Leyland 262 toinen jarru jumittaa
Valvoja: automies560
Turvauduttava teidän apuun taas.Ostin reilu viikko sitten Leyland 262 synchro ja siihen vaihdettiin ennen kauppoja vas,puolen jarrupaisutin ajelin sen kotio ja nyt seiso pihassa 3.päivää ja lähdin äsken lenkille ja huomasin että menee raskaasti ja pysähdyin niin huomasin että jarru jumittaa ajelin eteen ja taakse ja pääsin parkkipaikalle ja otin raudan pois joka piti molempia polkimia yhdessä.Ajelin eteen ja jarruttelin ja rempattu puoli pelas mutta oikea puoli jarruttaessa vetää lukkoon ja jää jumiin pitää ajaa eteen ja taakse että vapautuu ja oikea poljin painuu paljon alemmaksi misen alan selvitteleen vikaa tosiaan eka traktori ja aika voimaton noiden korjauksessa pitää joku pyytää jeesaan kun sais vikaa selville.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ensimmäiseksi kokeile säätää jarruja osa no:sta 5, jos ei tehoa niin sitten toimi linkistä löytyvien ohjeitten mukaan.
Ei tarvitse olla seppä syntyessään, kyllä tekemällä oppi. Ei muuta kuin rohkeasti vain yrittämään.
Tuumainen lenkki / hylsäsatsi välttämätön leukunkin korjauksissa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... jarrut.PDF
Ei tarvitse olla seppä syntyessään, kyllä tekemällä oppi. Ei muuta kuin rohkeasti vain yrittämään.
Tuumainen lenkki / hylsäsatsi välttämätön leukunkin korjauksissa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... jarrut.PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos lyö "hallitsemattomasti" jarrun lukkoon, on syytä vaihdella levittimen palautinjouset ja kuulat + jarrulevyjen kitkapinnat.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Juu uudet paisuttimen tilaan sillekin puolen sillä vasen oli kaa een näköinen ja halkeema ja kitkapinnat myös ja piti osat tilailla mutta en saanut Tmi:Leypartsia kiinni.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Marjakankaalta löytyy myös, samasta paikasta hankkivat molemmat leukunkin varaosat.
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... 165mm.html
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... 165mm.html
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuossa kun on nestekäyttöiset jarrut, niin kannattaisi kiinnittää huomiota myös pää- ja työsylinterien kuntoon, niiden ja muun mekanismin jumittelu voi aiheuttaa kuvaamasi kaltaista oiretta. Traktorin eestaas liikuttelu nytkyttää paisutinta ja voi siksi auttaa jarrusylinteriä palautumaan.
Katsopas täältä esimerkkiä, rullaa viimeisiin viesteihin:
https://foorumi.nuhvi.fi/viewtopic.php? ... 1&start=90
Sitten vasta kannattaa tehdä säädöt kun on varmistettu että käyttömekanismit toimivat ja liikkuvat kunnolla.
Katsopas täältä esimerkkiä, rullaa viimeisiin viesteihin:
https://foorumi.nuhvi.fi/viewtopic.php? ... 1&start=90
Sitten vasta kannattaa tehdä säädöt kun on varmistettu että käyttömekanismit toimivat ja liikkuvat kunnolla.