti. Mutta nyt kuuluu kysymys. Pitäisi 20km ajaa isoa tietä, millaisia valoja tarvin etten saa sakkoja?

Nyt nuhvissa edessä jotku ihme työ led valot.. ce merkintä mut se ei taida riittää?
ja takana pikku punanen tuikku. Vilkkuja ei ole mutta onko tuossa ollutkaan et tarvinko? Vai pitääkö asentaa nytkun hytti ns jälkituotantoa? Kiitos vastauksista..

Ja kun tuolla tuntuis kulku haluja olla tuon kertojan kanssa niin saanko ajaa sillä täysillä😅
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5107
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Nuftoni kirjoitti: 18 Marras 2024, 16:50 Moi! Taas täällä kyselemässä. Tuo nopee nuhvi ois nyt saatu kulkeen nätisti. Mutta nyt kuuluu kysymys. Pitäisi 20km ajaa isoa tietä, millaisia valoja tarvin etten saa sakkoja?

Nyt nuhvissa edessä jotku ihme työ led valot.. ce merkintä mut se ei taida riittää?
ja takana pikku punanen tuikku. Vilkkuja ei ole mutta onko tuossa ollutkaan et tarvinko? Vai pitääkö asentaa nytkun hytti ns jälkituotantoa? Kiitos vastauksista..

Ja kun tuolla tuntuis kulku haluja olla tuon kertojan kanssa niin saanko ajaa sillä täysillä😅
Ei taida virkavalta puuttua onko nuhvissa led valot, tärkeintä on kymppimalleissa vakiona olevat valot.
Ajovalojen lisäksi pitää olla parkit molemmissa likasuojissa, etteen kirkasta ja taakse punaista näyttävät valot, vilkkut varmaan tarvitsee kun on hytti.
Kertojanuhvilla voi ajaa täysillä, edellyttäen, että on ohjaus kunnossa, ei likkaa lappia ohjauspyörässä eikä pallonivelissä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuftoni
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Syys 2024, 16:43
Konekalustoani: DM4 nuffield, 385 ursus, 10/60 nuffield

Kiitos vastauksesta. Eli 10 nuhuvissa ei semmoisia perus takavaloja ole ollut, ainoastaan nuo lokasuojavalot? Eli en tarvitse jarruvaloja yms semmoisia asentaa? Vilkut on varmasti fiksut jokatapauksessa laittaa..

Kiitos kari taas avuista 👍

Ps. Joo klappia löytyy nyt tarttee järkeä. 😅
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5107
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhv ... an+008.JPG
Tuosta kuvast kun lähdet > selammaan, niin näet minkälaiset valot pitäisi kymppimallissa olla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8942
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Nuftoni kirjoitti: 27 Marras 2024, 10:50 Kiitos vastauksesta. Eli 10 nuhuvissa ei semmoisia perus takavaloja ole ollut, ainoastaan nuo lokasuojavalot? Eli en tarvitse jarruvaloja yms semmoisia asentaa? Vilkut on varmasti fiksut jokatapauksessa laittaa..

Kiitos kari taas avuista 👍

Ps. Joo klappia löytyy nyt tarttee järkeä. 😅
Ei tuonikäisissä vaadita lain mukaan kuin äärivalot.
Ei siis jarru eikä vilkkuvaloja tarvii olla.
Vilkut tais tulla ikäänkuin pakolliseksi heinäkuussa -69, kun turvaohjaamopakko tuli -> ei ehkä pystynyt kädellä suuntamerkkiä näyttämään kun jos ohjaamossa ikkunoitakin oli haitoilla.
Jarruvalojen pakollisuudesta en tarkemmin tiedä, mut ne on tulleet yleisesti käyttöön vasta n. -85 paikkeilla, lain pakollisuusvaatimusajankohdasta en tiedä, muttei ainakaan paljoa aiemmin ole ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuftoni
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Syys 2024, 16:43
Konekalustoani: DM4 nuffield, 385 ursus, 10/60 nuffield

Tää hienoa tietoa kiitos. Siirtymä ajettu ja poliisikin nähtiin.. ei pysäyttänyt vaikka perässä vedin isoa kärryä johon nostin klapituikkeen, kuljettimen, lumilingon ketjut yms. :wink:

Mut on se hirviä vedellä, rekat ajaa ohi ohituskaistan ykskaistasilla niin ei siihen montaa senttiä jää.. se klappi on paha ku vaikee pysyä metrinkään sisällä kun nuo rekat ajelee väkisin runnii pientareelle.. yhesti jo tipahti eturatas asfaltilta mut sain pidettyä nuhuvin tiellä..
Vastaa Viestiin