Leukku 384
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25 Marras 2022, 10:15
- Konekalustoani: Same 105, M-F 699, Leyland 272S, Nuffield 4/65, Leyland 384 UM 352.
- NLCF r.y jäsen Nro: 248
Kone on LEYLAND/Nuffield 384. Kaksi vuotta tehny moottoriremonttia. Työntää paineet jäähdyttäjään. Männät ja putket käytetty kahdesti pois, kansi viisi kertaa tähän remonttiin ja putkien korot tarkistettu 0,10-0,12 rajoihin. Kansia käytetty kaksin kappalein, toinen tehdasuusi ja molemmat tarkistettu ja ponnistettu. Kannen "vaarnapultit" sekä mutterit uusittu. Putket uudet. Lohko näyttää silmämääräisesti erinomaiselta, ei syöpymiä. Onko kuitenkin niin kuin eräs remonttimies sanoi, jotta putkien pitää olla 0,15-0,18 korossa, kun kuitenkin korjaamokirja sanoo 0,07-0.15. En ole ensikertalainen näissä hommissa. Tämä alkaa syömään miestä. En kaipaa kommentteja jotta katso keulamerkkiä, siinä vika.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8942
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
460 Turbonuffissa oli korolla 0.12-0.15 , eikä sinänsä ongelmaa - paitsi perkeleesti ahtopaineiden takia ....
Ettei sylinteriputkessa ole vakaporetta, siinä olakkeen alla - vaikea edes silmin nähdä, tunkeumaneste on hyvä tutkimusväline ?
Pari putkea itellä menny poreille + 1 kokonaan katki, tipahtaen n.3-4mm alas........
Ettei sylinteriputkessa ole vakaporetta, siinä olakkeen alla - vaikea edes silmin nähdä, tunkeumaneste on hyvä tutkimusväline ?
Pari putkea itellä menny poreille + 1 kokonaan katki, tipahtaen n.3-4mm alas........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 206
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Kyllä tuo putkien korko pitäisi riittää.
Jotain hiushalkeamaa putkessa kyllä epäilisin itekkin, eihän tuo paljon muualta enää pääse puhaltamaan painetta.
Miltä on kannentiivisteet näyttäny? Yleensä niissä jonkulainen jälki näkyy jos on vuotanut.
Jotain hiushalkeamaa putkessa kyllä epäilisin itekkin, eihän tuo paljon muualta enää pääse puhaltamaan painetta.
Miltä on kannentiivisteet näyttäny? Yleensä niissä jonkulainen jälki näkyy jos on vuotanut.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25 Marras 2022, 10:15
- Konekalustoani: Same 105, M-F 699, Leyland 272S, Nuffield 4/65, Leyland 384 UM 352.
- NLCF r.y jäsen Nro: 248
Noniin. Nyt on kones kunnossa. Vika löytyi putkesta niinkuin arvelit. Pyörittelin putkia o-renkaattomissa lohkon pesissä. Siinä paljastui yhden putken ylätasossa n. 0,18mm heitto kellolla mitattuna. No sain takuuseen uuden putken ja ei muutakuin kasaamaan. Yllätys yllätys, enää ei alkanut jäähdyttimessä poreilemaan. Vähästä on kiinni. Kiitokset kommentoijille.