Niittohommissa helteellä kuului moottorista hetken aikaa outoa ronklatusta.
Sammutin koneen heti.
Menin tutkimaan näkyykö päällisin puolin mitään outoa.
1. sylinterin kohdalta lohkon ja kannen välistä oli tihkunut mustaa lientä.
Lienee öljy ja jäähdytinnesteen seosta?
Annoin koneen hengähtää tovin ja starttasin käyntiin.
Ronklatus oli poissa mutta tupsutti/supsutti aikalailla.
Mikähän tuon aiheutti?
Lämmöt oli niiton ajan vihreällä alueella.
Öljynpaineet normaalit.
Toimenpide ehdotuksia mitä tehdä samalla kun käyttää kannen irtaallaan?
Meniköhän kannentiiviste?
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Roklatus moottorissa, ei lupaa hyvää. Katso koneen käydessä kupliiko jäähdyttäjässä, jos kuplii, niin joko kannentiiviste palanut taikka sitten sylinteriputkessa halkeama.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Ei kupli jäähdyttäjässä.
Eikä näyttäisi öljyä olevan nesteen pinnalla.
Eikä vaahtoa öljytikussa eikä venttiilikoneistossa.
Lähtee tosi huonosti käyntiin eikä pysy kylmänä käynnissä muuten kuin antamalla kierroksia.
Ronklatusta ei ole kuulunut sen jälkeen kuin niittohommissa ennen hätäsammutusta.
Jokin ei ole tasapainossa kun koko etupää vapisee.
Supsutus on aika voimakasta. Ei tullut tarkemmin tutkittua päästääkö painetta imusarjaan päin mutta ei ainakaan imuilman tötsässä näkynyt öljyroiskeita.
Venttiilikopan käytin poissa. Epäilin oisko nostajatanko päässyt irtoamaan. Paikallaan oli kaikki.
Pyörittelin välykset läpi. Kaikki tuntui olevan niiltä osin kutakuinkin oikein.
Syöttöpumpun päällisin puolin kunto jäi katsomatta.
Eikä näyttäisi öljyä olevan nesteen pinnalla.
Eikä vaahtoa öljytikussa eikä venttiilikoneistossa.
Lähtee tosi huonosti käyntiin eikä pysy kylmänä käynnissä muuten kuin antamalla kierroksia.
Ronklatusta ei ole kuulunut sen jälkeen kuin niittohommissa ennen hätäsammutusta.
Jokin ei ole tasapainossa kun koko etupää vapisee.
Supsutus on aika voimakasta. Ei tullut tarkemmin tutkittua päästääkö painetta imusarjaan päin mutta ei ainakaan imuilman tötsässä näkynyt öljyroiskeita.
Venttiilikopan käytin poissa. Epäilin oisko nostajatanko päässyt irtoamaan. Paikallaan oli kaikki.
Pyörittelin välykset läpi. Kaikki tuntui olevan niiltä osin kutakuinkin oikein.
Syöttöpumpun päällisin puolin kunto jäi katsomatta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Tuotapa en huomioinut mutta ei ainakaan niin paljoa savunnut että oisin siihen kiinnittänyt huomiota.Nelitahtari kirjoitti: ↑09 Kesä 2024, 15:08 Tuleeko huohottimesta savua tai ilmaa minkä verran?
Ettei olis männässä reikä syysta tai toisesta.
Täytyypä seuraavalla kerralla katsoa.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kansi irti, niin siltä vika varmaan löytyy, onko ventiili palanut, taikka lohjennut palanen venttiilin lautasesta.TwelveSpeed kirjoitti: ↑09 Kesä 2024, 15:49Tuotapa en huomioinut mutta ei ainakaan niin paljoa savunnut että oisin siihen kiinnittänyt huomiota.Nelitahtari kirjoitti: ↑09 Kesä 2024, 15:08 Tuleeko huohottimesta savua tai ilmaa minkä verran?
Ettei olis männässä reikä syysta tai toisesta.
Täytyypä seuraavalla kerralla katsoa.
Eikä ole pois suljettu männässä oleva reikäkään, tosin aika harvinaista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
10/60 nuhvi näkyy olevan TwelveSpeedillä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Täytyy tarkistella seuraavalla käynnillä koplinki ja onko ajoitus päässyt karkaamaan.
Viime syksynä tarkistettiin ja säädettiinkin ajoitus. Ettei ois jäänyt kiristämättä lukitus
Kumma kun tuo mahdollisuus ei käynyt aluksi mielessä ollenkaan.
Ja 10/60 on kuten Kari tiesi.