Leyland 255 koneremppa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei paha homma. Koneesta oljyt ja nesteet pois. Kansi irti. Leukussa vissiin pitää irroittaa kolmiotuki. Öljypohja irti. Kiertkankien pultit auki. Mäntä yläkautta pois paikaltaan. Putket ulosvetäjällä irti. Siinä lyhyesti, apuja sitten jatkossa jos ja kun tarviit.Jani1990 kirjoitti: Onko millanen homma.putkien pois otto ja uusien asennus?muita vinkkejä hommaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kolmiotuki on koneen alla, etuakselilta vaihdelaatikkoon päin.
Putkien asennus: Suojaa kiertokankien kaulat. Puhdista moskat pois lokista. Puhdista alapään tiivisteurat, ne missä on O-rengas.
Kokeile uusia putkia ilman O-rengasta paikoilleen, pitäis pyöriä helposti, ei saa jumittaa.
Sylinteri putken ulkonema ( lokin pinnan yläpuolella) 0.08-0,15 mm, korkeusero 0,02 mm.
Putekien lopullinen asennus: Tiivisteuraan Hylomar masaa, o-rengas paikoilleen, hylomaaria o-renkaan päälle, sekä putken alaosaan, painat putket paikoilleen, ei lyömällä.
Tuollaisella systeemillä minä painan putket paikilleen. Tasaisesti pyörität molempia muttereita yhtäaikaa.
Ammattimiehet korjailkoot neuvoja.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hylomar lie tarkoitettu ensisijaisesti massa-kannentiivisteiden lisätiivisteeksi.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No eipäs ole.
Ei toimi yksinään tasotiivisteenä, mutta paperitiivisteen kanssa kyllä.
Ja myös sylinteriputken O-renkaan kanssa.
Helppo purettavuus on myös plussaa.
Käytän moottorin kasauksessa, kestää öljyt sisällä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mutta alkujaan kehitetty massa-kannentiivisteiden lisätiivistykseksi, jenkkilässä kiihdytyshemmoille ....
Loctite 5923 tiivistelakka on halvempaa ja ajaa saman asian alapään oorenkaiden tiivistyksessä, normi-paskakoneissa .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Käytännössähän jos ja kun tiivisteura on kunnossa, ei ole ruostunut pahasti, ei tarvitse mitään massoja tiivistämiseksi.
Itsekin olen joskus laittanu pelkällä mäntysuovalla putket paikoilleen ja hyvin on pysynyt nesteet ja öljyt erillään.
Sen jälkeen kun sain kymppimallien nuhvien korjausohjekirjan olen käyttänyt aina Hylomaaria.
https://www.puuilo.fi/HYLOMAR-TIIVISTYSLIIMA-80ML
Itsekin olen joskus laittanu pelkällä mäntysuovalla putket paikoilleen ja hyvin on pysynyt nesteet ja öljyt erillään.
Sen jälkeen kun sain kymppimallien nuhvien korjausohjekirjan olen käyttänyt aina Hylomaaria.
https://www.puuilo.fi/HYLOMAR-TIIVISTYSLIIMA-80ML
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Aina ollut siinä uskossa että on Rolls-Roycen kehittämä tökötti.jusape kirjoitti: ↑02 Syys 2020, 22:40Mutta alkujaan kehitetty massa-kannentiivisteiden lisätiivistykseksi, jenkkilässä kiihdytyshemmoille ....
Loctite 5923 tiivistelakka on halvempaa ja ajaa saman asian alapään oorenkaiden tiivistyksessä, normi-paskakoneissa .....
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Putkien koron mittaus magneettijalkaisella heittokellolla , mittatarkkuus kellossa oltava 0.01mm.
Olake n.0.09-0.15 mm lohkopinnan yli, putkien keskinäinen korkoero oltava 0.03mm sisällä.
Keinuvipuakselien pulttien momentti, pienet 5/16" pultit 20Nm ja ne pari isompaa 3/8" pulttia 40Nm.
Venttiilivälys ensin saa olla 0.35mm kun jälkikiristyksen jälkeen kuitenkin uudelleen säädettävä.
Ohjearvo 0.33mm eli "löysä" 0.30 tai "nahkea" 0.35mm
Olake n.0.09-0.15 mm lohkopinnan yli, putkien keskinäinen korkoero oltava 0.03mm sisällä.
Keinuvipuakselien pulttien momentti, pienet 5/16" pultit 20Nm ja ne pari isompaa 3/8" pulttia 40Nm.
Venttiilivälys ensin saa olla 0.35mm kun jälkikiristyksen jälkeen kuitenkin uudelleen säädettävä.
Ohjearvo 0.33mm eli "löysä" 0.30 tai "nahkea" 0.35mm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sylinteriputkien koron mittauksessa on muitakin tapoja mitä heittokello.
Heittokello löytyy minultakin, mutta käytän pääasiassa nuhvin alkuperäisen korjausohjekirjan antamaa ohjetta.
Ensimmäinen kuva, kuvassa on vanhanmallinen putki jossa ei ole liekkirengasta, mittausta ei suoriteteta liekkirenkaan päältä.
Toisena työkaluna on toisen kuvan mukainen työntömitta.
Jo edesmennyt nuhvin / leukun huoltomies kertoi että, riitää kun esim. työntömitan päällä työntää lohkon tasopinnasta ja jos tökkää putken se riittää. Kannatta kuitenkin pysyä noissa annetuissa mitoissa.
Heittokello löytyy minultakin, mutta käytän pääasiassa nuhvin alkuperäisen korjausohjekirjan antamaa ohjetta.
Ensimmäinen kuva, kuvassa on vanhanmallinen putki jossa ei ole liekkirengasta, mittausta ei suoriteteta liekkirenkaan päältä.
Toisena työkaluna on toisen kuvan mukainen työntömitta.
Jo edesmennyt nuhvin / leukun huoltomies kertoi että, riitää kun esim. työntömitan päällä työntää lohkon tasopinnasta ja jos tökkää putken se riittää. Kannatta kuitenkin pysyä noissa annetuissa mitoissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nostomännän tiivisteen vuoto ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mahdollisia vuotopaikkoja on nostomännän lisäksi takaiskuventtiili (255:ssa sijaitsee painesuodattimen yhteydessä) ja itse nostolaiteventtiili.
Nostomäntähän ei täysin tiivis rakenteellisesti olekaan koska tiivistetty samanlaisilla renkailla kuin männänrenkaat.
Nyt ulkomuistista, kesällä tuli lueskeltua Leylandin korjaamokirjaa, niin tuohon taisi olla sellainen tarkastusohje että nostetaan nostolaitteella taakka ylös, jätetään ylös ja sammutetaan moottori. Kun taakka on laskeutunut alas, avataan nostolaitteen kansi ja tarkastellaan onko männän yläpuolella öljyä. Pieni määrä taisi olla normaalia mutta isompi määrä viittasi männän liialliseen vuotoon.
Nostomäntähän ei täysin tiivis rakenteellisesti olekaan koska tiivistetty samanlaisilla renkailla kuin männänrenkaat.
Nyt ulkomuistista, kesällä tuli lueskeltua Leylandin korjaamokirjaa, niin tuohon taisi olla sellainen tarkastusohje että nostetaan nostolaitteella taakka ylös, jätetään ylös ja sammutetaan moottori. Kun taakka on laskeutunut alas, avataan nostolaitteen kansi ja tarkastellaan onko männän yläpuolella öljyä. Pieni määrä taisi olla normaalia mutta isompi määrä viittasi männän liialliseen vuotoon.