Mun 2100 on kans vaihtoon menos nuo moottorin kumityynyt. Tuo systeemi on vähä hanurista ku perä/laatikko kumminki kiinteä ja moottori kumityynyillä rungossa, toki sillä varmaanki haettu sitä että ei moottori resonoisi. Oon miettiny tuohon omaani jos laittais sen moottorin kiinteästi runkoon eli kumityynyt veks, mutta siitä en tiedä millainen siitä sitte käytännössä tulee että pelittäiskö niin? Nuo kumityynyt ku menee niin alkaa moottori ravistaan ja jos se kauan on niin aiheuttaa hallaa kytkimen/laatikon osille. Hieno leukku!nuhvi63 kirjoitti: ↑19 Huhti 2020, 16:40 Joo, kopin ja vanteet kun maalais niin olis hyvin nätti
Kytkin ravistaa, lienee ne kirotut moottorin kumityynyt vaihtokunnossa, käsijarru piti käydä altapäin laukasemassa pois.
Sivurajottimet on jotkut ihme sätökset.
Kopin laseista osa pleksiä, hirveet rämisijät.
Pakoputki on loppu, muutan sen tavan pystyputkeksi.
Ainahan näissä jotain pientä on
Leyland 285
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Maalis 2016, 21:41
- Konekalustoani: Nuffield 3, Leukku 2100
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Aattelin jos sorvais nylonista noiden kumien tilalle holkit, vois kestää paremmin.
Kuutonen ei juuri tärise, hyvin kesti avaimet lokarin päällä
Kuutonen ei juuri tärise, hyvin kesti avaimet lokarin päällä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos nuo kumit kerran 15 vuoteen tai 20 vuoteen tarvitsee vaihtaa, niin ei mahda olla syytä vaihtaa muuksi.
Noi takapään pultit sitten katkeilee jos teette sinne virityksiä, vaatii sitten kytkimen päästön, ja kytkinkopan viennin koneistamolle tms.
Takapäähän on saatavilla ylikokopultteja ko. ongelmaan. Ehjillä pehmeillä tyynyillä tuo ei ole ongelma, mutta nailonin kanssa mahtaa tuo oire tulla. Toki harrastekoneissa ei mahda olla väliä, vaihtaa pultteja 5v välein ennemmin kuin kumityynyjä 15v välein
Noi takapään pultit sitten katkeilee jos teette sinne virityksiä, vaatii sitten kytkimen päästön, ja kytkinkopan viennin koneistamolle tms.
Takapäähän on saatavilla ylikokopultteja ko. ongelmaan. Ehjillä pehmeillä tyynyillä tuo ei ole ongelma, mutta nailonin kanssa mahtaa tuo oire tulla. Toki harrastekoneissa ei mahda olla väliä, vaihtaa pultteja 5v välein ennemmin kuin kumityynyjä 15v välein
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No eipä sinne sitten kannata ku uudet kumit laittaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mites tähän kannattaa laittaa hydrauliikan lisälohkoja
Kippiliittimestä vai suoraan nokkapumpulta tulevan linjan väliin
Ainakin kolmelohkoinen lisäventtiili on tarpeen.
Kippiliittimestä vai suoraan nokkapumpulta tulevan linjan väliin
Ainakin kolmelohkoinen lisäventtiili on tarpeen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Olen pahoillani
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siellä on tukirauta, ei vain näy tuossa kuvassa.
Ei tutise yhtään.
Ei tutise yhtään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Moottorin kumityynyt vai asetelmassa vikaa, vai kenties molemmissa
Ja kuinka kopin katto on kiinni
On hiukan rutussa ja vuotaa vettä sakastiin, pitää ottaa irti ja korjata.
Moottorin kumityynyt vai asetelmassa vikaa, vai kenties molemmissa
Ja kuinka kopin katto on kiinni
On hiukan rutussa ja vuotaa vettä sakastiin, pitää ottaa irti ja korjata.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lieneekö tuossakin kopin katon irroitus samalla tavalla mitä ylioppilasmallissa?
Katon etururkissa on sokat, takanurkissa tapit, irroita sokat, pukkaat kattoa hieman taksepäin, nostat katon pois.
Katon etururkissa on sokat, takanurkissa tapit, irroita sokat, pukkaat kattoa hieman taksepäin, nostat katon pois.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Minulla ravisti 2100 aikanaan ostaessa melko pahasti, mutta sen sai pois pelkästään vaihtamalla kytkimen irrotuskäpälät uusiin ja säätämällä ne. Käpälät piti vaihtaa kun joku oli hitsannut niiden säätöruuvit kiinni, mutta ne oli edulliset, nyt en tiedä saako niitä nykyään. Siistin näköinen kone muuten!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kiitos, on ollut tarkoilla isännillä.Kerkänmatti kirjoitti: ↑11 Touko 2020, 18:10Minulla ravisti 2100 aikanaan ostaessa melko pahasti, mutta sen sai pois pelkästään vaihtamalla kytkimen irrotuskäpälät uusiin ja säätämällä ne. Käpälät piti vaihtaa kun joku oli hitsannut niiden säätöruuvit kiinni, mutta ne oli edulliset, nyt en tiedä saako niitä nykyään. Siistin näköinen kone muuten!
Kytkimelle pääsee kai helpoiten alakautta, suojapellin poistamalla
Eiköhän osia löydy kun alkaa kysellä.
Kaikki suodattimet ja öljyt, jarru ja pakkasnesteet pitää vielä vaihtaa ennen kuin tuota enempää kiusaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pitänee tutkia, ei saanut äkkivilkasulla selvää.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tosiaan alakautta kytkimelle pääsee ja tulee hyvin esille kun ne pellit irrottaa. Kannattaa lukea tuolta Raskaampi kalusto -osiosta mitä olen kirjoittanut omasta 2100:sta ja kytkimen silloisista ongelmista. Tarkennuksena säätöön, säädä ensin irrotushaarukan välys normaaliksi eli pari milliä. Sitten, pyöritä käpälä kerrallaan painelaakerin maljan nivelen kohdalle ja liuskamitalla vertaa onko kaikki samalla tasolla, säädä jos on eroa. Vaatii useamman säätökierroksen että kaikki on samassa tasossa, mutta tuolla konstilla sain ravistamisen lähes kokonaan pois. Pitää mitata siitä kupin nivelen kohdasta koska siinä kohdassa kupin kääntyily ei juuri vaikuta välykseen.
Edellyttänee tietenkin että moottori on linjassa JA irrotusmekanismin osat ehjiä, minulla oli silloin ne maljan puslat hajalla ja ravistaminen väheni jo merkittävästi kun ne laittoi kuntoon.
Edellyttänee tietenkin että moottori on linjassa JA irrotusmekanismin osat ehjiä, minulla oli silloin ne maljan puslat hajalla ja ravistaminen väheni jo merkittävästi kun ne laittoi kuntoon.
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 15 Touko 2020, 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kiitoksia
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.