Leyland 262 kippikärry
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19 Heinä 2023, 20:57
- Konekalustoani: leyland 262 traktori
- NLCF r.y jäsen Nro: 611
Onko mitään vinkkejä kun juuri ostin 262 mallisen Leylandin. Nostolaite toimii mainiosti mutta kun kiinnitin Kippikärryn ulosottoon niin ei tule mieleen mistä johtuu kun ei tapahdu mitään. Onko mahdollisesti jokin vipu joka pitää laittaa johonkin asentoon mutteri tai muuta vastaavaa mitä ei nyt meikäläinen huomaa
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5134
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... itteet.pdfleila58 kirjoitti: ↑29 Touko 2024, 13:35 Onko mitään vinkkejä kun juuri ostin 262 mallisen Leylandin. Nostolaite toimii mainiosti mutta kun kiinnitin Kippikärryn ulosottoon niin ei tule mieleen mistä johtuu kun ei tapahdu mitään. Onko mahdollisesti jokin vipu joka pitää laittaa johonkin asentoon mutteri tai muuta vastaavaa mitä ei nyt meikäläinen huomaa
Leyland 270:sen omistajan käsikirjasta
Numero 10. Hydraulinen nostolaite - pääjärjestelmän käyttövipu.
Numero 11. ulkopuolisen järjestelmän käyttövipu.
Kummalla puolella peräreppua on hydrauliikan ulostulon liitos takaa katsottuna ?
Oikealla puolella oleva on ulkopuolisen järjestelmän liitos. Neliskulmaisella nupilla varustetulla vivulla ohjataan paine apujärjestelmän ulostuloaukkoon.Tätä paineen ulosottoa ja vastaavaa vipua käytetään ulkopuolisten hydraulisten laitteitten käyttöön.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19 Heinä 2023, 20:57
- Konekalustoani: leyland 262 traktori
- NLCF r.y jäsen Nro: 611
Kyllä nuo piirustukset aika lailla tuolta näyttää. Kuva 11 mutta nuppi ehkä vaihdettu kanttiseen. Tuo ei liiku mihinkään näyttää siltä että noin 40c axeli menee sitten tuonne ulosoton läheisyyteen. Olisko se tuo mikä nyt ahistaa eikä liiku. Ei mene oikein mihinkään ja on keskiasennossa
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5134
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pääjärjestelmän vipu no 10, liikkuuko ?leila58 kirjoitti: ↑04 Kesä 2024, 08:10 Kyllä nuo piirustukset aika lailla tuolta näyttää. Kuva 11 mutta nuppi ehkä vaihdettu kanttiseen. Tuo ei liiku mihinkään näyttää siltä että noin 40c axeli menee sitten tuonne ulosoton läheisyyteen. Olisko se tuo mikä nyt ahistaa eikä liiku. Ei mene oikein mihinkään ja on keskiasennossa
Onko perärepun vasemalla puolella hydrauliliitos ? Jos on, niin laita kippiletku tähän liittimeen.
Kippi toimii tuostakin, tosin ensin nostaa nosto / vetovarret ylös, sitten kipin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 374
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Tuosta karin linkittämästä kuvasta sen verran, että suomeen tuoduissa on vivut ympyrän sisällä olevat, eli
oikea numero on 18 ja sama neliömäinen nuppi.
Tuon neliönupin liikevara, ainakin omassa 270 oli vajavainen, joten täytyi pitentää nostolaitteen koteloon menevää
tankoa, eli sitä missä säätöruuvi, joten säätökään ei riittänyt siinä riittävästi. Olisikohan samasta asiasta kyse?
Sehän voi olla myös mahdollista, että olisi nostolaite vaihdettu vanhemmasta mallista, tämän erottaa siitä, jos
repun sisälle on kolme vipua, jos alkuperäinen, niin ei mene kuin kaksi vipua, vaikka hytissä on kolme vipua.
oikea numero on 18 ja sama neliömäinen nuppi.
Tuon neliönupin liikevara, ainakin omassa 270 oli vajavainen, joten täytyi pitentää nostolaitteen koteloon menevää
tankoa, eli sitä missä säätöruuvi, joten säätökään ei riittänyt siinä riittävästi. Olisikohan samasta asiasta kyse?
Sehän voi olla myös mahdollista, että olisi nostolaite vaihdettu vanhemmasta mallista, tämän erottaa siitä, jos
repun sisälle on kolme vipua, jos alkuperäinen, niin ei mene kuin kaksi vipua, vaikka hytissä on kolme vipua.
Viimeksi muokannut nisu, 10 Kesä 2024, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 374
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
kari t kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 07:30Pääjärjestelmän vipu no 10, liikkuuko ?leila58 kirjoitti: ↑04 Kesä 2024, 08:10 Kyllä nuo piirustukset aika lailla tuolta näyttää. Kuva 11 mutta nuppi ehkä vaihdettu kanttiseen. Tuo ei liiku mihinkään näyttää siltä että noin 40c axeli menee sitten tuonne ulosoton läheisyyteen. Olisko se tuo mikä nyt ahistaa eikä liiku. Ei mene oikein mihinkään ja on keskiasennossa
Onko perärepun vasemalla puolella hydrauliliitos ? Jos on, niin laita kippiletku tähän liittimeen.
Kippi toimii tuostakin, tosin ensin nostaa nosto / vetovarret ylös, sitten kipin.
Ei ole no. 10 pääjärjestelmän vipu, varsinkaan alkupään 262 jotka varustettu valkolakkisella junkkarin hytillä, vaan
se on se ongelmia aiheuttava valintavipu, jota olen aikaisemminkin selittänyt. Joten lukekaa aikaisemmasta,
jutusta, jossa kyseinen asian koitin selvittää.