342:nen tuli taloon.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Viimeisetkin puutuneet osat paikoilleen, työvalon suoja, nostovarsien sokat, hydrauliletkujen kiinnityksiä nippusiteillä.
Hydrauliikan vapaan paluun supistusnippaa en vielä saanut, laitoin vapaanpalun vaihdelaatikon öljyntäyttöreikään.
Huomenna etukuormaaja keulalle ja takarattaisiin piikkikettingit.
Kaskiviikona 19.1. 2022 katsastus.
Hydrauliikan vapaan paluun supistusnippaa en vielä saanut, laitoin vapaanpalun vaihdelaatikon öljyntäyttöreikään.
Huomenna etukuormaaja keulalle ja takarattaisiin piikkikettingit.
Kaskiviikona 19.1. 2022 katsastus.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Moro
Sinullakin näyttää olevan tuo nostolaitteen yläasentoon lukituksen nuppi poikki.
Hyvin harvassa valokuvassa näkee ehjää...
Omassa on poikki myös. Meinasin, että pitäisiköhän se irrottaa ja koittaa sorvailla lorvailla replica-kappale...
Entäs nuo nostolaitekannen hydrauliikan pää- ja sivujärjeselmän nopeuden säädöt?
Omassa on vain se ylempi säätöruuvi ehjä ja alempi on tulpattu. Olen ajatellut, että se on poikki.
Mutta kuvasta päätellen sinulla on samalla tavalla...?
Sinullakin näyttää olevan tuo nostolaitteen yläasentoon lukituksen nuppi poikki.
Hyvin harvassa valokuvassa näkee ehjää...
Omassa on poikki myös. Meinasin, että pitäisiköhän se irrottaa ja koittaa sorvailla lorvailla replica-kappale...
Entäs nuo nostolaitekannen hydrauliikan pää- ja sivujärjeselmän nopeuden säädöt?
Omassa on vain se ylempi säätöruuvi ehjä ja alempi on tulpattu. Olen ajatellut, että se on poikki.
Mutta kuvasta päätellen sinulla on samalla tavalla...?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla on tehtynä tuo nostolaitteen lukitus tappi, pitää vain asennella se paikoilleen, aikoinaan koneistaja teki vanajan venttiilinvarresta.Nelitahtari kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 18:51Moro
Sinullakin näyttää olevan tuo nostolaitteen yläasentoon lukituksen nuppi poikki.
Hyvin harvassa valokuvassa näkee ehjää...
Omassa on poikki myös. Meinasin, että pitäisiköhän se irrottaa ja koittaa sorvailla lorvailla replica-kappale...
Entäs nuo nostolaitekannen hydrauliikan pää- ja sivujärjeselmän nopeuden säädöt?
Omassa on vain se ylempi säätöruuvi ehjä ja alempi on tulpattu. Olen ajatellut, että se on poikki.
Mutta kuvasta päätellen sinulla on samalla tavalla...?
342:sessa ja 460:sessä ja kympimaleissa repun kannessa on vain yksi apujärjestelmän nopeudensäätöruuvi.
Syvyydensäätövivulla säädetään pääjärjestelmän nosto ja laskunopeutta, vipu siaitsee perärepun kyljessä.
Fourissa ja three malleissa on kannessa kaksi ruuvia, ylenpi sivujärjestelmän säätöruuvi, alenpi pääjärjestelmän säätöruuvi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Mulla on juuri se alempi tulpattu. Lienee siis katkennut jossain vaiheessa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Etukuormaaja kauha paikoilleen, ensimmäiset lumityöt tehty. Runkoosa vääntynyt aiemmpien omistajien käytössä, huomasin tuon jo syksyllä siinä vaihessa kun laittelin kuormajan runkoosaa paikoilleen, kauha 75 mm vinossa lattiaan verratuna, pitänee kevämmällä rueta tutkimaan. Kauhan laukaisuvaijerin alimmainen ohjuririsssakin menee vaihtoon.
Katsastuksen jälkeen kopin asennus.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... +sella.JPG < vasenpaan 2 kuvaa.
Katsastuksen jälkeen kopin asennus.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... +sella.JPG < vasenpaan 2 kuvaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Katsastusasemalla käyty, helppo nakki kaiken kaikkiaan. Akselin välin mittasivat, runkonumeron tarkastus / kuvaus, vaihdelaatikon kyljestä, valumerkinnöistä kuva, moottorin valmistusnumerosta kuva, ja renkaitten kokojen tarkastus, siinä kaikki.
