460 ulosotto pyörii koko ajan
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Sieltähän se vaan selvisi. Kiitoksia
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
sehän selvisi sitten, taitaa olla vanhempi reppu vaihdettu.
tarkistin itsekkin tuon asian ja eihän 460.sen repussa mitään uraa tuossa reiässä ollut.
O-renkaan urakin on pultattavassa laakeripesässä.
Taitaa olla vaikeapaikka korjata vaikka noita reppujahan on korjattu hitsaamalla ihan hyvällä menestyksellä.
tarkistin itsekkin tuon asian ja eihän 460.sen repussa mitään uraa tuossa reiässä ollut.
O-renkaan urakin on pultattavassa laakeripesässä.
Taitaa olla vaikeapaikka korjata vaikka noita reppujahan on korjattu hitsaamalla ihan hyvällä menestyksellä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarkastappas vielä milloin 460:sesi on valmistettu.
Ihan vain sen takia jotta saataisi selville onko mahdollisesti 460:sisä ollut myös tuo vanhemman mallin peräreppu alkuperäisenä.
https://nuhvi.fi/index.php/fi/tietopank ... uhvisi-ika
Ihan vain sen takia jotta saataisi selville onko mahdollisesti 460:sisä ollut myös tuo vanhemman mallin peräreppu alkuperäisenä.
https://nuhvi.fi/index.php/fi/tietopank ... uhvisi-ika
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Omistajan käsikirjan mukaan 460.sessä työntövarren korvakkeen kiinitys ns.saranakorvake (Belleville-levymekanismi).kari t kirjoitti: ↑11 Tammi 2021, 21:53 Tarkastappas vielä milloin 460:sesi on valmistettu.
Ihan vain sen takia jotta saataisi selville onko mahdollisesti 460:sisä ollut myös tuo vanhemman mallin peräreppu alkuperäisenä.
https://nuhvi.fi/index.php/fi/tietopank ... uhvisi-ika
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Valun perusteella 6.12.1963
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Elikkä loppupuolen 640:siä. 460:stä valmistettu 1961 - 64.
Fouria valmistettu vielä 1961, joten alkupään 640:sissä saattaa ollakin tuo vanhemman mallinen peräreppu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Pystyykö tuon käpälä vaihtamaan tuossa paikallaan?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pystyy, tuosta FL kohdalla olevasta tapista, ensin sokka pois ja sitten tappi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Jep. Kiitoksia.
Käpälä tilattu.
Käpälä tilattu.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
nyt on uusi käpälä paikoillaan. Mitenkä kannattaisi yrittää irrottaa tuo kaksois kytkimen levy että näkisi rupeaako se pelaamaan. Kytkin on ollut pari vuotta jumissa niin on varmaan liimautunut hyvin kiinni.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsenten kirjastosta: Korjausohjekirjat Nuffield 10/42- 10/60 osiossa kytkin, sieltä löytyy ohjeita.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tässä vaihessa kannattaa tarkastella myös painelaakerit ja voimanoton kytkinlevy.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !