Universal four 4DM herättely
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Jarrua rupesin ehostamaan.
Kun otin rummun irti niin aloin kummastelemaan kenkien asentoa.
Mun mielestä nämä on väärin asennettu.
Eikös toisen kengän pitäisi olla toisin päin?
Eli molemmissa kengissä tuo "vajaa" pää rummun pyörimissuuntaa vastaan?
Kun otin rummun irti niin aloin kummastelemaan kenkien asentoa.
Mun mielestä nämä on väärin asennettu.
Eikös toisen kengän pitäisi olla toisin päin?
Eli molemmissa kengissä tuo "vajaa" pää rummun pyörimissuuntaa vastaan?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Niin pyörii eri suuntiin. Mutta tuossa räjäytyskuvassakin kengät on pyörimissuuntaan nähden samoinpäin. Toisin kuin kuvassani,
Kuvassani optiikka tekee omituisen vääristymän. Ei se luonnossa tuolleen vinossa ole.
Kuvan mukaan jarrukilpikin on ihan kiero ja jarrukengät kartion muodossa.
Kuvassani optiikka tekee omituisen vääristymän. Ei se luonnossa tuolleen vinossa ole.
Kuvan mukaan jarrukilpikin on ihan kiero ja jarrukengät kartion muodossa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 877
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Ostaisin Hahton Maurilta kaikki hilppeet.
Olen ottanut aina koko kengät niin ei tarvii niittailla. Joskus kouluaikaan ostin niittejä ja nauhoja. Kerran kun tekee mee toiset 60v
Olen ottanut aina koko kengät niin ei tarvii niittailla. Joskus kouluaikaan ostin niittejä ja nauhoja. Kerran kun tekee mee toiset 60v
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Kegät on niitattuna jo. Nyt on kysymys vain siitä mihin järjestykseen ne kuuluu kasata, koska edellisen kasaajan jäljiltä ne olivat mielestäni väärin.
Jarrut olivat todella heikkotehoiset ja se voisi selittyä osittain sillä että itsetehostus ei toiminut väärin päin olevasta jarrukengästä johtuen.
Tuo räjäytyskuvakaan ei sitä kerro, koska siinä ei sanota kumman puolen jarrusta on kyse.
Jarrut olivat todella heikkotehoiset ja se voisi selittyä osittain sillä että itsetehostus ei toiminut väärin päin olevasta jarrukengästä johtuen.
Tuo räjäytyskuvakaan ei sitä kerro, koska siinä ei sanota kumman puolen jarrusta on kyse.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.jpgNelitahtari kirjoitti: ↑12 Huhti 2022, 06:14 Kegät on niitattuna jo. Nyt on kysymys vain siitä mihin järjestykseen ne kuuluu kasata, koska edellisen kasaajan jäljiltä ne olivat mielestäni väärin.
Jarrut olivat todella heikkotehoiset ja se voisi selittyä osittain sillä että itsetehostus ei toiminut väärin päin olevasta jarrukengästä johtuen.
Tuo räjäytyskuvakaan ei sitä kerro, koska siinä ei sanota kumman puolen jarrusta on kyse.
Kertoiskohan tuo kuva sitten paremmin, mikäli osaan oikein noita kuvia lukea niin kyseessä on molemissa vasemmanpuoleisesta jarrusta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
No nyt tärppäs. Tuo kuva vahvistaa käsitykseni: kengän "vajaa" pää pyörimssuuntaa vastaan.kari t kirjoitti: ↑12 Huhti 2022, 07:31 https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.jpg
Kertoiskohan tuo kuva sitten paremmin, mikäli osaan oikein noita kuvia lukea niin kyseessä on molemissa vasemmanpuoleisesta jarrusta.
Muutamaa tuntia myöhemmin:
Kenkien asennustavalla on merkitystä. Nyt kun ne on oikein päin niin jarrut muuttuivat huomattavasti tehokkaammaksi.
Joku merkitys on tietysti uusilla kitkapinnoillakin mutta ei vanhatkaan olleet loppu eivätkä rasvaiset.
