https://aijaa.com/53woMa
Kuvassa ylhäällä entinen, alhaalla uusi. Kyse luiskan ulokkeesta, tuossa vanhassa se on jo poissa tasottunut (kuvassa vasemmalla) . Miten on laitetaanko uusi luiska paikoilleen tuollaisena kuin kuvassa on ja uloke litistyy muotoutuu kun kiristetään lopullisesti paikoilleen kampiakseliin. Onko niitä hiomalla tasoteltu?
( ettehän vain tympäänny kyseilyihini, eka laakereita panen paikoilleen ja voihan olla apua muillekkin aloitteleville)
mikaelin remontti nuffield 4/60
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Noin kannattaa tehdä.
Voisit Mikael kirjoittaa nämä kysymykset kaikki samaan viestiketjuun, ei kannata jokaiselle omaa ketjua tehdä.
Voisit Mikael kirjoittaa nämä kysymykset kaikki samaan viestiketjuun, ei kannata jokaiselle omaa ketjua tehdä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin..... Silloin olisi kaikki koneeseen liittyvä yhdessä ja samassa ketjussa............
Yhtenä pakettina.
Jossain toisaalla mode olis varmaan jo aikoja sitten yhdistänyt kaikki eri ketjut samaisen ja yhden koneen asiaan liittyväksi ketjuksi
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Kuluu vähemmän mustetta : Olis tosiaan pitäny alussa pistää samaan aloitukseen koko remontti kyselyt. Täällä kyllä käy porukkaa lukemassa, mutta vähän kirjoitellaan. Olen kyllä kiitollinen teille kaikille auttajille Muutoin ois ehkä tullu susi .
Nyt on kysyttävä ennakkoon jo: Mistä löytyy sylinterikannen pulttien kiristys järjestys? Sen kyllä tiijän keskeltä aloitetaan ja jossakin olen nähnyt kuvan siitä, mutta en löydä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Karkea ohje että venakopan alta aloittaen, vastakkaiseen, ja siitä ristikkäin edeten kohti päitä.
Esim 3-4 eri kiristysvaihetta, 50 - 80 - 100 ja 135nm, vielö kierros mutu kerrallansa 90ast löysään ja uudelleen 135 Nm
( Kari tietty tähän taas puuttuu, koska ohjearvo Nm.lukemaksi muutettuna on 136Nm , mut harvassa mmenttiavaimessa on tarkkaa säätöä 1nm välein .... )
https://www.google.com/search?q=nuffiel ... WYqj82tYxM:
Käytä kunnolla lämpimäksi, esim 1h -10 kevyttä ajelua, ja jälkikiristä uudelleen, mutteri kerrallaan vartti löysään ja uudelleen se 135nm
Toista jälikiristystä suositellaan 50-100h käytön jälkeen ......
Tietty ekakin jälkikiristys käyt'nnössä vaatii suuttimien irroituksen ja uudelleen asennuksen, ja se venttiilien säätö 0.33mm välykseen ( kirjan mukaan ) , ite oon kyllä laittanut "piukalle" 0.35mm välykselle
Esim 3-4 eri kiristysvaihetta, 50 - 80 - 100 ja 135nm, vielö kierros mutu kerrallansa 90ast löysään ja uudelleen 135 Nm
( Kari tietty tähän taas puuttuu, koska ohjearvo Nm.lukemaksi muutettuna on 136Nm , mut harvassa mmenttiavaimessa on tarkkaa säätöä 1nm välein .... )
https://www.google.com/search?q=nuffiel ... WYqj82tYxM:
Käytä kunnolla lämpimäksi, esim 1h -10 kevyttä ajelua, ja jälkikiristä uudelleen, mutteri kerrallaan vartti löysään ja uudelleen se 135nm
Toista jälikiristystä suositellaan 50-100h käytön jälkeen ......
Tietty ekakin jälkikiristys käyt'nnössä vaatii suuttimien irroituksen ja uudelleen asennuksen, ja se venttiilien säätö 0.33mm välykseen ( kirjan mukaan ) , ite oon kyllä laittanut "piukalle" 0.35mm välykselle
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
mikael kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 19:40Kuluu vähemmän mustetta : Olis tosiaan pitäny alussa pistää samaan aloitukseen koko remontti kyselyt. Täällä kyllä käy porukkaa lukemassa, mutta vähän kirjoitellaan. Olen kyllä kiitollinen teille kaikille auttajille Muutoin ois ehkä tullu susi .
Nyt on kysyttävä ennakkoon jo: Mistä löytyy sylinterikannen pulttien kiristys järjestys? Sen kyllä tiijän keskeltä aloitetaan ja jossakin olen nähnyt kuvan siitä, mutta en löydä.
Sylinterinkannen pulttien kiristysjärjestys korjausohjekirjan mukaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... istys.jpeg
Momentti 138 kpm.
