Leyland 285
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Voi sen tehdä näinkin päin. Tuore harrastaja lähetti kuvia ja pyysi laittamaan tänne esimerkkinä.
- Liitteet
-
- SAVE_20200518_150739.jpg (81.79 KiB) Katsottu 5886 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Lisäkuvat
- Liitteet
-
- SAVE_20200518_150733.jpg (59.9 KiB) Katsottu 5884 kertaa
-
- SAVE_20200518_150748.jpg (74.46 KiB) Katsottu 5884 kertaa
-
- SAVE_20200518_150743.jpg (76.11 KiB) Katsottu 5884 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Ja tuosta jäänyt alamutka tulee nyt minulle
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Voihan toki
Mutta minun koneella mennään metsään, ja sinne ei tuo alakautta putki sovellu.
Ja voimasavua on kiva katella
Mutta minun koneella mennään metsään, ja sinne ei tuo alakautta putki sovellu.
Ja voimasavua on kiva katella
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 56
- Liittynyt: 01 Maalis 2020, 20:43
- Konekalustoani: Leyland 2100
- NLCF r.y jäsen Nro: 579
Moi Jos vaihdat sen takalasin olisin kiinnostunut niistä vanhoista ikkunan karmeista
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei ole myynnissä...cityleukku kirjoitti: ↑02 Kesä 2020, 19:36 Moi Jos vaihdat sen takalasin olisin kiinnostunut niistä vanhoista ikkunan karmeista
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 56
- Liittynyt: 01 Maalis 2020, 20:43
- Konekalustoani: Leyland 2100
- NLCF r.y jäsen Nro: 579
Ok
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Koetin tänään tutkia omasta katon rakennetta, niin en minäkään äkkivilkaisulla saanut selvää miten se on kiinni. "Ylioppilas" - Junkkarissa katto on pikairrotteinen koska siinä koko katto on hätäuloskäynti, mutta näissä on kattoluukku erikseen. Sen sijaan, kattelin että ilmeisesti koko hytin yläosa kippaa taakse jos aukaisee ne kaksi isokantaista pulttia.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kolmesiipiset Fiskarsit tuli perässä ku litran mitta
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Ilmeisesti on KH-siipiset? Minulla on samanlaiset aurat, ehkäpä joku syksy saan itsekin niitä kuutosella vetää
Selvittelin kattoasiaa tässä ohessa kun omaa konetta tutkiskellut, niin nuo urakantaiset ruuvit, kaksi kattoluukun etupuolella ja kaksi takapuolella, kun aukaisee niin pitäisi katon lähteä irti. Katon alla on vahvat palkit jotka on pulteilla kiinni ohjaamossa ja nuo ruuvit kiinni niissä. Näytti siltä että jos hytin yläosan kippaa taakse, niin katkeaa etuseinän ja katon liitoskohdasta eli tuulilasi ei nouse mukana.
Selvittelin kattoasiaa tässä ohessa kun omaa konetta tutkiskellut, niin nuo urakantaiset ruuvit, kaksi kattoluukun etupuolella ja kaksi takapuolella, kun aukaisee niin pitäisi katon lähteä irti. Katon alla on vahvat palkit jotka on pulteilla kiinni ohjaamossa ja nuo ruuvit kiinni niissä. Näytti siltä että jos hytin yläosan kippaa taakse, niin katkeaa etuseinän ja katon liitoskohdasta eli tuulilasi ei nouse mukana.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
En tiedä millä siivillä on. Maailmanmestaruus aurat mainostarra niissä on
Sain hakemisen vaivalla nuo yheltä tutulta....
Täytyy irrottaa se katto tässä kesän aikana, samalla kun tekee muutakin huoltoa siihen, kiitos vinkistä
Sain hakemisen vaivalla nuo yheltä tutulta....
Täytyy irrottaa se katto tässä kesän aikana, samalla kun tekee muutakin huoltoa siihen, kiitos vinkistä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Itsekin asiaa miettinyt kun omaan tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi hydrauliikan muutos. Onko näissä vakiona muuta kuin se yksitoiminen venttiili repussa, optiona sitten saanut 1-2x kaksitoimisen? Eihän siinä vipukulississa ole kolmelle ulkoisen vivulle paikkaa.
Eikö se olisi paras kun laitat painelinjan väliin sarjanipalla lohkon, ja lohkolta oma paluu erikseen reppuun. Kippiliitin jäisi vapaaksi, saat vakiopaikalle lohkot ja tarvittaessa tuplaajaventtiilillä jakaa toisen niistä kahtia
Tämmöinen rakenne itsellä ollut mielessä.
Tuohon katon vuotoon. Oon huomannut saman ongelman, ja vesi tulee siitä kattoluukun alla olevan korotusreunan ja kattopellin välistä. Se reunus ei näytä olevan kuin kulmistaan hitsipisteillä kiinni, joten jos katto vieläpä rutussa niin varmasti vuotaa. Täytyy itselläkin jossain vaiheessa purkaa ja tutkia miten sen saisi fiksuiten tiivistettyä.