460 ulosotto pyörii koko ajan
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Oisko neuvoja ja tietoo. Nuhvi 460 ulosotto pyörii koko ajan. Kytkin remontti tehty 2017. Nuhvissa kaksoiskytkin.
Ulosotto jäi jumiin kun nostin linkoa talvella ja nivelakseli oli liian pitkä ja se työnsi ulosoton akselia sisään päin. Nyt meinasin ottaa takarepun irti ja katsella mitä sinne kuuluu.
Onko vinkkiä mitä kannattaa katsella samalla sieltä kun on perä auki.
Ulosotto jäi jumiin kun nostin linkoa talvella ja nivelakseli oli liian pitkä ja se työnsi ulosoton akselia sisään päin. Nyt meinasin ottaa takarepun irti ja katsella mitä sinne kuuluu.
Onko vinkkiä mitä kannattaa katsella samalla sieltä kun on perä auki.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olettaisi, että ulosoton akselin öljytiivistekotelossa oleva lukkorengas on antautunut ja tästä johtuen ulosottoakseli on päässyt liikaa eteenpäin.archimedes kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 07:50 Oisko neuvoja ja tietoo. Nuhvi 460 ulosotto pyörii koko ajan. Kytkin remontti tehty 2017. Nuhvissa kaksoiskytkin.
Ulosotto jäi jumiin kun nostin linkoa talvella ja nivelakseli oli liian pitkä ja se työnsi ulosoton akselia sisään päin. Nyt meinasin ottaa takarepun irti ja katsella mitä sinne kuuluu.
Onko vinkkiä mitä kannattaa katsella samalla sieltä kun on perä auki.
Repun kannessa oleva surullisenkuuluisa sokka kannattaa tarkastaa / uusia tässä vaiheessa kun otat repun pois paikaltaan.
Toimiiko hydrauliikka normaalisti, mitkä on paineet pääjärjestelmän ulosotosta mitattuna ?
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Jep. Täytyypä tarkastaa. hydrauliikka toimii normaalisti ja jaksaa nostella vielä motin märkiä koivuja. Paineita en pysty mittaamaan.
Huomenna alkaa purku hommat niin sit oon viisaampi.
Huomenna alkaa purku hommat niin sit oon viisaampi.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
Täytyypä tehdä tommonen ensiviikolla ihan mielenkiinnosta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
enpä tunne tarkemmin tuota kaksoiskytkin vaihteiston rakennetta mutta jos ulosotto akseli on saanut iskun sisäänpäin ja pyörii koko ajan niin epäilisin onko vaihteiston ala-akselin ja ulosotto akselin välissä oleva pusla jotenkin vaurioittunut ja siksi akselin pyörii koko ajan. akselit olisi siis jotenkin tarttuneen toisiinsa kiinni.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
No niin. Nyt on avattu ja todettu. Lukkorengas on öljytiivistekotelosta lentänyt ja ilmeisesti jauhautunut. On näköjään joskus ennenkin särkynyt kun oli juottamalle korjattu lukkorenkaan uraa. No, nyt sieltä puuttuu lähes koko ura. Ei saa enää rengasta kiinni.
Elikkä perä reppu ois hakusessa.
Todettiin myös että kytkimen puolellakin on jotain häikkää.
Elikkä perä reppu ois hakusessa.
Todettiin myös että kytkimen puolellakin on jotain häikkää.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tuon öljynttiivistekotelon takia tarvii koko reppua vaihtaa. Joltakin varmaan löytyy tuo osa, numero 28.
Kysäiseppäs Hahton Maurilta 0400-335350
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... 0)0001.PDF
Kysäiseppäs Hahton Maurilta 0400-335350
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... 0)0001.PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
kerran oon tuommosen 460:sen repun purkanut eikä tuossa urassa tainnut kyllä mitään rengasta olla.
Se lukkorengashan on laakeripesässä mikä tulee kiinni kolmella pultilla reppuun, reiät näkyy kuvassa. rengas pitelee laakerin kiinni pesässä.
