Aika suolainen hinta on uudella

Valvoja: automies560
Oon laittanut pultin kiinni->7mm reikä puolet vääntiöön ja puolet tappiin->8mm pultti reikään ja kiinni.Tuusaaja kirjoitti: ↑25 Kesä 2024, 18:08 Tuon näköisiä nuo vääntiöt yleensä on. Itellä on noita vääntiöitä neljä hitsattua ja yksi hitsaamaton fourissa kiinni.
Otahan varovasti rälläkällä irti jos meinaat purkaa.
Eihän noiden ohjauslaitteiden hitsaaminen varmaan kovin suotavaa ole mutta parempi varmaan kuitenkin kuin väljänä hölskyvät boorit![]()
Samalla tyylillä tein minäkin. 8 mm kierre reikään ja 12.9 pultti.Massey-Nuffield kirjoitti: ↑26 Kesä 2024, 22:52Isännillä unohtunut kiristellä näitä. Ei tartte kauaa hakata löysänä niin on boorit p.skana.
Oon laittanut pultin kiinni->7mm reikä puolet vääntiöön ja puolet tappiin->8mm pultti reikään ja kiinni.
Tuo vinkiksi jos joku tarvii korjata
Kuin myös ja se on peruuttamaton. Jos se on isolla virralla hitsattu, hankala kalvaimella avata et vielä kunnollisen saa, p-reikävinku ja kartio terä vois olla konsti avaamiseenNelitahtari kirjoitti: ↑26 Kesä 2024, 23:23Jotain tommosta mietin itsekin.Massey-Nuffield kirjoitti: ↑26 Kesä 2024, 22:52 [Oon laittanut pultin kiinni->7mm reikä puolet vääntiöön ja puolet tappiin->8mm pultti reikään ja kiinni.
Jos ei halua porata 7mm reikää niin josko porais vaikkka 5,5mm reiät symmetrisesti sen vääntiön halkeimen molemmin puolin ja tapittais 6mm tapeilla.
Jotenkin vaan vierastan kemppi-korjauksia viimeiseen asti.
Massey-Nuffield kirjoitti: ↑30 Kesä 2024, 19:23Kuin myös, tuo 2den tapin ajatus on hyväNelitahtari kirjoitti: ↑26 Kesä 2024, 23:23Jotain tommosta mietin itsekin.Massey-Nuffield kirjoitti: ↑26 Kesä 2024, 22:52 [Oon laittanut pultin kiinni->7mm reikä puolet vääntiöön ja puolet tappiin->8mm pultti reikään ja kiinni.
Jos ei halua porata 7mm reikää niin josko porais vaikkka 5,5mm reiät symmetrisesti sen vääntiön halkeimen molemmin puolin ja tapittais 6mm tapeilla.
Jotenkin vaan vierastan kemppi-korjauksia viimeiseen asti.
Tuossa kuvassa olevan olkatapin yläpään keskistyskolo näyttää hitsatun umpeen.Nelitahtari kirjoitti: ↑05 Heinä 2024, 21:46 Niistä uusista heloista sanotaan tilaustiedoissa, että: "Note, bush requires reaming after fitting"
Eli lienevät jonkun verran alikokoiset ja asenuksen jälkeen sovitetaan kalvaimella oikeaan kokooon.
Kompensoivat siten varmaan lievästi olkatapin kulumaa.
Mutta toispuoleisestihan se kuluu joten isompi kuluma on täytehitsattava.
En ollut seuraamassa miten sorvari minulle teki mutta tulipahan äkkiseltään mieleen kun kerroit toimintasuunnitelmasi että siinähän taitaa olla liukuhelojen välillä kulumaton pätkä. Sen kohdan mukaan kun säätelee otetta nelileuassa heittokellon näyttämän perusteella niin luulisi onnistuvan.Nelitahtari kirjoitti: ↑11 Heinä 2024, 13:18 Se toisen pään keskitysreikä on tallessa.
Mutta oikessa olet. Keskittäminen on vähintäinkin taiteilua.
Nelileukaan kiinni ex-boorien kohdalta ja siten vaan heittokellon kanssa passaamaan.
Saas nähdä kun sinne asti päästään.
Miksipä ei toimisi.Nelitahtari kirjoitti: ↑13 Heinä 2024, 06:57 Mietin joutessani, että toimisikohan lukitustappina hyvälaatuinen putkisokka. Nehän on aika tiukkaa tavaraa.
Eli kiristäisi ensin pannan sen minkä kiristyy ja sitten poraisi vaikka kaksi reikää 6mm putkisokille jotka hakkaisi reikiinsä.
Tai vaihtoehtoisesti yksi 8mm.
Onkohan tämä jo kolmas kerta kun kerron saman asianNelitahtari kirjoitti: ↑16 Elo 2024, 19:28 Onko tuolle ohjausvääntiön pultille joku kiristysmomentti?
Nyt siinä on ollut 8.8 pultti ja sehän ei kestä mitään.
Hommaan siihen 10.9 pultti/mutteri-yhdistelmän vai riittääkö sekään?
Minulla ei ole edes momenttiavainta.Nelitahtari kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 17:46
Mun momenttiavaimessa ei ole sellaista asetusta kuin "kunnon momentti". Sinä on vain numeroita.
Eikä täälläpäin ei ole Maurin myymälää. Mutta asia on jo hoidossa. Kiitos näistä tiedoista.