Nuffield DM 4 öljynpaineet
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ennemmin väittäisin olevan jokin 1/8" NPT tms, ehkä max 3/8UNF, eihän ne tulpat ja lähdöt kannen voiteluunkaan ole kuin noin 9-10mm kierteen päältä ulkohalkaisijaltaan ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Taidettiin jusape molemmat olla väärässä noitten kierteitten suhteen
https://www.cejn.com/fi-fi/guides--supp ... standards/
Tutkimuksieni mukaan taitaa olla Standardin ISO 68/ISO 724 mukaiset metriset kierreliitännät. Ulkokierre M10x1.25, kierteen päältä mitattuna 9,8 mm, kierteen pohjalta mitattuna 9,0 mm.
Saa olla toistakin mieltä ken haluaa.
https://www.cejn.com/fi-fi/guides--supp ... standards/
Tutkimuksieni mukaan taitaa olla Standardin ISO 68/ISO 724 mukaiset metriset kierreliitännät. Ulkokierre M10x1.25, kierteen päältä mitattuna 9,8 mm, kierteen pohjalta mitattuna 9,0 mm.
Saa olla toistakin mieltä ken haluaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mahdollista. Olen nyt tänpäivän verstaalla ja siellä on tuo yks leukun kone pukissa kiinni. Tarkistan kierteen ihan fyysisesti siis .....kari t kirjoitti: ↑09 Joulu 2019, 10:43 Taidettiin jusape molemmat olla väärässä noitten kierteitten suhteen
https://www.cejn.com/fi-fi/guides--supp ... standards/
Tutkimuksieni mukaan taitaa olla Standardin ISO 68/ISO 724 mukaiset metriset kierreliitännät. Ulkokierre M10x1.25, kierteen päältä mitattuna 9,8 mm, kierteen pohjalta mitattuna 9,0 mm.
Saa olla toistakin mieltä ken haluaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kierre on M10x1 , kuvassa M10x1 banjopultti, suodatinjalan etupuolella, kannen voiteluputken lähdössä ja yhden tulpan irroitin, suodatinjalan takaa, siinä M10x1 jenkatappi istuu sopivasti.
Viimeksi muokannut jusape, 09 Joulu 2019, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa sitten minun mittamia, suoraan kaksoisnipasta mitattuna. < vasenpaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2895.JPG
Kierrekampa on olemassa, en tässä tapauksessa sitä käyttänyt.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2895.JPG
Kierrekampa on olemassa, en tässä tapauksessa sitä käyttänyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo moottorilohko, josta katoin, on 384 leukun BMC kone.
Kahdesta muusta, toinen myös 384 lohko ja toinen -66 valupäivällä oleva, en katsonut.
En väitä, etteikö vanhemmissa olisi mahdollista olla eri kierre.
Nuo 4 muuta vanhan nuffin irtolohkoa on nyt vaan sellaisissa paikoissa varastoituna, etten tänään pimeällä enää niitä ala tarkistelemaan.
Kahdesta muusta, toinen myös 384 lohko ja toinen -66 valupäivällä oleva, en katsonut.
En väitä, etteikö vanhemmissa olisi mahdollista olla eri kierre.
Nuo 4 muuta vanhan nuffin irtolohkoa on nyt vaan sellaisissa paikoissa varastoituna, etten tänään pimeällä enää niitä ala tarkistelemaan.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuo nippa on 10/42:sta. Kierrekampalla tarkistettu, M10x1.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli pätee siten myös vanhempien kanssa.
Voin toki itse tarkistaa vielä huomenna vm -61-64 lohkoista.
Vaiko liekö tarpeen, 342 on kuitenkin vanhempaa sarjaa, -62-64 oleva, luulisi pätevän fourinkin lohkoon siis.
Voin toki itse tarkistaa vielä huomenna vm -61-64 lohkoista.
Vaiko liekö tarpeen, 342 on kuitenkin vanhempaa sarjaa, -62-64 oleva, luulisi pätevän fourinkin lohkoon siis.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nyt on venttiilikoppa pitkästä aikaa auki. Kahdesta keinuvivusta on keinuvivun ja venttiilin väli aivan kuiva, jotain kuivahkon liejua vain. Kulumisjälkeä myös venttiilin päässä. Onko tämä yleistä? Muualla näyttää yläkerrassa öljyä olleen. Miten sen venttiilikoneiston paineventtiilin voi testata? Pitää etsiä missä se edes on. Täytyy paineet mitata myös moottorin kyljestä.
Stede
Stede
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kannattaa tarkistaa tuo öljyn nousuputki kanavineen ja liittimineen ettei ole tukossa. Samoin keinuvipujen väljyys hukkaa paineet.
Mukana kuin peräpukama!
Testasin paineilmalla ja kaikki öljyreiät on auki. Kun kannen öljykanaviin laittaa vähänkään paineilmaa tulee ilma heti paluuputkesta. Eli olisko paineventtiili sökö? Onko se tuolla paluuputken juuressa vai jossain venttiilipukin sisuksissa. Jos vika siellä, mistä saa varaosia? Esim. Oikean jousen? Kuva liitteenä.