Tuohon taitaa olla vaihdettu fourin putkiakseli jossa pitkät boorit.
460:sen putkiakselissa pitäs näkyä ja olla laakeriholkki putkiakselin takapäässä.
Se lukkorengashan on laakeripesässä mikä tulee kiinni kolmella pultilla reppuun, reiät näkyy kuvassa. rengas pitelee laakerin kiinni pesässä.
Tuohon taitaa olla vaihdettu fourin putkiakseli jossa pitkät boorit.
460:sen putkiakselissa pitäs näkyä ja olla laakeriholkki putkiakselin takapäässä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Fourin putkiakseli tuo on, huomaa myös tuosta hammaspyörän kytkentä viisteestä, noinhan ne on tehtaalla tehty eli hitsaamalla tuo boori osa.
460:sen putkiakselissa on noin 40mm tyhjää tilaa tuolla boorien keskellä ja tuo hammaspyörän kytkentäviiste puuttuu.
Noilla osilla siis ulosottoakseli pyörii aina samalla kun hydraulipumppukin.
Tuossa tilanteessa voisi ainakin tarkistaa tuon putkiakselin siirtohaarukan ja vivuston kunnon jos ei kunnolla ole voimanottoa irrottanut. ja sen ulkopuolisen vivun 3-lovisen ohjainpellin säädöt voisi myös tarkistaa.
voisin itsekkin jossain välissä tutkia irtorepusta mikä tuon uran tarkoitus oikein on, tuohon reikään tiivistyy vain O-rengas muistaakseni.
460:sen putkiakselissa on noin 40mm tyhjää tilaa tuolla boorien keskellä ja tuo hammaspyörän kytkentäviiste puuttuu.
Noilla osilla siis ulosottoakseli pyörii aina samalla kun hydraulipumppukin.
Tuossa tilanteessa voisi ainakin tarkistaa tuon putkiakselin siirtohaarukan ja vivuston kunnon jos ei kunnolla ole voimanottoa irrottanut. ja sen ulkopuolisen vivun 3-lovisen ohjainpellin säädöt voisi myös tarkistaa.
voisin itsekkin jossain välissä tutkia irtorepusta mikä tuon uran tarkoitus oikein on, tuohon reikään tiivistyy vain O-rengas muistaakseni.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"voisin itsekkin jossain välissä tutkia irtorepusta mikä tuon uran tarkoitus oikein on, tuohon reikään tiivistyy vain O-rengas muistaakseni."
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... 0)0001.PDF
Tuostahan linkittämästäni kuvasta näkyy selvästi tuon uran tarkoitus osanumero 39 o-rengas. Muut osat no:sta 23 - 28 tulee kotelon sisälle.
Minulla ei ole kokemusta tuon 460:sen öljytiivistekotelon purkamisesta, sensiaan kymppimallien koteloon olen vaihtanut kaikki sisähilut o-.rengasta myöten. Käyn varikolla katsomassa kymppimallin irtorepun onko siinä tuo ura olemassa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... 0)0001.PDF
Tuostahan linkittämästäni kuvasta näkyy selvästi tuon uran tarkoitus osanumero 39 o-rengas. Muut osat no:sta 23 - 28 tulee kotelon sisälle.
Minulla ei ole kokemusta tuon 460:sen öljytiivistekotelon purkamisesta, sensiaan kymppimallien koteloon olen vaihtanut kaikki sisähilut o-.rengasta myöten. Käyn varikolla katsomassa kymppimallin irtorepun onko siinä tuo ura olemassa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 09 Loka 2007, 12:21
- Paikkakunta: varkaus
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliskohan kuitenkin niin, että alkupään 342:sä ja 460:ssä oliskin tuo vanhemman mallin peräreppu, elikkä kiinteä työntövarren korvakko, siinä on tuo lukkorenkaan paikka perärepussa ei kotelossa.
Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_0628.JPG <
Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_0628.JPG <
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !