Eli otsikon mukasen nuffieldin kans ilmeni semmonen ongelma ku laitoin perälevyn kiinni, ettei levyä saa käännettyä. Ku laitettiin letkuja paikalleen kaveri "pumppas" jostain vivusta paineita pois että sai letkut liitettyä. Mutta ku laitettiin käyntiin niin ilmeisesti sinne ei painetta tullukkaan. Mistä tuota kannattaa lähteä tutkimaan. Onko tuolle painehommalle joku hana tms olemassa?
Vaihdelaatikossa oli öljyä ja nostolaite toimii.
Nuffi 465 hydrauliikka
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 877
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Tyhmä kommentti. Letkut varmasti kunnolla kiinni. Jotain paskaa liittimessä.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Perälevyssä on siis kaksitoiminen sylinteri levyn käännölle ????
Et saa mitenkään toimimaan Nuffin orkkishydrauliikalla, koska siinä ei ole sellaiselle 2-toimisylinterille ulkoisen hydrauliikan lohkoa.
Ainoastaan 1-toimilohko.
Et saa mitenkään toimimaan Nuffin orkkishydrauliikalla, koska siinä ei ole sellaiselle 2-toimisylinterille ulkoisen hydrauliikan lohkoa.
Ainoastaan 1-toimilohko.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 18 Heinä 2022, 16:29
Kyllä, kakstoiminen sylinteri. Liittimet oli puhtaat ja kyllä ne tuntu ainaki olevan kiinni kunnolla.
lmeisesti ne ei ole sitten orkkislaitteet, kun ne on kyllä olleet aiemmin toiminnassa. Voin laittaa kuvaa niistä niin saa paremman käsityksen. Elikkä keltasella ympyröity liittimet mihin levyn letkut pitäs tulla ja vipu millä se pitäs kääntyä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Kyllähän tuolla 2 toiminen lohko taitaa olla. Tarkemmin en kuulapään hydrauliikkaa tunne mutta jos on samallainen kuin vanhemmissa niin paine näyttää lähtevän sivujärjestelmän kanavasta ja paluu mangeettiropun tilalle. Hydraulipumppu pyörimään ja sitten sivujärjestelmään paine, jompikumpi noista pikku vivuista. sitä täytyy pitää samaan aikaan nostoasennossa kun tuota 2 toimista lohkoa käyttää.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 18 Heinä 2022, 16:29
Elikkäs mistä pikkuvivuista? Tosiaan en ymmärrä mitään näiden laitteiden päälle.. eli laitetaanko hydraulipumppu jostain päälle erikseen vai pitäskö sinne tulla paine ku käynnistää rattorin?Tuusaaja kirjoitti: ↑19 Joulu 2022, 23:23 Kyllähän tuolla 2 toiminen lohko taitaa olla. Tarkemmin en kuulapään hydrauliikkaa tunne mutta jos on samallainen kuin vanhemmissa niin paine näyttää lähtevän sivujärjestelmän kanavasta ja paluu mangeettiropun tilalle. Hydraulipumppu pyörimään ja sitten sivujärjestelmään paine, jompikumpi noista pikku vivuista. sitä täytyy pitää samaan aikaan nostoasennossa kun tuota 2 toimista lohkoa käyttää.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Elikkä repun vasemmalta puolelta vipu keskiasentoon niin pumppu pyörii. Hydrauliikan sivujärjestelmän vipu voisi olla tuo lyhyt pyöreänuppinen joka on tuossa harmaassa valitsimessa taka oikealla.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 18 Heinä 2022, 16:29
Näillähän se alko kääntymään. Kiitos paljon ohjeista, helpottaa lumitöitä huomattavasti.