Lähipäivinä kunhan kerkeävät paperihommat tehdä niin saan kilven hakea.
Siirtolupa 15 €. Siirtovakuutus 1 päivä 14 €. Rekisteröintikatsastus 61 €. Yht.90 €
Lähipäivinä kunhan kerkeävät paperihommat tehdä niin saan kilven hakea.
Siirtolupa 15 €. Siirtovakuutus 1 päivä 14 €. Rekisteröintikatsastus 61 €. Yht.90 €
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
kari t kirjoitti: ↑19 Tammi 2022, 20:35Katsastusasemalla käyty, helppo nakki kaiken kaikkiaan. Akselin välin mittasivat, runkonumeron tarkastus / kuvaus, vaihdelaatikon kyljestä, valumerkinnöistä kuva, moottorin valmistusnumerosta kuva, ja renkaitten kokojen tarkastus, siinä kaikki.
Lähipäivinä kunhan kerkeävät paperihommat tehdä niin saan kilven hakea.
Siirtolupa 15 €. Siirtovakuutus 1 päivä 14 €. Rekisteröintikatsastus 61 €. Rekisteröinti liitteineen 19 €. Rekisterikilpi 5.59 €. vakuutus pohjola 35,86 €. 150,45 €.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mitä merkitystä rekisteröidessä on moottorin tai vaihteiston numeroilla on oikeasti ?
Samoin kuin rengaskoolla . sehän traktoreissa yleensä muutenkin vaihtelee.
Monissa traktorien rek otteissa on toki rengaskoko mainittu, mutta lisätiedoissa tms on erikseen maininta että "vaihtelee "
Samoin kuin rengaskoolla . sehän traktoreissa yleensä muutenkin vaihtelee.
Monissa traktorien rek otteissa on toki rengaskoko mainittu, mutta lisätiedoissa tms on erikseen maininta että "vaihtelee "
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mielestäni ei mitään, kuitenkin noin tekivät tämän koneen kohdalla.jusape kirjoitti: ↑22 Tammi 2022, 02:26Mitä merkitystä rekisteröidessä on moottorin tai vaihteiston numeroilla on oikeasti ?
Samoin kuin rengaskoolla . sehän traktoreissa yleensä muutenkin vaihtelee.
Monissa traktorien rek otteissa on toki rengaskoko mainittu, mutta lisätiedoissa tms on erikseen maininta että "vaihtelee "
Rengaskokojen kohdalla mainitsin että, esim. omistajan käsikirjassa vaihtoehtoisesti eturenkaat 7.50-16, takarenkaat 13.6 -28.
Pääasia on että, kone on nyt rekisterissä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös sen pitäisi pelkän runkonumeron riittää että se löytyy ja täsmää papereihin, sekä että laite muistuttaa rekisteröitävää konetta.
Muulla ole mitään merkitystä, onko edes ajokunnossa oleva laitos.
Muulla ole mitään merkitystä, onko edes ajokunnossa oleva laitos.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15 Tammi 2022, 08:02
- Konekalustoani: Nuffield 4/65, Allis-Chalmers D270, Allis-Chalmers B-10, Ford F500 ´53
- Paikkakunta: Kouvostoliitto-Iitti
Jep. Toissa Perjantaina kävin rekisteröimässä omiin nimiin kilvettömän ja paperit hukassa olevan koneen pelkällä runkonumerolla.
Nuffield 4/65 '68, Allis-Chalmers D270, Allis-Chalmers B-10, Ford F500 '53
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mikä ongelma tässä nyt on, mielestäni ei mitään. Kyseessähän oli paperiton traktori, eivät voineet verrata mihinkään papereihin joihinka jusape viittaa.
Minun puolestani olisivat voineet kuvata vaikka jokaisen mutterinkin mitä nuhvista löytyy.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Mulle taas kävi ton oman rattorin rekisteröinnin kanssa kummallisesti.
Ostin laitteen rekisteristä poistettuna. Niin se myyjän mukaan piti olla.
Nyt soitelin trafille ja kysyin mitä pitää tehdä, että saan rekisteriin.
Trafin virkailija kysyi, tiedänkö millä tunnuksella se on ollut aiemmin rekisterissä.
