letkulämmitin
Valvoja: automies560
hei vaan kaikille,ny tarvis vinkkejä ja neuvoja miten ois järkevin tapa laittaa letkulämmitin 342 vm-63 ja oisko jollain ehken laittaa vaiks kuvia miten ootte näitä laitellu.. alkaa olla kelit sitä luokka et jotain tarvis ny tehä.en saanu kautta osannu laittaa kuvaa omasta ajokista,vaa huomen sekin ehkä onnistuu.. kiitos kaikille jo etukäteen..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lyhyesti ilma kuvia. Nesteitten tyhjennyshanan paikalta lähtö, väliin letkulämmittäjä, lämmittäjältä letku termostattikoteloon, lämpöanturin viereiseen reikään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Normaali putkikierre, jos en ihan väärin muista niin 1/2"
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 452
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Vähän ajankohtainen aihe itsellekin.
Eikö siihen hanan reikään käy mikään Defan tai Galixin vastuselementti?
Eikö siihen hanan reikään käy mikään Defan tai Galixin vastuselementti?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja tuohan on virtausten kannalta täysin takaperoisesti ja päin helvettiä asennettu.
Kuuman pitää mennä ylemmäs ja lohkon alareunasta kylmät liemet lämmitinelementille.
Lisäksi tuossa hanassa ja lohkossa ei ole kuin ehken 1/4" reikä, eli millikoossa ilmaistuna jokin 6.35mm.
Ahdistaa vedenkiertoa. Ja helposti äkkiä lämmitin on paskana.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Ehkei ihan helvettiä kohi mutta päin honkia kuitenkin Olin jo tietoinen kylläkin että väärin meni. Tuo hana joutaa veke kylläkin ja muutan sen. Pitää vielä sen verran lisätä kun eka kertaa asentelin letkulämmittimiä, ainoastaa massikkaan kerran vaihdoin lohkolämmittimen. Tekevälle sattuu ja opitaanhan lisääjusape kirjoitti: ↑01 Joulu 2021, 02:12Ja tuohan on virtausten kannalta täysin takaperoisesti ja päin helvettiä asennettu.
Kuuman pitää mennä ylemmäs ja lohkon alareunasta kylmät liemet lämmitinelementille.
Lisäksi tuossa hanassa ja lohkossa ei ole kuin ehken 1/4" reikä, eli millikoossa ilmaistuna jokin 6.35mm.
Ahdistaa vedenkiertoa. Ja helposti äkkiä lämmitin on paskana.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 452
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Kuinkahan sellainen toimisi, että pistäisi syyläriltä tulevan alavesiputken poikki nousevalta osalta ja siihen väliin letkulämmitin.
Siis siitä valurautaiseta putkesta pätkä pois välistä ja tilalle vastus letkunpätkillä liitettynä.
Kiertäisikö lämmin vapaalla kierrolla lohkoon ja kanteen?
Siis siitä valurautaiseta putkesta pätkä pois välistä ja tilalle vastus letkunpätkillä liitettynä.
Kiertäisikö lämmin vapaalla kierrolla lohkoon ja kanteen?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Hyvin toimii, minulla on vm.1958 kolmosessa noin laitettu lämmitin.Nelitahtari kirjoitti: ↑28 Joulu 2021, 23:20 Kuinkahan sellainen toimisi, että pistäisi syyläriltä tulevan alavesiputken poikki nousevalta osalta ja siihen väliin letkulämmitin.
Siis siitä valurautaiseta putkesta pätkä pois välistä ja tilalle vastus letkunpätkillä liitettynä.
Kiertäisikö lämmin vapaalla kierrolla lohkoon ja kanteen?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 452
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Toimii muuten todella loistavasti alavesiletkuun asennettu Defa.
Aluksi tuntui, että vapaakierto ei toimi kunnolla mutta ensimmäisen kunnon ajolenkin jälkeen on kiertänyt hyvin. Ilmaisesti oli vielä ilmaa jossain joka poistui vasta kun termostaatti aukesi.
Nyt ei lämmittimen termostaatti katko ollenkaan ja kansi alkaa lämmetä takaosaa myöten melko nopeasti.
Aluksi tuntui, että vapaakierto ei toimi kunnolla mutta ensimmäisen kunnon ajolenkin jälkeen on kiertänyt hyvin. Ilmaisesti oli vielä ilmaa jossain joka poistui vasta kun termostaatti aukesi.
Nyt ei lämmittimen termostaatti katko ollenkaan ja kansi alkaa lämmetä takaosaa myöten melko nopeasti.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos