Tulipa tuo fordsonin ohjaustehostinsarja viriteltyä nuffiin ja jonkinmoista puuhasteluahan se vaati.Käyttömukavuus parani huomattavasti,joten ihan asiallinen homma päivittää hieman nykyaikaisemmaksi.
Tunnustan,että vieraana tuosta kyselin alkuun,mutta laitetaanhan tähän virallisemminkin☺
Power steering
Valvoja: automies560
Laitetaas kuva tuosta pumpun kiinnityksestä myös,jos vaikka joku innostuu tehostinta laittelemaan.Siinä on saranasysteemi alaosassa,josta voi hihnan kireyden säätää.Voiman pumppu saa suoraan kampiakselilta.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
TurboNuffin ohjaus kans tarttis jotain päivitystä...... Ei oo ihan kevyt ratista käännettävä.
Paikoillaan ollessa turha ajatellakaan, saati jos on vielä puntit nokalla ( 0.6-1m ) akselin etupuolella, n.300kg + tuo vinssipuskuri, n.200kg .....
Paikoillaan ollessa turha ajatellakaan, saati jos on vielä puntit nokalla ( 0.6-1m ) akselin etupuolella, n.300kg + tuo vinssipuskuri, n.200kg .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Kun sulla on moiset painot keulalla,niin siinä on kyllä punttisalia kerrakseen.Omakin nuffi oli paikoillaan ollessaan raskas käännettävä, vaan nyt kevyesti urakkanupista pyöräyttää.Ei ainakaan tartte katua tehostajan laittoa.Lumihommatkin sujuu suu messingillä
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Etukummit kun on vielä 10.00-16 kokoa, kolmiripaiset, niin ne itsessään on jo aika raskaat käännellä , ilman n.300kg painolimppujakaan.....
Orbitrol lie ainoo vaihtoehto, orbi rakennella ohjaussimpikan sisään piiloon .....
Orbitrol lie ainoo vaihtoehto, orbi rakennella ohjaussimpikan sisään piiloon .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
1.9.18 penkitettiin n.387hv /941Nm tumpista ulos , enkä kierrättänyt edes ihan "tappiin" saakka ( lopetin siinä n.3100+rpm kohdalla, kiertää nykysäädöillä "vain" n.3350, 300-400rpm saisi lisää ruuvista )
Ja säädöissäkin on vielä hiukan varaa ruokaa lisätä ( 10-15% ) nykypumppurakenteella.
https://www.youtube.com/watch?v=ARrd5fnP7fI&t=
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikä vielä tossa dynotuksessa mennyt ihan "puhtaalle poltolle" , eli ahdot oli vielä nousemassa, mittarit loppui 4bar lukemaan, mut varmaan liki 5bar alkoi ahtoja olla, kun neulat heilahti n. sentin 4bar asteikolta yli ......
Vielä kun otetaan huomioon, että nokka-akselin ajoitus ei ole ihan kohdallaan ilmeisestikkään, vaan oikeastaan lie aikaisella vähän, venakoneistossa lie, ja on sanomista ja parannettavaa, ja ruiskuennakkokin saattaa olla hieman myöhäisellä vielä, optimista ( nyk vain 25ast )
Vielä kun otetaan huomioon, että nokka-akselin ajoitus ei ole ihan kohdallaan ilmeisestikkään, vaan oikeastaan lie aikaisella vähän, venakoneistossa lie, ja on sanomista ja parannettavaa, ja ruiskuennakkokin saattaa olla hieman myöhäisellä vielä, optimista ( nyk vain 25ast )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68