Kävi ilmi, että traktori onkin edelleen alkuperäisen 1960 myyjäliikkeen nimissä ja nyt jo edesmennyt "omistaja" on ollut haltijana koska kyseessä oli osamaksukauppa. Omistajan vaihdos on jäänyt aikanaan viemättä ajoneuvorekisteriin. Minulle traktorin myynyt on alkuperäisen omistajan perillinen ja oli siinä käsityksessä että traktori on poistettu rekisteristä. Sepä olikin vain poistettu liikennekäytöstä.
Monen mutkan ja puhelinsoiton jälkeen asia alkaa selviämään ja nyt odotellaan luovutustodistusta tai kauppakirjaa yhtiöstä, jolle kyseisen myyjäliikkeen liiketoiminta on vuosien saatossa periytynyt.
Oma moka. Olisi pitänyt varmistaa asia trafilta ennen kauppoja.
Mistään huijauksesta tässä ei ole kyse. Olen myyjän kanssa ennestään tuttu ja molemmat olemme yhtä hämmästyneistä, että kuinkas tässä näin pääsi käymään.
Ostin laitteen rekisteristä poistettuna. Niin se myyjän mukaan piti olla.
Nyt soitelin trafille ja kysyin mitä pitää tehdä, että saan rekisteriin.
Trafin virkailija kysyi, tiedänkö millä tunnuksella se on ollut aiemmin rekisterissä.
Kävi ilmi, että traktori onkin edelleen alkuperäisen 1960 myyjäliikkeen nimissä ja nyt jo edesmennyt "omistaja" on ollut haltijana koska kyseessä oli osamaksukauppa. Omistajan vaihdos on jäänyt aikanaan viemättä ajoneuvorekisteriin. Minulle traktorin myynyt on alkuperäisen omistajan perillinen ja oli siinä käsityksessä että traktori on poistettu rekisteristä. Sepä olikin vain poistettu liikennekäytöstä.
Monen mutkan ja puhelinsoiton jälkeen asia alkaa selviämään ja nyt odotellaan luovutustodistusta tai kauppakirjaa yhtiöstä, jolle kyseisen myyjäliikkeen liiketoiminta on vuosien saatossa periytynyt.
Oma moka. Olisi pitänyt varmistaa asia trafilta ennen kauppoja.
Mistään huijauksesta tässä ei ole kyse. Olen myyjän kanssa ennestään tuttu ja molemmat olemme yhtä hämmästyneistä, että kuinkas tässä näin pääsi käymään.
Viimeksi muokannut Nelitahtari, 23 Tammi 2022, 16:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15 Tammi 2022, 08:02
- Konekalustoani: Nuffield 4/65, Allis-Chalmers D270, Allis-Chalmers B-10, Ford F500 ´53
- Paikkakunta: Kouvostoliitto-Iitti
kari t kirjoitti: ↑23 Tammi 2022, 15:28Mikä ongelma tässä nyt on, mielestäni ei mitään. Kyseessähän oli paperiton traktori, eivät voineet verrata mihinkään papereihin joihinka jusape viittaa.
Minun puolestani olisivat voineet kuvata vaikka jokaisen mutterinkin mitä nuhvista löytyy.
Eihän nyt mitään ongelmaa. Siitä ei siis löytynyt runkonumeron perusteella mitään että olisi siis koskaan ollut rekisterissä? Nämä on mielenkiintoisia, itsellänikin vielä pari paperitonta . Saa nähdä miten niiden kanssa.
Nuffield 4/65 '68, Allis-Chalmers D270, Allis-Chalmers B-10, Ford F500 '53
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ainut paperi oli minun itseni tekemä kauppakirja, toki siinä oli minun merkitsemäni runkonumero.duel kirjoitti: ↑23 Tammi 2022, 15:49
Eihän nyt mitään ongelmaa. Siitä ei siis löytynyt runkonumeron perusteella mitään että olisi siis koskaan ollut rekisterissä? Nämä on mielenkiintoisia, itsellänikin vielä pari paperitonta . Saa nähdä miten niiden kanssa.
Tämä nuhvi on aikoinaa Ruotsista hankittu, viimeinen havainto veromerkissä 1973.
Toisessa katsastusasemalla olisi pitänyt Ruotsin kansllisarkistosta hommata historiatiedot, lisäksi tullauspaperi tullista, joten jokaisella asemalla näyttää olevan erillainen toimintatapa.
Suomessa tämä kone ei ole nähtävästi koskaan ollut rekisterissä.
Juuri katselin kuudesta eri traktorin rekisteriotteesta rengastietoja, kaikissa rengaskoot otteessa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !