kari t kirjoitti: ↑19 Kesä 2022, 07:35
Alenpi kuva on kymppimallien kirjasta, lukemat oli kopiossa senverran huonot uutenakin joten selvensin omalla käsialalla.
IMG_1982.JPG
Niinhän tuossa minun korjauskirjan kuvakaappauksessakin sanotaan (vapaasti suomennettuna), että jatkossa kaikki korjatut kannet tehdään uudemmalla syvemmällä upotuksella.
Ymmärrän tekstin niin, että nokka-akseli on jossain vaiheessa vaiheessa vaihtunut äkäisemmälle nousulle ja se vaatii mäntäkosketuksen välttämiseksi enemmän pelivaraa.
Koska samaa nokkaa asennetaan varaosana myös vanhempiin moottoreihin niin varmuuden vuoksi kaikki kannet korjataan sen mukaisesti.
Eli molemmat mitat ovat oikein riippuen julkaisujankohdasta.
Turha tästä on riidellä. Ei tuo yhden venttiilin hiukan rajamaille jäänyt upotus voi koneesta kovin huonotapaista tehdä. Eihän se kolmepyttyinenkään käy kuin kolmelle.
Jos neljäs muki käynnistyy vasta seuraavalla purstuksella niin riittää minulle.
ps. Minun kirjassa ei kyllä anneta kolme- ja nelipyttyiselle eri mittoja. Tuossa käsin kirjoittamassasi on neloselle kymmenyksen matalampi arvo kuin kolmoselle. Mutta alkuperäisessä kuvassa ei sellaista eroa näy?