Olisi tarve vaihtaa Nuffield 3 takapään tiiviste. Olikohan tuohon ohjeita saatavilla?
Tarviiko katkaista, vai pelkästään purkaa auki?
Nuffield 3 kampiakselin takapään tiivisteen vaihto
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mitähän mahdat tarkoittaa takapään tiivisteellä ? Jos tarkoitat moottorin kampiakselin takapään tiivistettä, niin siellä ei ole mitään tiivistettä, vain ns. vastakierretiivistys.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Moittorin kampiakselia tarkoitin otsikon kampiakselilla. Ok.
Kone kun vuotaa öljyä alleen, niin otaksuin moittorin kampiakselin takapään akselitiivisteen vuotavan.
Mikähän siellä yleensä sitten vuotaa?
Mikä on tuo vastakierretiivistys? Ja mitä vaatii sen mahdollinen korjaaminen - vai voiko vuodon syy olla edes siinä?
Kone kun vuotaa öljyä alleen, niin otaksuin moittorin kampiakselin takapään akselitiivisteen vuotavan.
Mikähän siellä yleensä sitten vuotaa?
Mikä on tuo vastakierretiivistys? Ja mitä vaatii sen mahdollinen korjaaminen - vai voiko vuodon syy olla edes siinä?
Viimeksi muokannut Chili, 24 Loka 2020, 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onneksi minua opastettiin! Olisin muuten ostanut tuon takapään tiivisteen jo ennakkoon!
https://www.charnleys.com/part/nuffield ... crank-seal
https://www.charnleys.com/part/nuffield ... crank-seal
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllähän sieltä tuollainen osa löytyy, varaosakirjassakin näyttää tuollainen olevan.Chili kirjoitti: ↑24 Loka 2020, 10:53 Onneksi minua opastettiin! Olisin muuten ostanut tuon takapään tiivisteen jo ennakkoon!
https://www.charnleys.com/part/nuffield ... crank-seal
Varmaan lähes kymmenen vuotta sitten käytiin täälläkin kovasti keskusteluja kyseisestä tiivisteestä, silloin nuorenpi kaarti väitti, ettei siellä mitään tiivistettä ole vain ns.vastakierretiivistys.
Huomenna käyn varikolla kuvaamassa kampiakselin takapään ja kyseisen osan, jatketaan keskustelua sitten.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... iviste.PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Ei siellä tiivistettä ole. Tuo kuvan osa on juurikin se kampiakselilla olevan vastakierteen palauttaman öljyn kerääjä. Halkeaa kahtia jolloin asennettavissa.
Vika voi olla siinä, että vastakierteen urat on täyttyneet karstaliasta jolloin ne ei enää siirrä öljyä takaisinpäin vaan öljy pääsee tulemaan pikkuhiljaa ulospäin.
Vika voi olla siinä, että vastakierteen urat on täyttyneet karstaliasta jolloin ne ei enää siirrä öljyä takaisinpäin vaan öljy pääsee tulemaan pikkuhiljaa ulospäin.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Ainakin mulla 460 nuffissa ei tiivistettä vaan tuo vastakierre systeemi, jota vielä ihmettelin miten öjyt pysyvät sisällä. Kyselin siitä Marjakankaaltakin ja täällä foorumillakin oli juttua. Sitten tuota tiivistenarua kaupataan kampiakselille, sillä ei ole mitään tekemistä kampiakselin takapään tiivstämisen kanssa.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tässäpä nämä lupaamani kuvat BMC koneen kampiakselin takapään öljynpalautinkierteestä / tiivistekannesta ja muutamia juttuja 10/60: sen korjausohjekirjasta. Huomioikaa punaisella yliviivattu kohta teknisistä tiedoista.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_0515.JPG < Vasenpaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_0515.JPG < Vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tarvitse katkaisuhoitoa, moottori täytyy otta pois paikaltaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !