Juu kaks pystysaumaa siellä on, tuo jakopään kotelo ja sen kansi, mitä termeja näistä nyt haluaakaan käyttää.
Öljypohjan pultit ei ole läpiöljytilaan ja eikä muistaakseni ole ne 4 etummaistakaan mitkä tulee tähän jakopään kanteen kiinni.
Jos vuotaa pelkästään tästä kannesta niin sen irroittaminen ja tiivistäminen on aika helppo homma. Moottoria vaan tuettava altapäin koska sen raudan joutuu irrottamaan josta moottori on rungossa kiinni. Jos tämän takimmaisen puoliskon meinaa irrottaa niin purattaa kyllä jakopäänkin, ketju ja rattaat pois.
Universal four 4DM herättely
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 206
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Takapäässä ei stefaa ole vaan tämä vastakierre tiivistys, saattaa kyllä alkaa vuotamaan sekin jos tämä systeemi menee moskasta tukkoon. Ite oon huomannu että nämä korkkitiivisteet on aika herkkiä vuotamaan öljyä, venttiilikoppakin tahtoo vuotaa vaikka mitä tekis ja samoin tämä sivuluukun tiiviste.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minä ole käyttänyt wurtin silikoonimassaa jo vuosia, ei kuiva putkiloon, niinkuin kentin tiivistemassa kuivui.
https://www.puuilo.fi/autotarvikkeet/au ... gK7G_D_BwE
https://www.puuilo.fi/autotarvikkeet/au ... gK7G_D_BwE
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8942
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
5923 tiivistelakka vois olla perempi.Nelitahtari kirjoitti: ↑07 Huhti 2024, 16:37 Mulla ei ole öljypohjassa korkkitiiviste vaan sarjan mukana tullut moderninpi malli. Ei se pelkkää paperiakaan ole mutta jotain massalla kyllästettyä. Sininen oli alunperin.
Olen korkkitiivisteiden kanssa käyttänyt Locktiten 5922 tasotivistettä ja hyväksi havainnut. Sekin tavallaan kyllästää korkin mutta ei kovetu kivikovaksi joten purkamiseen ei tarvita seiväskankea.
Toi 5922 tuntuu toimivan ihan yksinäänkin jos tasopinnat on tarpeeksi suorat.
5922 osaa kyllä kuivahtaa sellaiseksi korpuksi, ettei puolen vuoden päästä saa edes korkkitiivestetasopintaa ehyenä purettua.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8942
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kaikki silikonipohjaiset tiivistemassat oon ite hylännyt jo 10-15v sitten, kaikessa moottoreihin / vaihteistoihin liittyvissä tiivistyshommissa.kari t kirjoitti: ↑07 Huhti 2024, 19:25 Minä ole käyttänyt wurtin silikoonimassaa jo vuosia, ei kuiva putkiloon, niinkuin kentin tiivistemassa kuivui.
https://www.puuilo.fi/autotarvikkeet/au ... gK7G_D_BwE
Niistä ei ole kuin harmia .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mieluummin käytän silikonipohjaisia tiivistemassoja mitä lakkapohjaisia tiivistemassoja. En ole aiemmin törmännytkää lakkapohjaisiin tiivistemassoihin. Tarkoittanetko jusape tätä ?jusape kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 05:39Kaikki silikonipohjaiset tiivistemassat oon ite hylännyt jo 10-15v sitten, kaikessa moottoreihin / vaihteistoihin liittyvissä tiivistyshommissa.kari t kirjoitti: ↑07 Huhti 2024, 19:25 Minä ole käyttänyt wurtin silikoonimassaa jo vuosia, ei kuiva putkiloon, niinkuin kentin tiivistemassa kuivui.
https://www.puuilo.fi/autotarvikkeet/au ... gK7G_D_BwE
Niistä ei ole kuin harmia .....
5923 tiivistelakka vois olla perempi.
5922 osaa kyllä kuivahtaa sellaiseksi korpuksi, ettei puolen vuoden päästä saa edes korkkitiivestetasopintaa ehyenä purettua.
https://www.google.com/search?client=fi ... massa+5923
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8942
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juurikin tuota.
Esim venttiilikopan ( korkkitiiviste ) saa auki ehyenä vaikka vuoden käytön jälkeenkin.
Ja pitää silti, sama venakopan tiiviste oli TurboNuffissakin vuosia, vaikka muutamiakin kertoja oli venakoppa sinä aikana aukikin, ja samalla tiivisteellä mentiin varmaan 4-5 vuotta .
Esim venttiilikopan ( korkkitiiviste ) saa auki ehyenä vaikka vuoden käytön jälkeenkin.
Ja pitää silti, sama venakopan tiiviste oli TurboNuffissakin vuosia, vaikka muutamiakin kertoja oli venakoppa sinä aikana aukikin, ja samalla tiivisteellä mentiin varmaan 4-5 vuotta .
Viimeksi muokannut jusape, 18 Huhti 2024, 03:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8942
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
5923 tavaraa oon käyttänyt myös kierteissäkin, sellaisen varmistustiivistyksen tarvitsevassa kohdassa.Nelitahtari kirjoitti: ↑16 Huhti 2024, 10:39Täytyy testata tuota 5923:sta jos on sellainen kohde että lähiaikoina avaaminen odotettavissa.
Onhan se totta, että -22 kuivuu ajan kanssa vaikka ei mitään lujaa liimaa olekaa. Korkkitiiviste on toki hauras purettava jos on yhtään liimaantunut kiinni.
Muuten olen ollut tyytyväinen tuohon 5922:een ja olen käyttänyt sitä öljytilaan ylettyvien pulttien kierteissäkin estämään öljyn tihkumisen kierteiden kautta. Se ei kuitenkaan liimaa kierrettä niin lujaa että vaikeuttaisi purkamista.
Ja samoilla kierteissä olleilla vanhoilla tiivistemassoilla on uudelleen monasti koottukkin, ja kierre ei ole silti vuotanut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
18G 396. Sylinterikannen mutterien avain, näin kertoo kymppimallien korjausohjekirja.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Minä vein sorvarille akselipalkit joihin olin vaihtanut uudet puslat. Sorvari sovitteli olkatapit pusliin sopiviksi.
Edit 2.11.2024
Nelitahtari on näköjään poistanut kaiken poistettavissa olevan.
Pölhön näköinen tuo minun kommentti kun alustukset aiheeseen on poistettu, mutta olkoon nyt silti tuossa.
Edit 2.11.2024
Nelitahtari on näköjään poistanut kaiken poistettavissa olevan.
Pölhön näköinen tuo minun kommentti kun alustukset aiheeseen on poistettu, mutta olkoon nyt silti tuossa.