" jusapen kirjoittamaa"
Tietty ekakin jälkikiristys käyt'nnössä vaatii suuttimien irroituksen ja uudelleen asennuksen, ja se venttiilien säätö 0.33mm välykseen ( kirjan mukaan ) , ite oon kyllä laittanut "piukalle" 0.35mm välykselle."
Tässä vaiheessa täytyy esittää kysymys jusapelle.
Miksi suutimet täytyy irroittaa ja uudelleen asentaa ??
Itse olen asentanut suutimien ohivuotoletkut siten ettei tarvitse etes näihin mitenkään puutua sylinterien kannenpulttien jälkikiristykse yhteydessä.
Mikäli halut, niin kaikki, mitä nyt olet kysynyt, ja mitä tulevaisuudessa tulet kysymään voidaan tieten siirtää tuonne projektiosion puolelle.
Pieni vinkki ylläpidelle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eiks siin ollu joku pultti / mutteri ollu suuttimen vierellä silleen, että on hieman hankala suuttimet paikoillaan touhuta.
Esim Karin kuvassa mutterit nro 5 - 9 ja 7 - 11 ,joissa suutinputken liitos on tiellä.
Keinukoneiston alla oleviin pultteihin ei ainakaan pääse ilman sitä "erikoisavainta" ....
Ja tuo vanhanliiton käyttämä Kilopondimetri, 138kpm ( jota aina mainostetaan ) , on nyyttoneissa , siis yleisemmin nykymitta-asteikoissa siis 135.3nm ......
Esim Karin kuvassa mutterit nro 5 - 9 ja 7 - 11 ,joissa suutinputken liitos on tiellä.
Keinukoneiston alla oleviin pultteihin ei ainakaan pääse ilman sitä "erikoisavainta" ....
Ja tuo vanhanliiton käyttämä Kilopondimetri, 138kpm ( jota aina mainostetaan ) , on nyyttoneissa , siis yleisemmin nykymitta-asteikoissa siis 135.3nm ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tämä olis oikeastaan alkujaankin projekteihi kuulunu, ja yhden, saman otsakkeen alle.
Jossain toisaalla mode olis jo koostanu aikoja sitten kaikesta sen yhden oman ketjunsa, ja omaan tarkempaan osioonsa siirtänyt ......
Täällä vaan ei juurikaan moista toimintaa ole ollut havaittavissa .................
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Toki venttilikoneisto täytyy irroittaa.jusape kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 21:18 Eiks siin ollu joku pultti / mutteri ollu suuttimen vierellä silleen, että on hieman hankala suuttimet paikoillaan touhuta.
Esim Karin kuvassa mutterit nro 5 - 9 ja 7 - 11 ,joissa suutinputken liitos on tiellä.
Keinukoneiston alla oleviin pultteihin ei ainakaan pääse ilman sitä "erikoisavainta" ....
Eilen viimeksi bmc kuutoskonneen kannenkiristyksen ja vennttilien säädön yhteydessä mitään jusapen mainitsimia ongelmia ei ollut
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Laitoin ylläpidolle viestiä jos sais tähän viimeisimpään aloitukseen kirjoitukseni. Sain kyllä aloituksen nimen jo vaihdetua.jusape kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 21:28Tämä olis oikeastaan alkujaankin projekteihi kuulunu, ja yhden, saman otsakkeen alle.
Jossain toisaalla mode olis jo koostanu aikoja sitten kaikesta sen yhden oman ketjunsa, ja omaan tarkempaan osioonsa siirtänyt ......
Täällä vaan ei juurikaan moista toimintaa ole ollut havaittavissa .................
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Laitoin sylinteriputkia paikoilleen huomasin putken tiivisteura oli leveämpi kuin itse rengas. Rengas 4,9 mm paksuus. Soitin marjakankaalle siellä kyllä sanoivat että renkaita käytetään mitkä oli putken mukana. Kaksi putkea oli tummempia ja kaksi kirkkaan metallisia, muuten samanlaisia, tuskin haittaa? Entä nuo tiivisterenkaat, kuuluuko ura ollakkin leveämpi? Putket Leyland 384 jotka tuohon nyt asensin
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Pitää sen uran hieman leveämpi ollakkin että o.renkaalla on varaa myötäillä.
Putkien pitää olla pesiinsä sen verran herkät että pyörivät siellä ilman o.renkaita
Putkien pitää olla pesiinsä sen verran herkät että pyörivät siellä ilman o.renkaita
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja Hylomar tiivistetahnaa reilusti niihin O-renkaisiin asennuksessa, ja sinne lohkon puolelle myös.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Kyllä sitä Hulomaria tuli laitetuksi jäi tuupista hiukan jäljellekkin. Entiset renkaat oli leveämmät, tietenkin levinneet ajan kanssa, eli 5.8mm. Tuo ura millin leveämpi mitä nuo uudet renkaat jotka laitoin. Yksi putkista oli kyllä oikeasti leveämmällä siis paksummalla renkaalla selvästi oli muutenkin uudehkon oloinenkin, siksi tiukassa putki siinä, muuthan lähti ilman ulosvetäjää.