Onko täällä yhtään foordson tietäjää paikalla?
Majurista valahti puurot ja vellit sekaisin aukihan tuo moottori pitäs ottaa.
Kannessa on ollu vanhaa vaivaa, termostaattikotelo päässyt halkeamaan ilmeisesti jäätymisen takia joskus ja sitä on yritetty korjailla vaihtelevalla menestyksellä.
Tarkoitus ois ettiä tuohon toinen kansi jäätyneen tilalle samassa remontissa.
Sopiiko majurin kannet ristiin, eli passaako tuohon myös superin ja power majurin kannet?
Tuo on siis Diesel major jostain 50 luvulta, tarkkaa vuosimallia en edes tiedä.
Majurin kansi
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 205
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Vastataanpa itselle pienen selvittelyn jälkeen
Kansissa on eroja, palotilan paikka männässä hieman muuttuu samoihin aikoihin kun kasvaa männäntapin halkaisija ja sen takia suuttimen asento muuttuu kannessakin.
Eron tunnistaa imu ja pakosarjan pultti rivistä.
Tuo kansi tuli lopulta kuntoon hitsaamalla.
Moottorilohko oli myös halki joka pytyn välistä ylä ja alapäästä.
korjasin hitsaamalla minkä pystyi ja alapäähän reilusti moottorisilikonia.
Jusape kertoi täällä joskus käyttäneensä samaa konstia.
Uusiksi meni myös putket, männänrenkaat ja kaikki laakerit.
ainakin vielä on pysyneet öljyt ja nesteet erillään ja moottori toiminut hyvin.
Kansissa on eroja, palotilan paikka männässä hieman muuttuu samoihin aikoihin kun kasvaa männäntapin halkaisija ja sen takia suuttimen asento muuttuu kannessakin.
Eron tunnistaa imu ja pakosarjan pultti rivistä.
Tuo kansi tuli lopulta kuntoon hitsaamalla.
Moottorilohko oli myös halki joka pytyn välistä ylä ja alapäästä.
korjasin hitsaamalla minkä pystyi ja alapäähän reilusti moottorisilikonia.
Jusape kertoi täällä joskus käyttäneensä samaa konstia.
Uusiksi meni myös putket, männänrenkaat ja kaikki laakerit.
ainakin vielä on pysyneet öljyt ja nesteet erillään ja moottori toiminut hyvin.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Malurissa myös toinen ns. "helmasynti" olemassa, jos vääntää kermakahvia alakertaan. Putket -renkailla tiivistetty ja alakannas semmonen, että syöpyy alta poies melko hopusti... Kannattaa vilkasta lokin alapuoliki, jos tiiviin koneen haluat
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...