Ennen lukkojarrutus edes lumella oli toiveajattelua. Nyt onnistuu sorallakin ihan kohtuullisella poljinvoimalla.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on sen alkuperäisen lasikuppi/polttoainehanan kanssa?
Saako sitä millään konstilla tiiviiksi?
Korkkitiiviste on uusi ja samoin lasikupin kumitiiviste.
Silti se keksintö hikoilee koko ajan itsensä kosteaksi.
En oikein keksi mistä se vuotaa vai päästääkö se se korkki luontojaan vähän läpi?
Olen nyt purkanut ja tutkinut sen kolmeen kertaan mutta aina se vaan on kostea.
Saako sitä millään konstilla tiiviiksi?
Korkkitiiviste on uusi ja samoin lasikupin kumitiiviste.
Silti se keksintö hikoilee koko ajan itsensä kosteaksi.
En oikein keksi mistä se vuotaa vai päästääkö se se korkki luontojaan vähän läpi?
Olen nyt purkanut ja tutkinut sen kolmeen kertaan mutta aina se vaan on kostea.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Loppuiko kiristysvara lasikupin allapuolella olevasta "lehtimutterista"? Olen laittanu rikan lasikupin ja mutterin väliin, sillä olen saanut kumitiivisteenkin pitämään.
Sulkuhanan takapuolella olevia muttereita joutunut myös kiristelemään, hanaa sulkemaan, avaamaan, sulkemaan ja avamaan. useitakin kertoja.
Sulkuhanan takapuolella olevia muttereita joutunut myös kiristelemään, hanaa sulkemaan, avaamaan, sulkemaan ja avamaan. useitakin kertoja.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Vääntelin sitä lasikupin lankapantaa niin että kiristys kyllä riittää.
Vuoto on ylempänä. Täytyy vielä katsoa hanan muttereita.ja tankilta tulevan putken liitosta.
Ei se varsinaisesti tiputa mutta kuitenkin koko ajan kosteana.
Vuoto on ylempänä. Täytyy vielä katsoa hanan muttereita.ja tankilta tulevan putken liitosta.
Ei se varsinaisesti tiputa mutta kuitenkin koko ajan kosteana.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Tänään oli suuttimet irrallaan.
Purin ja putsasin sekä säädin avautumispaineet.
Ei ne täydelliset suuttimet ole mutta ihan kelvolliset.
Piti samalla vaihtaa pohjaprikat mutta eikö BMC;n koneessa olekaan erllisiä suutinprikkoja?
Vaikuttaa kuin pohja olisi samaa puuta kupariholkin kanssa.
Purin ja putsasin sekä säädin avautumispaineet.
Ei ne täydelliset suuttimet ole mutta ihan kelvolliset.
Piti samalla vaihtaa pohjaprikat mutta eikö BMC;n koneessa olekaan erllisiä suutinprikkoja?
Vaikuttaa kuin pohja olisi samaa puuta kupariholkin kanssa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei BMC koneiden suutinholkeissa öle mitään erillisiä prikkoja, pelkkä suutinholkki vain. Tuossapa taitaakin olla syy miksi sinun nuhvisi on huono lähtemään käyntiin.Nelitahtari kirjoitti: ↑16 Huhti 2022, 19:12 Tänään oli suuttimet irrallaan.
Purin ja putsasin sekä säädin avautumispaineet.
Ei ne täydelliset suuttimet ole mutta ihan kelvolliset.
Piti samalla vaihtaa pohjaprikat mutta eikö BMC;n koneessa olekaan erllisiä suutinprikkoja?
Vaikuttaa kuin pohja olisi samaa puuta kupariholkin kanssa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Mitä tarkoitat?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Joku joskus tällä palstalla on tuon mainninnut. Muistaakseni tuolloin kun BMC- kuutosta kunnostin, tuosakin oli holkeissa prikat, laitoin uudet holkit, jätin prikat pois.
Eihän prikat kovin paljoa muuta suihkutuskohtaa, mutta kuitenkin parimilliä, vaikuttaneeko mihinkään, mene ja tiedä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !